Förändringens vind…

Vad då? Förändring?

Ok, det kanske är lite fel ord, men nytänkande då? Är det bättre?

Som vanligt, förstår jag, har ni lite svårt att förstå min tankegång.

 

Men visst har det väl blivit en viss ändring på Slipsens. Jag ser det som ett steg i utvecklingen, ett nytänkande som bygger på en vilja att gå vidare och ”vidga vyerna”. Och håll med om att det är bra. Och framförallt mycket bättre än att – har jag inte hört det några gånger Marcus – sluta blogga.

 

Men visst känner jag av konkurrensen, måste skärpa till mig lite mera. (Fast nu tog jag i lite mer än nödvändigt). För meningen med bloggandet är väl att vara personlig så långt man nu vill vara det, på ett offentligt sätt. I och med det blir det ingen konkurrens, för personligheten är ju just personlig. Och vem kan slå just mitt sätt att vara, om jag nu heter Sven eller Svea eller Ali. Sen kan ju naturligtvis åsikterna om det vara olika, men det är en annan sak – så det så…

 

Däremot tycker jag det är kul med alla gästbloggare och intervjuer, viljan att dela med sig av erfarenheter och tankar. Är det inte vad människan behöver lite till mans; att bli sedd, lyssnad på och få en stund på ”röda mattan”.

 

Jag kan tala om att det kan göra små underverk för självförtroendet och för sättet att uttrycka sig på. Fick ju vara med på lokalradion för snart ett år sen, hamnade hos Marcus på kuppen. Och där har jag blivit kvar, än så länge. I frilansarvärlden är det ju tufft, så man vet ju inte… eller hur? Sen har jag ju min egen blogg, och haft förmånen sista halvåret att få jobba med varierande arbetsuppgifter och olika sorters människor. Allt det tillsammans har gjort mig till en ganska frimodig (det ordet får ni nog slå upp i NE, för det används väl inte nu) människa. Så tack SR, tack Marcus och tack alla trevliga människor för förmånen att få träffa er!

 

Vad vill jag säga med alla de här utsvävande orden? Jo, att samarbete – öppenhet – ”våga-vara-den-du-är” -  ”ta vara på tillfället” är något som starkt rekommenderas!!! Tror nog att de flesta unga förstått det, men min generation kanske ligger lite efter där (eller är det bara fördomar).

 

Lycka till, mina kollegor på gästblogglistan, med både påhälsningarna hos Slipsen och med era egna bloggar. Och naturligtvis med allt annat ni företar er.

 

Med en gamlings rättighet tänker jag avrunda dagens inlägg här. Veckan har varit hård (nåja, lite i alla fall). Den har gått lite i nostalgins tecken, och bara det kan ju ta på krafterna. Har träffat på många ansikten från förr, och det är ju lite åt ”nära-döden-upplevelse”. Alltså man ser att åren gått och undrar vart de tog vägen, många scener spelar upp sig i huvudet. Sen att man glömmer, efter 2 min, varför man går för att hämta nåt i ett annat rum och får gå tillbaka – det är nåt annat. För tidigt åldrande, eller vad ska vi kalla det?  Men det är ju sånt man, med åren, lär sig leva med. Bara så ni vet vad som väntar er…

Hälsar Faster Gunhild





Postat av: Bombshell in a Nutshell

svar: Ja absolut, men jag tycker vintern och hösten framför allt är väldigt mysiga också. :) Kanske för att jag är nykär som jag känner så, men jag tycker dom är härliga. Värma sig vid en öppen brasa och dricka te/varm choklad. Det är livet! :)

DATUM: 2010-10-16 | TID: 18:49:38
HEMSIDA: http://bbombshell.blogg.se/
Postat av: Malin Sundin

vi förlorade på ett jävla skit mål, det var hemma domare och hemmapubliken var rent ut sagt störda i huvudet!



i slutet skadade sig en tjej sig i norrköping, hon ligger och slår benet i baken vilket betyder att hon skadat benet men publiken skriker "huvudskada domarn", ja allt för att få tiden att gå och ja domaren blåser av och kollar, visst hade jag rätt bruden hade skadat knät och sen skrek hemmapubliken att vår tränare var pajas för att han kommenterade att deras spelare hade skadat benet istället.. då skrek jag "jag visste inte att huvudet satt i knät" och då höll de minsann käften för bruden haltade.. åååh vill bara slå sönder något haha! sen vann det på ett jävla tur mål! argh.... haha!

