Paradise Hotel, Chile och mycket annat i Veckans Panel

Therese 36 år från Kristinehamn

1. Hösten är här och hur njuter du av den?

- Ja de gör jag faktiskt. Jag tycker om alla årstider när de är som de ska... ler. Fina dagar med sol och hög luft på hösten med alla fina färger eller dagar då man faktiskt inte måste gå ut och det stormar lite runt huset med regn å rusk. Man får liksom vara inne med gott samvete. Pyssla och läsa och tända ljus.... mysa och boa in sig. Sånt njuter jag helt klart av.

 

2. I Chile har nu gruvarbetarna som suttit fast i 69 dagar kommit upp. Hur skulle du vara som människa efter att ha varit inlåst så länge?

- Sånt här är ju svårt att svara på egentligen. Svårt att sätta sig in i. Jag kan ju bara utgå från vad jag tror. För det första skulle jag nog vara hemskt rädd. Rädslan över att faktiskt bli levande begravd. Sedan att vara så isolerad på liten yta, att få tiden att gå. Psykiskt skulle jag nog inte alls klara en sån här sak bra det har jag väldigt svårt att tro. Jag har nog lite svårt att se något positivt i en sådan situation och skulle säkert ha svårt att hålla modet uppe.

 

3. I veckan gjorde Alex Schulman en kupp när han visade Paradise Hotel på tv3 som vanligtvis sands på tv6. Kollar du på detta?

- Nej jag gillar inte Alex. Tycker han är en otrevlig arrogant människa som jag inte begriper får tid i teve och media överhuvudtaget. Å jag tittar inte på Paradise Hotel heller.... inget som roar mig.

 

4. Under hösten får vi se alla de här programmen där folk söker kärleken till exempel "Bonde söker fru", "Ensam mamma söker" och "Lite sällskap". Vad tror du det är som gör att vi tycker om att titta på sådana program?

- Jag tror att det många gånger är för att man dels kan känna igen sig i vanliga människors vardag och bekymmer. När de kommer till kärleken så är de väl något som berör och som alla vill ha och så vill man se hur det går för dom. Det är ju nutidens underhållning och ja varför? svårt... Jag tittar en del och jag har faktiskt blivit fast. Vidare så är de ju så att de ofta har med sådana karaktärer som roar många.... de där vi kallar udda och som man antingen lider med eller skrattar åt. En sorts lyteskomik som teve säljer på. Bra? De säger jag inte men jag tror många fångas av detta.

 

5. Förra veckan hade "Slipsen tipsar" premiär på Slipsens. Har du hunnit se det och vad tyckte du?

- Japp jag har tittat. Tips gillar ju jag. Speciellt boktips. Musik älskar jag med men jag har blviit dålig på detta med musik. Det är annorlunda och jo ingen dum idé alls.

 

6. Under veckan som har gått, finns det någon nyhet som har fått dig att rynka på ögonbrynen?

- Ja det har varit flera. Det beror givetvis på vad man menar rynkar på ögonbryn... jag har gjort det för att jag faktiskt blivit bedrövad. Jag tänker på grabben som tog sitt eget liv live i veckan. Jag har även rynkat ögonbrynen åt flera saker som visar att så många faktiskt mår dåligt i vårt samhälle... en man som tog en två åring som gisslan samt några lokala nyheter. Där det just är sån tragisk bakom händelsen. Vad händer i vårt samhälle?


 

Pernilla 26 år från Kristianstad
1. Hösten är här och hur njuter du av den?

- Jadå jag försöker njuta av hösten. Jag försöker gå ut gå promenader eller cykla och njuta av det fina höstvädret. Om kvällarna tänder man ljus och dricker te och värmer sig under en filt. Det är väl det jag tycker är det mysiga med hösten.

 

2. I Chile har ni gruvarbetarna som suttit fast i 69 dagar kommit upp. Hur skulle du vara som människa efter att ha varit inlåst så länge?

- Det var en väldigt svår fråga och jag tror alla reagerar väldigt olika. Men jag tror inte man är samma person som man var innan händelsen i alla fall.

 

3. I veckan gjorde Alex Schulman en kupp när han visade Paradise Hotel på tv3 som vanligtvis sands på tv6. Kollar du på detta?

- Jag kollade faktiskt på förra säsongen av det och hade tänkt göra det nu också.. Men det går samtidigt som ett annat program jag tittar på så jag tänkte se det via tv6play. Men då visar det sig att de inte visar det där utan man måste betala för att kunna se det på VisatOndemand. Jag tänker inte betala pengar för att se det så jag kommer inte följa det helt enkelt.

 

4. Under hösten får vi se alla de här programmen där folk söker kärleken till exempel "Bonde söker fru", "Ensam mamma söker" och "Lite sällskap". Vad tror du det är som gör att vi tycker om att titta på sådana program?

