Norrköping håller på Peking

Staden börjar vakna till liv och inse hur bra årets upplaga av IFK Norrköping är men då kommer bakslaget. Först en förlust borta mot Ljungskile, ett lag om inte är speciellt roligt att möta. Det tyngst är ändå inte själva förlusten utan de skador som laget dragit på sig. Målskyttarna för säsongen är skadade, det är nu det blir intressant och se vilka som kliver fram och levererar så det kan bli fler segrar. Jag är lite fundersam kring om det verkligen finns någon i truppen som håller samma klass som Russel och Hasani. Frågan kvarstår.

 

Att ett lag alltid får en svacka under säsongen är självkart men typiskt nu när staden äntligen börjat upptäcka att det faktiskt går att se bra fotboll. De matcher som jag har sett denna säsong har varit oerhört underhållande och vilka segrar det har varit. Ta till segern borta mot Hammarby på Söderstadion. Hur underbart är det inte att få vinna där inför storpublik, även om Bajen inte går speciellt bra i serien. Eller vad sägs om hemma premiären mot Öster där det slutade hela 3-0(!) till hemmalaget Norrköping. Eller ännu bättre när satsande Jönköping Södra kommer på besök i tron om att kunna ta 3 poäng. Så fel de hade. Totalt utspelade i andra halvlek och en ny seger med 3-0 som lika gärna kunde slutat med 5-0 eller 6-0. Vilken fin start.

 

Som supporter känns det äntligen bra när man kan krypa till sängs varje kväll som en serieledare. En känsla som man inte får uppleva speciellt ofta därför gäller det att njuta till fullo. Idag är det också en viktig match hemma mot tvåan Syrianska vilket kommer bli oerhört spännande. Själv kan jag inte gå på match eftersom jag jobbar, men som trogen supporter kommer jag följa det över internet slaviskt. Min känsla är inte bra denna gången faktiskt.

 

Förhoppningsvis kommer folk nu äntligen söka sig upp till Nya Parken för att se den blå stjärnan, IFK Norrköping, spela på lördag. Tyvärr tror jag faktiskt att de kommer bli besvikna när de för första gången kommer förlora på hemmaplan. Om vi har tur har jag helt fel, och det hoppas vi på.

 


 

Noteringar från superettan

 

*** Alla de tänkta topplagen hänger på i toppen i form av Syrianska FC, GIF Sundsvall och Örgryte men vad händer med Hammarby? ***

 

*** Ljungskile ligger sjua i årets tabell så långt med en målskillnad på 4-3 och det tycker jag är väldigt sjukt faktiskt. Snacka om att spela efter sina resurser. ***

 

 

*** Hur länge kommer Bajenfansen klar av att det går så dåligt för laget från Söder? ***

 

*** Intressant matcher i helgen när tabellettan IFK Norrköping tar sig an tvåan Syrianska och samma dag tar Sundsvall, trean, emot Örgryte som befinner sig på fjärde plats. Kan det bli mer spännande? ***

 

 

Nästa vecka utlovar jag en summering med Frida och Sandra…





Postat av: Marcus

Ingen kommentar om Brage? ;)

DATUM: 2010-05-29 | TID: 15:29:20
HEMSIDA: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: M I N I I Z Z A

förlåt för att jag inte svarat på jätte länge men har haft så mycke med skolan. Men hoppas att allt är bra med dej!!

DATUM: 2010-05-29 | TID: 17:48:02
HEMSIDA: http://miniizza.blogg.se/
Postat av: Carrou & the bird

Sv: Jodå det är okej, själv då?

DATUM: 2010-05-29 | TID: 19:45:26
HEMSIDA: http://carrou.se
Postat av: Mimmi

svar: jodå, jag mår fint. Helt sjukt trött nu bara! själv då? :)

DATUM: 2010-05-29 | TID: 20:51:17
HEMSIDA: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: sandra

omg jag är inte så inne på fotboll

DATUM: 2010-05-29 | TID: 23:45:15
HEMSIDA: http://sandrastardust.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0