Viktiga ord för dagen!

Nå, gillade ni bilderna förra veckan bättre än mina gamla ord? I så fall kanske det är det vi ska satsa på ett tag framöver... Men, vi gör väl ett nytt försök igen.

 

Spännande. Det är ett ord som jag använt jättemycket på senare tid. Inte bara för att det fastnat på tungan, utan att jag har fått vara med på en ”resa” som varit just – spännande. Pratar förstås om mina månader på bemanningsföretaget! Provat på olika sorters jobb, och sett nya miljöer från insidan. Och, som jag tjatat om, har jag fått göra en massa nya bekantskaper. Unga, studerande, extraarbetande, svenskar, européer och andra nationaliteter, och även några lite äldre (dvs lite yngre än mig, men lite äldre än de flesta andra där). Så mycket spännande samtal vi haft, samtidigt som vi jobbat hårt. Och så mycket kulturutbyte det har varit; spännande. Önskar att flera får samma möjlighet, som jag har haft förmånen att få vara med om.


Ansvarshöjning. Vadå? Jo, ett nytt jobb där min gamla erfarenhet ska vara med och driva på i en produktionsuppstart på min nya arbetsplats. Det är också spännande, men med lite extra ansvar. Tror nog det kommer att bli bra. Det man bygger på en positiv grund, och där alla har samma mål brukar inte misslyckas så lätt. Så jag ser framtiden an med tillförsikt!

 

Vintertid. Njaa, inget trevligt ord  J. Men det är ju så långt vi kommit på året, så det är väl bara att acceptera. Kan vi bara härda ut så är det ju snart vår igen, och det är ju inte helt fel – eller hur? Men jag vet ju att många, speciellt ni yngre, gillar det här med snö och skidor. (Tänker bl.a. på Chrille, som ska till Österrike i 6 mån).Och alla måste ju få sin beskärda del av kakan, så varsågoda och njut några månader framåt!! Vi andra tänder väl lite stämningsfulla ljus och lampor och kurar ihop oss i soffan så länge…  J

 

Dansbandskampen. Antar att det inte är ert favoritprogram, egentligen knappt mitt heller. Men det är nog mera min åldersgrupps favorit, och så går det ju från Norrköping – ”för tjyven”. För varje vecka som går hittar man ju favoritbandet, som växer med tiden liksom. Håller fortfarande på att analysera årets bidrag, men första året var det Lars Kristerz - ända från första framträdandet. Inte för att de var bäst sång/musikmässigt – men de var ”naturbarn”. Köra sin egen stil och våga gå mot strömmen – det bör uppmärksammas och uppmuntras. Inte bara i det sammanhanget, utan i verkliga livet också!

 

Foton. Ja förra veckan fick ni ju verkligen en fotoupplevelse utan dess like, eller hur? (Hihi…) På min egen blogg använder jag mig av bilder vid varje inlägg. Inga personfoton, men sånt som på något sätt (mer eller mindre kryptiskt) speglar innehållet för dagen.  Och nåt som är kul är att ta så där lagom fula bilder och försöka få ihop dem till nåt sammanhang. Borde väl inte vara nån svår uppgift, de flesta foton man tagit har väl varit mer eller mindre dåliga. För mycket tak/himmel, eller en konstig grimas/blunda istället för ett leende. Och sen då; det där riktigt lyckade kortet som man vågat visa för folk eller satt in i en fotoram i bokhyllan. Men digitalkameran har ju gjort livet lättare – även att misslyckas. Fram för mera foton!


På återseende. Ja, det är dags för det nu. Så, jag upprepar väl mitt budskap från 2 veckor bakåt: har ni några tips så skriv en kommentar, tack. Annars får ni ta vad som bjuds nästa vecka….

 


Hälsar Faster Gunhild





Postat av: Sanna

SV: Det är bara fint med mig i dag, hur står det till själv?



Kram Sanna

DATUM: 2010-11-06 | TID: 19:58:48
HEMSIDA: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Moa

sv: ja det är jättefint med mig ! hur är det med dig då ? :)

DATUM: 2010-11-06 | TID: 21:33:30
HEMSIDA: http://nattstad.se/moasoderberg
Postat av: Lollo

sv: det är väl sådär men jag överlever :) själv?

DATUM: 2010-11-06 | TID: 21:36:04
HEMSIDA: http://tihiw.blogg.se/
Postat av: Maja's Closet

Vad tycker du om min nya header? =)

DATUM: 2010-11-06 | TID: 22:09:49
HEMSIDA: http://majascloset.blogg.se/
Postat av: P E T R A

sv; jajamänsan! spelat i ca 6-7 år nu. :)

DATUM: 2010-11-06 | TID: 22:12:22
HEMSIDA: http://ptraa.blogg.se/
Postat av: Michelle

joodå allt är bara bra :)



skriv gärna en fråga i frågestunden :)

DATUM: 2010-11-07 | TID: 13:30:10
HEMSIDA: http://michoou.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0