DATUM: 2010-10-16 | TID: 19:04:52
HEMSIDA: http://malinsundin.blogg.se/
Postat av: Claudia

tack så mycket! =)

DATUM: 2010-10-16 | TID: 19:07:29
HEMSIDA: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: Ellis

Man skall blogga som den man är, inte den man vill vara :) att vissa sitt sanna jag går mer i vinst än att spela någt du inte är.



sv: jo anledningen till att jag fråga är för många egentligen inte bryr sig bara frågar ihopp om att den man kommenterade hos svarar och blir en ny prick på statistiken..

DATUM: 2010-10-16 | TID: 20:15:29
HEMSIDA: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: MOA

sv: jadå, jag har ingen aning om vad jag vill jobba med, men det får vi se :D

DATUM: 2010-10-16 | TID: 21:48:09
HEMSIDA: http://moiijs.blogg.se/
Postat av: B E C C A

sv: Det var fullt upp igår ja ;D Hur var din fredag? :)

DATUM: 2010-10-16 | TID: 22:45:27
HEMSIDA: http://saatisfaaction.blogg.se/
Postat av: B E X

sv; lägga mig & glo på film sen sova! :)

DATUM: 2010-10-16 | TID: 22:47:04
HEMSIDA: http://srebecca.blogg.se/
Postat av: Mimmi

svar. nej gud nej, hur skulle jag någonsin kunna ge upp skor? du borde lärt dit vid den här tiden :D



haha joo, att jag redan efter 2 dagar på jobbet får ta ett extrapass borde väl betyda något :)



lina, jadu.. hon hade en het dejt ikväll och kunde inte vara med ;)

DATUM: 2010-10-16 | TID: 22:47:10
HEMSIDA: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Ellis

sv: jadå jag orkade läsa :)



De som att ljuga ju genom att vara någon annan, sanningen kommer alltid fram.. Se på Pissie tex.. hon är ju inte hyllad mer hånad.



Jag brukar inte ens gå på återbesök när jag får sådana frågor, men this time i did.. :) Men jag mår okej, bråk me halsmandlarna men annars bra :) hur är det själv?

DATUM: 2010-10-16 | TID: 22:59:20
HEMSIDA: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: Ingen fara ^^ Det är underbart i Jönköping! trivs som fisken i vattnet. Men nu är jag hemma en vecka i Norrköping för plugg & umgås :) mys. Hur är det här annars då?

DATUM: 2010-10-16 | TID: 23:03:47
HEMSIDA: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Stylelight

sv: plåtning, fallskärmshoppning, dubbelkalas, du då? :)

DATUM: 2010-10-16 | TID: 23:38:08
HEMSIDA: http://stylelight.blogg.se/
Postat av: Elin

Svar: Yes, helgen består av umgänge och träning!

Haft en bra lördag?

DATUM: 2010-10-16 | TID: 23:39:41
HEMSIDA: http://elinhjort.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mötet gick bra och till veckan är de mer mäten ang barnen.... sitter och ahr sett lite film ska väl lägga mig. VÄntar dock på maken... vet inte o jag ska hämta honom... ler. Men men han är väl vuxen nog att ta sig hem själv min goaste... men ja du vet vill han bli hämtad vill man inte ha somnat.



Imorgon väntar middag med bästaste svärföräldrarna... hoppas du får en bra söndag.

DATUM: 2010-10-16 | TID: 23:42:54
Postat av: Ellis

Mandlarna började krångla den 14 september för o vara exakt. Jag vaknade med att mandlarna kvävde mig, de var så enorma och täckte i princip allt, kunde varken svälja eller prata... Hemskt och nu svullar de till ofta ... sen den dagen, hemskt!!

DATUM: 2010-10-17 | TID: 01:58:15
HEMSIDA: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Guevacci - Färgstark kille!

Filmen var skit bra men jätte jätte hemskt ;O Värt att se!

DATUM: 2010-10-17 | TID: 10:14:59
HEMSIDA: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: XOXO, LANAH

Sv: Ska träna och sen bara slappa :) Själv?

DATUM: 2010-10-17 | TID: 10:31:26
HEMSIDA: http://lanahs.se

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0