Mot något bättre

Folk runt omkring mig verkar ständigt ha bråttom. De bär på en stress över att ta sig bort. Bort härifrån. Ingen vill vara kvar längre. När man stannar upp för att studera alla andra är det bara massa fötter som rör sig i högt tempo framåt. Nästan så att de springer fram men ändå inte.  Jag undrar var de är på väg?

Varför har vi så bråttom? Jag försöker verkligen vara där och då.  Försöker befinna mig i nuet.

 

Nyligen gick från det gamla och in i ett helt nytt år. En sak som väldigt många pratar mycket om, det är nyårslöften här och förändringar där. Allting ska bli nytt med det nya året. Nyårslöften för att bli mycket bättre människor. 18-åriga Sara har som mål att få den där vackra kroppen till sommaren. 22-åriga Per ska bli bättre att hålla kontakten med sina vänner och 52-åriga Marie ska äntligen våga ta steget till studier igen. Våga bryta ett mönster och prova någonting nytt.

 

Hela tiden har vi en strävan mot någonting bättre bort från där vi befinner oss just nu. När jag stannar upp på min väg från punkt A till B är det extra tydligt. Är det vad livet går ut på? Har vi ett förhållande kan det alltid bli bättre, eller är vi ensamma vill vi träffa tjejer med stort T eller varför inte killen med stort K. På jobbet ska det uppåt, framåt och högre. En väg fram mot lycka. Men vad är lycka?

 

Svaret på frågan är olika från person till person, för någon kan det vara att äntligen kunna köpa den där tröjan man kollat på i en månad. För någon annan kan det handla om att kunna springa den där milen som man aldrig klarat tidigare. För ytterligare någon kan det handla om att äntligen inleda ett samtal med tjejen du spanat in i flera veckor.  Tänk att få det jobbet som man så länge drömt om, nu är det sant. Lycka är svårt att finna.

 

Hela livet är en jakt fram till vårt mål, att lyckas är någonting alla vill göra oavsett vad det handlar om. Jag kollar ut över folket som springer fram. De är på väg mot ett mål. Vem är egentligen kvar i nuet? En värld som vi springer som om det skulle vara i periferin utan vår uppmärksamhet.

 

Bra eller dåligt.  Det vet inte jag.





Postat av: Gabriella

har lite dåligt samvete över att mina klädtips inte blivit gjorda än... men de kommer, är bara lastad med plugg och att ligga hemma med 40 graders feber kunde inte komma olägligare :/ men de kommer! och snart hoppas jag :D kram!

DATUM: 2011-01-26 | TID: 16:22:11
HEMSIDA: http://gabriellasandstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv det var det också =)

DATUM: 2011-01-26 | TID: 16:25:20
HEMSIDA: http://theresethunell.blogg.se/
Postat av: fanny

Har också tänkt på det där, om man är på stan ser man bara stessade människor som ser sura ut eller tittar ner i marken. Jag försöker gå efter ordspråket Carpe diem!

sv; kan göra att svar på tal inlägg om du vill veta vem det är haha?;)

DATUM: 2011-01-26 | TID: 16:39:20
HEMSIDA: http://ssistersbeforemisters.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Det är bra det :D

Jag ska snart på kalas :)

Min pojkväns låtsas bror fyller 17år :)

Vad händer hos dig själv då?

DATUM: 2011-01-26 | TID: 16:46:18
HEMSIDA: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Claudia

tack så mycket :)



haft en bra dag? :)

DATUM: 2011-01-26 | TID: 18:20:32
HEMSIDA: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: carro

Det e fint :) självdå? gjort något kul idag ? kram

DATUM: 2011-01-26 | TID: 18:27:37
HEMSIDA: http://cmattsson.blogg.se/
Postat av: Rinki

Jättebra skrivet! Det är intressant det där med att många tycks vara på väg någonstans eller i alla fall sikta framåt; ingen vill stå still. Jag kan absolut relatera, även om jag tenderar att vilja spendera tankarna och fokuset i nuet så blir det lätt att allting driver iväg och helt plötsligt tänker jag i framtidstankar, igen.



Frågar du mig så är lycka en hel del olika saker och att många i dagens samhälle hetsar och försöker ta sig framåt; såväl på arbetsplats som i relationen, så tycker jag att det kan vara bra och dåligt. Bra för att jag tror att vi ständigt är i behov av att få utmana oss, i alla fall är jag så, annars kan jag lätt stanna upp och istället för att njuta så börjar jag ifrågasätta och tvivla på mig själv. På något sätt är det enklare att bara driva med floden så att säga. Men även om jag tror att många behöver den där pushen, behöver sikta framåt så tror jag absolut att vi alla skulle må bättre om vi fick njuta lite mer av här och nu. Ständigt drömmer vi om en framtid, kanske träffa drömtjejen eller drömkillen, sedan förlovning, giftemål och på den vägen går det...



Men frågan är, när man har gjort allt det där? Allt det där som man tyckte var viktigt och essentiellt att göra när man var ung, hellre än gammal. Vad händer då?



Skitbra skrivet, återigen!



Sv: Tack, jag är rätt nöjd med köpet jag med, men jag håller med dig om att de får stå i garderoben ett tag till. Men det kändes lika bra att snatcha dem nu, istället för att vänta och finna att de tagit slut överallt. Been there, done that.



Absolut, jag kommer ihåg att jag någon morgon för något år sedan satt på t-banan och skulle in mot stan. Mitt emot mig satt en otroligt vacker tjej, hon var cool, hade snygg - lite punkaktig frisyr och en piercing vid näsan och en vid läppen. Hon hade läppstift, hon log varmt mot mig och det liksom pirrade till i hela kroppen. Resten av resan in till stan, som då tog ca. 40 minuter, sneglade vi fram och tillbaka mellan varandra och bara log. Tror allt att jag blev lite småkär ;).



Fint att få umgås med din familj. Själv så fick jag in lite träning och umgicks lite med sambon. Annars var det nog inget speciellt som hände. Har ser din vecka ut? Själv har jag en arbetsintervju på fredag och idag så åkte jag in till stan för att luncha med min pappa, väldigt trevligt.



Kram på dig!

DATUM: 2011-01-26 | TID: 18:54:22
HEMSIDA: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Linnéa

Jo tack, hade en lugn o skön helg :()



Hr är allt idag då? :D

DATUM: 2011-01-26 | TID: 19:36:02
HEMSIDA: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Elin

Hoppas allt är bra med dig idag!:-)

DATUM: 2011-01-26 | TID: 19:46:49
HEMSIDA: http://fashionbyelin.blogg.se/
Postat av: Elin

Nej, det är svårt att avgöra om det är bra eller dåligt...

DATUM: 2011-01-26 | TID: 23:57:06
HEMSIDA: http://cassler.blogg.se/
Postat av: LifeAboutLivia

Sv: jorå bara bra själv då? :´)

DATUM: 2011-01-27 | TID: 17:36:49
HEMSIDA: http://lifeaboutlivia.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0