Skrivandet gjorde att det blev en blogg

Vad tycker du om att jobba som modell då?

- Det har alltid varit en dröm för mig. När jag var liten satt jag alltid och tittade på Top model och drömde mig iväg och dagen jag fick mitt första modelljobb kommer jag ihåg att jag blev så lycklig att jag satte mig ner för att inte svimma , haha. Nu tycker jag det verkligen är jätteroligt och vill gärna hålla på med det så länge jag kan!

 

På din blogg delar du med dig av din vardag. Hur kom det sig att du började blogga?

- Jag har alltid älskar att skriva och när jag var yngre drömde jag till och med om att bli författare! En dröm som inte brinner lika starkt just nu. Men genom att blogga kände jag att jag kunde skriva av mig om vad jag gjorde och tänkte på och även få läsa vad andra skrev. I början skrev jag inte alls om mode utan bara om min vardag. Modeintresset är något som vuxit fram den senaste tiden.

Vad drömmer du om att skriva då? Och var får du din inspiration?

- När jag var yngre drömde jag alltid om att skriva en barnbok. Jag har alltid älskar att skriva och har oftast en väldigt barnslig fantasi. Därför min barnboks dröm. Nu är denna inte lika stark som den var innan , men jag älskar fortfarande att skriva och uttrycka mig i ord. Inspiration till min blogg får jag oftast från andra bloggar, människor i min omgivning, tidningar, filmer m.m. Allt möjligt omkring mig!

 

Får du mycket kommentarer om ditt hår?

- Haha , jo jag får ofta frågor om hur jag fixar mitt osv. Om jag använder locktång eller har löshår. Nu är det såhär att mitt hår är väldigt lustigt och kryllar sig när det blir fuktigt. Så fort det blir fuktigt utomhus betyder detta att precis alla små hårstrån blir lockiga och det ser nästan ut som jag har afro .. Men genom att lägga lite vatten i det på morgonen får jag lockar som jag vill ha. Det är inte mycket mer än så jag behöver göra.

 

Hur har du lyckats få så fint hår?

- Haha , det är nog bara att tacka gudarna tror jag. Förut hade jag inte alls likadant hår som jag har nu , utan det var mycket kortare och platt . Däremot har det alltid kryllat till sig när det blev fuktigt, och det tar jag nytta av nu ! På morgonen använder jag en sådan sprayflaska man har när man stryker kläder och ska spruta vatten, till att fukta ner mitt hår lite. Efter detta låter jag det torka och vips så har jag liv i håret! Därefter sätter jag i lite mousse för att lockarna ska hålla sig hela dagen och sedan är det inte mer med det.


Var ser du dig själv om 5 år?

- Gud, detta var verkligen en svår fråga . Jag hoppas verkligen att jag sysslar med något som jag verkligen trivs med och gillar. Eftersom jag inte har en aning om vad jag ska göra efter gymnasiet är denna frågan ganska svår att svara på. Jag funderar på att resa en del efter gymnasiet och efter det kanske börja plugga något.Så vem vet ,kanske sitter jag och läser till något eller jobbar jag,eller reser, eller något annat.


Om du för drömma fritt vad gör du om 10 år?

- Om tio år kommer jag vara 27 år. Då hoppas jag att har hittat en man jag vill spendera mitt liv med och förmodligen börjat fundera på att skaffa barn , om jag nu inte redan har. Det beror lite på hur livet ser ut då. Jag hoppas att jag har ett jobb jag trivs bra med och tycker är roligt. Jag har just nu igen aning om vad jag vill jobba med när jag blir äldre så tyvärr får den delen vara blank just nu och jag hoppas på att jag någon gång under resan kan hitta ett yrke som jag tycker hade passat mig bra.





Postat av: louize

Tjena :D

DATUM: 2010-05-31 | TID: 18:03:28
HEMSIDA: http://papsenslillalouize.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0