En bra start på dagen

Jag har nog upptäckt när den bästa tiden på dygnet är. Varje morgon kliver jag upp, tar på mig lite kläder. Säger god morgon till mina föräldrar, slår på radion med morgonpasset och sätter mig vid datorn för att kolla lite mail eller skriva lite. Samtidigt går solen upp utanför mitt fönster, eller visst den är redan upp men temperaturen höjs hela tiden när jag sitter där. Och bara efter någon halvtimme är jag klar med det jag skulle göra. Då kan jag återgå till mitt rum för att leta fram lite kläder som jag ska ha på mig under dagen. Ofta brukar det ta lite tid att genomföra denna uppgift. Till slut är jag klar.

 

Då väntar en dusch för att göra sig lite fräsch för dagens skola, och efteråt känner jag mig alltid lite piggare än innan. När detta är klart och jag har tagit på mig det jag ska bära i klädesväg kan jag återigen, i lugn och ro, återgå till undervåningen för att göra i ordning lite frukost, lyssna på radion och bara njuta. För att klara av allt under dagen måste jag ha en rejäl frukost ofta bestående av gröt. Att äta gröt har blivit till en vana för mig även om jag ibland ”festar” till det och äter något annat så som yoghurt. Och då blir det en riktig fest på morgonen.

 

Efter att ha ätit min frukost kan jag kolla lite på internet om det har hänt någonting nytt. Ofta brukar det inte ha hänt någonting sedan sist jag kollade innan duschen och frukosten. Ändå är det en del av min morgonrutin som ska hinnas med innan jag sätter mig på cykeln till skolan. Eller nej, nu ljuger jag faktiskt lite för jag cyklar absolut inte 35 km till skolan, utan det är 2 km till bussen. Där står jag alltid för tidigt och kollar bort mot horisonten för att se när bussen kommer.

 

Höjdpunkten är när det är en stor sol när man står där vid bussen och väntar på bussen. På bussen in till stan kan man antingen sova/ladda för den nya dagen. Läsa lite om något viktigt som händer under dagen eller något annat spännande, varför inte prata med någon annan resenär. Och det här är nog den bästa tiden under hela dagen, och det bästa utav allt. Den återkommer varje vardag vilket gör det hela mycket bättre.





Postat av: Lovisa

Svar: Jag ska hålla tummarna för dig, för er!, då! :)



Idag är vi lediga från skolan, och även resten av veckan så det är jätteskönt! Så ikväll ska typ halva klassen gå ut och dansa osv! Ska bli jättekul! Nu under förmiddagen, eftermiddagen, ska jag fixa lite inför kvällen. Måla naglarna mm :)

Ha en bra dag!

DATUM: 2010-05-12 | TID: 09:26:11
HEMSIDA: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

låter som en mysig morgon :)

DATUM: 2010-05-12 | TID: 10:10:41
HEMSIDA: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

Hehe nej jag målar aldrig..

DATUM: 2010-05-12 | TID: 11:23:40
HEMSIDA: http://thisismikaela.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0