IKEA, näthat och annat i veckans panel



Emmas svar

1. Tiden har gått fort här i panelen och detta är sista gången vi ser dig i panelen. Hur har din tid varit?

- Det har varit jätteroligt att vara med, men nu lämnar jag med glädje över till tre nya tjejer eller killar! :-)


2. Under de senaste två veckorna har SVT granskat IKEA. Vad tycker du om detta?

- Jag har ingen aning, faktiskt. Jag visste inte ens att de granskade IKEA :b Men ärligt talat så struntar jag i vad de kommit fram till (om de kom fram till någonting) för jag älskar IKEA ändå. Billigt, snyggt, bra, enkelt... vad mer kan man begära liksom? Haha!


3. Förra veckan tog vi upp det här med att vi ofta ser det negativa framför det positiva. Något som också varit aktuellt, och ständigt aktuellt, är näthatet. Varför är folk så hatiska på nätet?

Det beror säkert på massor av olika saker, men framför allt så tror jag att det har att göra med att vi över internet inte behöver stå upp för det vi säger på samma sätt som vi är tvungna att göra i verkligheten. På nätet är det lättare att våga säga allt man tycker och tänker, för att man slipper se/handskas med folks reaktioner på samma sätt... Jag själv säger dock väldigt sällan någonting över internet som jag inte kan säga i verkligheten, då det enligt mig är ganska fegt. Jag tycker man ska stå upp för sina åsikter, vad det än handlar om. Om åsikterna är elaka kan man hellre hålla dem för sig själv, för det gör varken Dig eller någon annan gott att dela med sig av elaka saker.

 

4. Är det någon fråga du har saknat i panelen?

- Nej, jag har tagit frågorna som dom kommer och inte funderat så mycket på vad som skulle kunna ha frågats :-)

 

5. Vad har du för tips till de som tar över i panelen nästa vecka?

- Inga alls, egentligen. Säg vad du tycker bara, svara ärligt och gör det bra! ;-)


 

Cecilias svar

1. Tiden har gått fort här i panelen och detta är sista gången vi ser dig i panelen. Hur har din tid varit?

- Det har varit kul men jag har varit så fruktansvärt oförberedd/opåläst varje vecka så känner mig ganska besviken över mig själv på mina korta och tråkiga svar. Förlåt mig.

 

2. Under de senaste två veckorna har SVT granskat IKEA. Vad tycker du om detta?

- Vet inte vad du snackar om, har fortfarande ingen TV (remember?!)?


3. Förra veckan tog vi upp det här med att vi ofta ser det negativa framför det positiva. Något som också varit aktuellt, och ständigt aktuellt, är näthatet. Varför är folk så hatiska på nätet?

- Skulle gissa på att folk tror att de är anonyma på nätet vilket man minst sagt inte är! Annars har jag ingen aning, det enda jag upplevt är negativa kommentarer hos större offentliga bloggar, ex. Linda Rosings för en massa år sedan (läser den inte längre så har ingen koll om det fortfarande är så) vilket ju är väldigt tråkigt. Annars har jag inte märkt det alls. För mig känns det i alla fall som att folk inte har något eget liv som känner att de måste lägga sig i andras på det sättet och klanka ner på folk, fullständigt idiotiskt!

4. Är det någon fråga du har saknat i panelen?

- Nej det kan jag inte påstå, dock skulle det varit nice med lite färre TV-frågor då jag inte kollar på tv..!

 

5. Vad har du för tips till de som tar över i panelen nästa vecka?

Var påläst om de aktuella nyheterna, både inom Sverige och mer globala skulle jag säga.

 


 

Julias svar

1. Tiden har gått fort här i panelen och detta är sista gången vi ser dig i panelen. Hur har din tid varit?

- Alltså har inte tagit det som världens grej, har mer sett det som en kul sak. Men det har väl varit bra?! Roligt att synas i någon annans blogg och få chans till lite fler läsare osv.


2. Under de senaste två veckorna har SVT granskat IKEA. Vad tycker du om detta?

- Jag såg nått om det häromdagen, men jag har inte sett programmet.

 

3. Förra veckan tog vi upp det här med att vi ofta ser det negativa framför det positiva. Något som också varit aktuellt, och ständigt aktuellt, är näthatet. Varför är folk så hatiska på nätet?

