I Stockholm trivs Eleonore bra

Jag ber Eleonore berätta lite i korta drag hur en vanlig dag ser ut för henne och det visar sig vara precis som man kunde ana. Fullt upp hela tiden och dagar i högt tempo för att hinna med allt. Hur ser den ut undrar ni, nu får ni svaret.

- Den börjar med att jag går upp och gör mig i ordning, sätter mig vid dator och bloggar en timme eller så. Efter det väntar 9-10 timmar lång arbetsdag. Vid 20-tiden när jag kommer hem blir det att laga middag, umgås med sambon och blogga en stund innan läggdags.

Hon fortsätter:

- Händer även att jag tar en fika med ett par vänner eller går en shoppingtur, så all tid spenderas inte vid datorn!

 

Att bo i Stockholm som hon gör trivs hon väldigt bra med, speciellt när det är en lagom stor stad och att det finns mängder med möjligheter och olika miljöer. Något som passar Eleonore perfekt, samtidigt har hon också växt upp till en riktig stadstjej som inte skulle klara sig utan vissa saker, så som ljudet från byggnadsplatser och tunnelbanan.

- Nej, om jag flyttade till landet skulle jag sakna det direkt. Stockholm är också bra eftersom man kan hela tiden kan hitta nya guldkorn bland caféer, butiker och promenadstråk som man aldrig hinner tröttna på.

Samtidigt som Stockholm har varit den staden som hon är född i och även nu växt upp berättar hon för mig att det finns starka kopplingar till övriga platser runt om i landet. Jag blir väldigt nyfiken på att veta mer om detta och ber henne utveckla vad det är för kopplingar.

- Dels har jag landstället i Dalarna så där är jag uppväxt på sommarn. Sen har jag vänner och nu familj ibland annat Skåne. Så man får komma ut och se mycket av Sverige.

 

Vi kommer in och pratar om något som är mer vanligt idag att alla nästan har och skriver på dagligen. Självklart var vi tvungna att ta upp det när hon själv driver en framgångsrik, jag talar om bloggar. Idag finns det väldigt många som skriver på bloggar och kan ju inte lämna det utanför nu heller. Jag frågar henne om hon lärt känna många via bloggen.

- Ja, några stycken är det ju som man pratar med dagligen via kommentarer och annat. Det är ju så kul grej med internet att det inte finns några gränser mellan norr och söder längre. Man kan ju hitta en blivande nära vän eller en kärlek på andra sidan Sverige.

Något som många också har gjort också, så bloggar leder fram till mycket nya spännande saker. Kärlek och vänskap.


Vad betyder bloggen för dig?

- Det är något som verkligen kommit att betyda mycket för mig. Det är ett toppen bra sätt att förmedla något man tycker om och få kontakter över hela Sverige, både yrkesmässigt och på ett mer privat plan. Att få läsare och bra respons kan göra hela min dag.

Mitt möte med Eleonore börja lida sig mot sitt slut men innan det är slut vill jag ta reda på hur hon ser på framtiden. Hur ser livet ut om 5 år?

- Då har jag förhoppningsvis barn, villa och kan jobba mer med bloggen.


Vad drömmer du om att göra i framtiden då?

- I framtiden har jag förhoppningsvis nått ut till fler människor i min blogg och andra medier. Gärna som recensent eller skribent på någon matrelaterad tidning eller hemsida. En annan dröm jag har är att starta ett eget mysigt litet café! Där man får leva ut alla inredningsdrömmar och bakidéer.

 

Vem vet i framtiden kanske det är vi som får åka ut på turné runt om i landet för att besöka Eleonores egna caféer. Så länge får vi följa hennes dagar på hennes blogg.





Postat av: victoria

jodå det är bara bra, självdå? :)

DATUM: 2010-05-20 | TID: 23:26:25
HEMSIDA: http://cpsnutt.blogg.se/
Postat av: jennifer

sv: okej :) idag har jag jobbat och pluggat. själv?

DATUM: 2010-05-21 | TID: 00:06:37
HEMSIDA: http://jennifermolin.blogg.se/
Postat av: Michan

Åhh, mitt älskade Stockholm ;(

DATUM: 2010-05-21 | TID: 08:41:21
HEMSIDA: http://michanelfgren.blogg.se/
Postat av: MATILDA

det är superbra !:D

och med dig då ?

DATUM: 2010-05-21 | TID: 09:21:10
HEMSIDA: http://lbm.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0