Sjung om studenten

Alla står glad och lycklig i sina vita studentmössor på skolgården. Den senaste veckan har varit den bästa någonsin i mångas liv, alla minnen, alla stunder tillsammans med klassen och så alla dessa fester. En hel vecka har bestått av att bygga upp en stor förväntan till den stora dagen, dagen med det stora D. Dagen när allting tar slut, när allt är över efter tre hårda år på gymnasiet.

 

För en sista gång ska alla tillsammans sjunga ”Sjung om students lycklig dar..” nästan så man får rysningar. Följt av att man gemensamt vinkar med sina vackra vita mössor med sitt namn på. Att varje dag i tre år gå till samma trygghet med samma människor är nu över. Som Gyllene Tider sjunger ”Det är över nu..”. Alla dessa stunder som man upplevt tillsammans. Alla dessa prov, ja allt har man gjort i en grupp nu blir man ensam och vuxen.

 

Det har gått tre år sedan jag själv stod där på scenen utanför min gymnasieskola och var helt fantastiskt lycklig. Äntligen var stunden kommen när man skulle få ta studenten. I värmen stod jag med min vita skjorta, svarta kavaj och min vita mössa på huvudet. En milstolpe i livet som alla går igenom, eller nästa alla åtminstone. När jag idag ser alla dessa studenter på stan tänker jag tillbaka till en fin tid och tänker hur glada de måste vara, vilket också går att se på allas läppar. De allra flesta går runt med ett stort leende hela dagarna nu när det är sista veckan, för på torsdag eller fredag denna vecka är allt över.

 

Då är den sista festen tillsammans med de personer som man uppgåtts med i minst tre år. Då och där tar allting slut och ett nytt kapitel skrivs. Men den känslan av att bli ensam ska man inte ha för tänk alla vänner som man kommer ha kvar för livet efter gymnasiet. Det är en vacker tid som varje student får uppleva och jag önskar alla er stor lycka i framtiden.





Postat av: Michan

JA, man får rysningar när man ser alla glada studenter på flaken.

DATUM: 2010-06-08 | TID: 10:00:01
HEMSIDA: http://michanelfgren.blogg.se/
Postat av: MATILDA

jo det är superbra med mig ! och själv då? :D

DATUM: 2010-06-08 | TID: 10:06:24
HEMSIDA: http://lbm.blogg.se/
Postat av: Claudia

fel! :P

DATUM: 2010-06-08 | TID: 10:58:38
HEMSIDA: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: sandra

åh bara ett år kvar nu!

DATUM: 2010-06-08 | TID: 14:28:30
HEMSIDA: http://sandrastardust.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0