- Jag tror att många känner sig modigare på nätet mot vad dom är i verkligheten, ser man inte personens reaktion vågar man kanske säga elaka saker utan att känna sig illa till mods. jag vet faktiskt inte egentligen, men nått sånt måste det ju vara.

 

4. Är det någon fråga du har saknat i panelen?

- Nej inget jag tänkt på

 

5. Vad har du för tips till de som tar över i panelen nästa vecka?

- Inget speciellt, skriv inget du inte menar eller inte står för bara annars är det väl bara att tuta och köra!





Postat av: STYLE CRUSH

sv: TACK SNÄLLA! ska fixa allt senast imorgon ;)

DATUM: 2011-02-04 | TID: 16:53:01
HEMSIDA: http://malinronnquist.se
Postat av: Maja's Closet

sv: tack så mycket!



Allt är bara bra, dock huvudvärk. Mycket att göra! Hur är det med dig idag då? =)

DATUM: 2011-02-04 | TID: 16:59:24
HEMSIDA: http://majascloset.blogg.se/
Postat av: NELLY

sv: det är sådär faktiskt, är riktigt riktigt trött.. Men ikväll kommer i alla fall pojkvännen, det är bra :] Eftersom han bor i norrland och jag i dalarna ses man inte så ofta. Hur mår du? :)

DATUM: 2011-02-04 | TID: 17:40:40
HEMSIDA: http://nnahlbom.blogg.se/
Postat av: Paparazzibecka

sv. ja det är bättre.

DATUM: 2011-02-04 | TID: 18:19:24
HEMSIDA: http://paparazzibecka.blogg.se/
Postat av: Joel Lindblad

ohhjaa :)

det går riktigt bra asså :D

jag trivs jättemkt :)

DATUM: 2011-02-04 | TID: 19:13:15
HEMSIDA: http://scenbloggen.com/joellindblad/
Postat av: therese - fotoblogg

sv: jaa lite studie-tips skulle inte sitta fel alltså. Har inte pluggat på ett år typ, så har nästan glömt hur man gör :P



när det gäller det med fotograferingen, har jag tänkt lite på det om att åka hit och dit. Har inte riktigt bestämt vad som är bäst, hur känner du? Men funderar på om vi tar fotograferingen mer i vår i alla fall? Tänkt även på att i norrköping brukar det ju vara en del konserter så tänkte nästan om jag skulle försöka slå två flugor i en smäll och kolla upp lite sånt. :P

DATUM: 2011-02-04 | TID: 19:43:02
HEMSIDA: http://smilelikeyoumeanitt.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Sv: Tack så mycket! :)

I veckan har vi jobbat i InDesign i skolan, har spelar lite basket, firat en klasskompis födelsedag och idag tränat gym, min mage är helt slut xD

DATUM: 2011-02-04 | TID: 20:02:56
HEMSIDA: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Elsa Burholt - Foto och modeblogg

sv: jag har bara vart i skolan och hemma, själv? :)

DATUM: 2011-02-04 | TID: 20:08:29
HEMSIDA: http://elsaburholt.se
Postat av: tovesegnablogg.blogg.se - tove - en tvillingsyster

Okej, men kul att det går bra ändå !:D

DATUM: 2011-02-04 | TID: 20:40:37
HEMSIDA: http://tovesegnablogg.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej vännen! vad ska du göra i helgen :D alltid kul att läsa veckans panel :D

DATUM: 2011-02-04 | TID: 21:06:17
HEMSIDA: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hoppas du har/får en bra helg =) Kram

DATUM: 2011-02-04 | TID: 21:56:01
HEMSIDA: http://candygirl84.webblogg.se/
Postat av: Bea

Sv: Vad bra! Jag har varit i skolan, och sen bara tagit det lugnt idag. Sj då?

DATUM: 2011-02-04 | TID: 22:20:01
HEMSIDA: http://parismonamour.blogg.se/
Postat av: jenny - ROSEETTENS ♥

har det varit en bra fredag?

DATUM: 2011-02-05 | TID: 00:15:43
HEMSIDA: http://roseettens.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej du! :)



förlåt att jag varit så sjukt dålig på att svara på kommentarer ._. men jag är back on track nu!

har du haft en bra start på helgen? :)

DATUM: 2011-02-05 | TID: 09:22:06
HEMSIDA: http://jjenniferh.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0