Panelen vecka 19

 


Samira, 19 år från Umeå

 

1. Val i höst och debatterna är igång i media. Följer du detta?

- Nä inte aktivt. Känner att jag vill ha mer kött på benen angående alla partiers bakgrund innan jag sväljer allt de säger med hull och hår. Kommer förmodligen inte att rösta heller p.g.a. min bristande kunskap (då slipper jag ha dåligt samvete över att ha röstat dumt).

 

2. Facebook, twitter och bloggar är bara några av de många sociala medierna. Vilka använder du dagligen?

- Försöker undvika att sitta framför datorn varje dag eftersom jag har så lätt för att fastna, och då blir det inte mycket gjort.. Mobilen däremot har jag svårt att slita mig ifrån, smsar dagligen. Planerar att ha en mediafri vecka för att se vad man kan hitta på istället.

 

3. Denna vecka har jag lyft fram manliga bloggare, är det något vi vill se mer av?

- Ja! Är less på att bara läsa kvinnliga bloggar, blir enformigt. Framförallt vill jag se annat än modebloggar.

 

4. Har du gjort något roligt denna vecka som du vill dela med dig av?

- Vaknade upp en morgon bara för att upptäcka att jag - bokstavligen - lät som en gnisslande dörr (de gånger jag fick fram något ljud överhuvudtaget dvs). Det gav mig en anledning att vila och påbörja en tavla åt min bonusmamma. Mycket skönt!

 

5. Långhelg och vad ska du hitta på?

- Spenderar helgen ute på landet hos mamma. Blir bakning, promenader, bus med lillasyster och ev hjälpa till med renoveringen av vardagsrummet som för tillfället ser sönderbombat ut. Kanske hinner med en utekväll i stan + övningskörning. Avslutar med Terror on Elm street på bio. Efter det lär ni hitta mig på psykakuten eftersom jag är en riktig fegis.

 


 

Sandra Ernér, 18 år från Gislaved

1. Val i höst och debatterna är igång i media. Följer du detta?

-  Fast jag ganska nyligen blev 18 år, så får jag rösta om jag vill. Eftersom jag inte är så insatt i det hela med valen eller följer det, så är nej svaret på frågan.

 

2. Facebook, twitter och bloggar är bara några av de många sociala medierna. Vilka använder du dagligen?

- Det jag använder mest dagligen är Facebook. Blogg.se används nästan varje dag.

 

3. Denna vecka har jag lyft fram manliga bloggare, är det något vi vill se mer av?

- Eftersom majoriteten är tjejer som bloggar, så skulle jag gärna vilja se mer killar i bloggvärlden för att få en mer variation och blandning på det hela. Hur kul vore det inte egentligen om mer killar gick in för att blogga? Eller, det roligaste vore nog om killarna blev den största majoriteten utav de i bloggvärlden! Så kom igen nu killar ni som läser detta, SKAFFA BLOGG!! Jag vill se mer killar i bloggvärlden! :)

 

4. Har du gjort något roligt denna vecka som du vill dela med dig av?

- Det roligaste som har hänt hittills i veckan, är att jag och min kille håller på att planera en resa utomlands, som kommer äga rum i höst/vinter 2010.

 

5. Långhelg och vad ska du hitta på?

- Jag har massor med idéer, men tillslut så har jag bestämt mig för att tillbringa hela långhelgen i Halmstad, där jag ska träffa min kusin som studerar på högskolan.

 

Trackback
bloglovin

RSS 2.0