Minnen eller inte minnen – det är frågan…

Jag vet att jag nästan lovade mera minnen idag igen. Men tyvärr; inte för att min Alzheimer har blivit så snabbt värre – utan att jag inte har haft tid att ”grotta ner mig” i dåtiden (i varje fall inte med nån större behållning).  Å andra sidan kanske ni bara blir lättade av att slippa, vad vet jag?   J

 

Tänk om jag istället skulle ge mig på ämnet: åldersrelationer. Låter det kul? Tror inte det, men om ni försöker åtminstone ögna igenom vad som kan komma ut av det så är jag nöjd.

 

Som jag berättat förut, är jag ute och jobbar nu igen. Där har jag två jättebra arbetskamrater: Ch, kille, 20år och Az, tjej, snart 22. Själv är jag 56… Börjar ni tycka synd om de andra två nu? Förlåtet. Sanningen är faktiskt att vi trivs riktigt bra tillsammans, de har accepterat mig – den gamla tanten – och jag har definitivt accepterat dem! Tänk er bilden framför er: en tjej, en kille och en tant. För det första har ingen av oss någon rival på jobbet och för det andra har vi förstånd nog att ta lärdom av och stödja varandra. Och jag känner mig mycket yngre; hoppas inte de känner sig gamla för det.

Undrar om inte många arbetsplatser skulle må bra av en sån här udda (om man nu får kalla det så) sammansättning.

Tar gärna en kommentar om era åsikter; alltid kul att få respons – bra eller dålig spelar ingen roll för det är ju era åsikter som räknas.

 

Har jag lärt mig nåt av Ch och Az? Jodå, mycket! Visst har jag genom bloggandet fått många dörrar öppnade till er generation, men det här är ”överkursen” om jag får säga så. Att få vara den där vuxna som finns till hands när det ibland är lite motgångar, eller lyssna på alla drömmar och planer som man har i den åldern. Att dela med sig av sin erfarenhet i den mån de stämmer in i ”vår nya gemensamma miljö”. Och att få bli inspirerad av ”det nya tänket” – det håller hjärnan igång. Eftersom vi är inhyrda på jobbet har vi ju andra arbetskamrater också, i lite skiftande ålder. Men det är ju trots allt vi tre som är i samma grundsituation, och som ”kommer in från sidan”.

Det har varit en bra tid och den här sommaren har gått så fort! Så fort!

 

Nu i helgen ska vi fira en tjej som fyller 18, Karin: g r a t t i s !! Undrar vad hon ska få i present? Kanske borde passa på att fråga Az om råd och tips imorgon? Nyfiken? OK, det var meningen. För allt har jag ju inte lärt mig än; t.ex. vad en 18-åring idag kan tänkas behöva.  Då är det bra att ha kontakter.   J

 

Känner att ni blir ”lite lurade på konfekten” den här veckan; ett lite tråkigare vardagskoncept och för lite (?) gammalt. Men vem har sagt att allting är lika dant hela tiden! Se det som en utveckling; det gäller att hitta något positivt i allt. Nästa vecka kanske jag har gått in i ”den gråa dimman” igen och hittat nåt roligare att berätta. Lycka till med skolstarter och vad det nu kan vara

 

Hälsar Faster Gunhild

 

 

 

 

 

 

 





Postat av: Claudia

nu är intervjun med dig uppe :D

DATUM: 2010-09-04 | TID: 20:40:05
HEMSIDA: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: viktoria

tack! :)

DATUM: 2010-09-04 | TID: 23:06:02
HEMSIDA: http://viktoriasundberg.blogg.se/
Postat av: Jackie

Skolstarter jag hehe :)

DATUM: 2010-09-04 | TID: 23:14:42
HEMSIDA: http://JPEREZ.se
Postat av: Elin

Sv; Jag ska till min kusin. Du? :) Kram

DATUM: 2010-09-05 | TID: 10:41:00
HEMSIDA: http://fashionbyelin.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0