- Jag följer bara Ensam mamma söker av dem programmen och har gjort sen det började för något år sedan. Jag tror man följer det för att man är nyfiken helt enkelt, att får se om någon hittar kärleken och allt annat runt omkring. Jag kan ju säga för mig själv att jag är nyfiken på vad de ska göra för utflykter, vad de har på sig på sina dejter och vad som händer dem i mellan, om det uppstår kärlek eller inte.

 

5. Förra veckan hade "Slipsen tipsar" premiär på Slipsens. Har du hunnit se det och vad tyckte du?

- Jag tittade på det och jag tycker du är är väldigt kreativ som kom på idén och det är aldrig fel att testa på något nytt. Det var bra och kul med bok och musik tips men försök att inte ha för mycket upprepningar, annars var det kul att det var utomhus i det fina höstvädret.

 

6. Under veckan som har gått, finns det någon nyhet som har fått dig att rynka på ögonbrynen?

- Det måste ha varit det som jag nämnde att man nu måste betala för att se Paradise Hotel på nätet. Det är många kanaler som har börjat med det att man måste betala en viss summa för att man ska kunna se ett program.T.ex om man missar ett program för att man jobbar eller gör något annat då har det varit smidigt att gå in och kolla på nätet när man haft tid över och på sätt ökar ju intresset för ett program. Jag tror kanalerna förlorar mer än vinner på det.

 


Ida 19 år från Oxelösund

 

Svar kommer senare....


 


 

Hoppas ni får en trevlig fredagkväll!

 





Postat av: MADDES

Jag har haft fullt upp med skolan och har därför inte svarat på några kommentarer. Men nu ska jag försöka hålla igång igen. Hoppas du får en fin fredag kväll! Händer något särskilt?

DATUM: 2010-10-15 | TID: 18:20:33
HEMSIDA: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Mimmi

svar. haha, jag veeet! jag var dåligt på att lägga in inlägg igår! när jag skulle blogga så blev det ju helt plötsligt bio istället för mig. jaa, det lät som en kille och det var det också :P



men det är bra att du påpekar sånt! haha, ska bättra mig :D och idag hade jag lite mera tid men imorgon jobbar jag igen, tog ett extrapass :)



nu ska jag iväg på middag, vad ska du göra ikväll då?

DATUM: 2010-10-15 | TID: 18:23:40
HEMSIDA: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: ida

Har frågestund på bloggen! Fråga vad som hellst så svarar jag!, bara att klicka på länken så kommer du dit :) http://heyida.blogspot.com/2010/10/startar-en-fragestund-nu-i-brist-pa.html#comments

DATUM: 2010-10-15 | TID: 19:03:51
HEMSIDA: http://heyida.blogspot.com
Postat av: Jessica

SV: Okej låter grymt då! :D

Jo min dag har varit toppen :D

ha en bra kväll!

DATUM: 2010-10-15 | TID: 19:39:23
HEMSIDA: http://jessicaaaz.blogg.se/
Postat av: miss P E

Tjo! Jag tränar med lösa vikter, ger snabbare resultat ;)

DATUM: 2010-10-15 | TID: 19:41:00
HEMSIDA: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: christin MODE inredning personligt

SV, gillar stilrent, gillar flesta stilar...men den passar mig nog bäst själv.



Kul frågor du ställt här...gillar Tereses svar =)

DATUM: 2010-10-15 | TID: 19:44:45
HEMSIDA: http://justlikecandy.blogg.se/
Postat av: LIENE

åh kul, nu ska jag läsa!



sv: ja, synd. Vill inte ha vinterkyla. Önskar hösten var varmare för den är ju så fin annars:) eller vad tycker du?

DATUM: 2010-10-15 | TID: 19:54:48
HEMSIDA: http://lienesblogg.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Nja, jag har inte sovit så värst gott :/

Har du?

DATUM: 2010-10-15 | TID: 21:56:20
HEMSIDA: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: emmy

Härligt, haha ^^

Nej nu händer inte mycket, själv? :)

DATUM: 2010-10-15 | TID: 22:19:59
HEMSIDA: http://youuknowit.blogg.se/
Postat av: Amanda Rieem

slipsis!! :D hörru kan du va gullig att röst på min dagens outfit? är med i en tävling, den länken man ska klicka på finns i senaste inlägget! :D



KRAM KRAM

DATUM: 2010-10-15 | TID: 22:59:19
HEMSIDA: http://rieem.com
Postat av: Sara

Hejdär!

Hur ska du spendera denna helg?

Själv ska jag umgås med vänner och försöka bli frisk från min irriterande förkyldning, haha ;)

DATUM: 2010-10-16 | TID: 01:11:25
HEMSIDA: http://www.februaritjej.se
Postat av: J O S E F I N E

Sv; Ja, det är kanon med mig! :D

Hur mår du?

KRAM

DATUM: 2010-10-16 | TID: 09:54:15
HEMSIDA: http://jjossues.blogg.se/
Postat av: Guevacci - Färgstark kille!

Tips! Vinn en valfria klocka på min blogg. Ha en bra dag :)

DATUM: 2010-10-16 | TID: 13:20:29
HEMSIDA: http://guevacci.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0