Panelen 11 juni



Det är fredag igen vilket innebär att panelen härjar fritt här på bloggen. Vid det här laget har ni säkert lärt ert detta och läs nu deras svar med glädje!
Nikita 18 år från Linköping


1. Idag (11/6) kör fotbolls-VM igång i Sydafrika. Kommer du titta?

- Om jag inte jobbar så kommer jag titta en hel del. Både jag och min sambo är ju fotbollsintresserade. Jag håller på Brassarna!

2. Hur ser sommaren ut för den del, någon semester?
- Mitt jobb är ju som semester med fyrfotingar, så hela sommaren, ja hela året, är en enda lång semester :)

3. Sommar och läsning går bra ihop. Något tips på bra läsning?
- Jag tipsar om allt med Terry Pratchett, Douglas Adams, Lewis och Ajvide-Lindqvist! Mycket läsvärda böcker med både spänning och humor!

4. Många kommer säkert resa runt i landet i sommar och kanske besöka just din hemstad och undra vad som finns att göra där du bor. Vad är dina tips?

- Jag känner inte Linköping så värst väl, men naturreservaten skulle väl vara det enda av intresse som jag är inne på!

5. Festivalerna i år slår nya rekord, ska du åka på festival i sommar?
- Nej, jag jobbar. Morsan och styvfarsan åker land och rike runt för att både jobba och delta i festivaler, så de får väl lyssna på fin musik för min del med.



Michaela Elfgren, 27 år från Stockholm, men bor nu i Skåne för studier.

1. Idag (11/6) kör fotbolls-VM igång i Sydafrika. Kommer du titta?

- Självklart! Jag älskar fotboll,(har t.om en DIF tatuering). Tyvärr har det inte blivit så många matcher på Stockholms Stadion för mig efter som jag nu bor i Skåne. Tur att fotbollskanalen finns.

2. Hur ser sommaren ut för den del, någon semester?
- Jag kommer att plugga hela sommaren, men det gör ingenting för allt är på distans, så jag planerar själv mina egna tider och när jag vill plugga, så är det regnigt och trist kan jag sitta inne och plugga, är det sol går jag ut. Skönt att kunna välja lite själv.

3. Sommar och läsning går bra ihop. Något tips på bra läsning?
- Jag är en riktig bokslukare, slukar ca 2- böcker i veckan. Har fastnat för en serie som heter "Nattens Hus" handlar om vampyrer, sedan älskar jag verklighetsbaserade böcker, om människor som suttit i fängelse mm, ex, El Choco, Infiltatören, Svensk maffia mm. Finns inget bättre än att ligga i solen med en bra bok.

4. Många kommer säkert resa runt i landet i sommar och kanske besöka just din hemstad och undra vad som finns att göra där du bor. Vad är dina tips?
- Skåne. Här finns en massa härliga saker att hitta på. Man kan ta sig till Köpenhamn och strosa runt, äta gott, shoppa, festa mm sedan har de ett stort Tivoli, inne i Malmö finns det mycket bra shopping och en massa uteserveringar. Man kan åka till Ystad, Halmstad, Småland, Båstad mm och bada, göra små dagsutflykter då det är så nära avstånd med både bil och tåg Stockholm. Här finns det massor att hitta på, en dag på Gröna Lund eller Skansen. Vid dåligt väder finns det en massa muséer man kan kika in. Många härliga och fina parker man kan ha picnic i. Det brukar anordnas många gratiskonserter. Och nu i juni kommer hela Stockholm vara i gång med Stockholm Love 2010 ända fram till bröllopet. Bästa tipset är att gå in på alltomstockholm.se. Där finns allt.

5. Festivalerna i år slår nya rekord, ska du åka på festival i sommar?
- Nej, det blir nog ingen festival i år, jag tycker om banden mm som brukar vara på de flesta festivaler, men det är inte riktigt min grej att sova i tält, inte ha tillgång till dusch mm. Men jag ska hitta på andra roliga saker istället. Men jag önskar alla som ska iväg att det får riktigt bra väder.


Marcus 21 år från Borlänge

1. Idag (11/6) kör fotbolls-VM igång i Sydafrika. Kommer du titta?

- Som du vet så är jag en hockeymänniska. Fotboll är roligt live, men på tv vet jag inte.
Men kanske ser någon match. Sverige är ju inte med så intresset från mig är väl inte
direkt skyhögt om man säger så.

2. Hur ser sommaren ut för den del, någon semester?
- Jag har semester v. 30-32. Får se vad jag hittar på. Jag skulle vilja åka till Stockholm
en helg eller något bara för att byta miljö. Det behöver inte vara exklusiva saker för att
jag ska bli nöjder.

3. Sommar och läsning går bra ihop. Något tips på bra läsning?

- Nu ska jag vara lite tråkig. Jag läser knappt något alls. Det var mer tidigare när jag var yngre.

4. Många kommer säkert resa runt i landet i sommar och kanske besöka just din hemstad och undra vad som finns att göra där du bor. Vad är dina tips?

- Naturligtvis så lär man ju åka hit under Peace & Love. Staden är verkligen upp och ner just den veckan. Hmm..vad har vi mer? Vi har t ex Jussi Björlings (operasångare) museum nere i centrum. Sedan har vi ju Dalecarlia Cup (En utav Sveriges största fotbollstuneringar). Det finns mycket i Borlänge att skåda.

5. Festivalerna i år slår nya rekord, ska du åka på festival i sommar?

- Som jag skrev tidigare. Peace & Love är ett måste. Jag har turen att jobba då också :). Men en till festival som jag skulle vilja åka på är Gateaway Rock Festival i Gävle. En utav de riktigt stora kommer då. Det är ingen mindre än Slash him self. Han som bland annat har spelat i Guns N Roses. Det är min stora idol.




Postat av: Claudia

japp ikväll ska jag fira en kompis som tog studenten idag! :D själv då?

DATUM: 2010-06-11 | TID: 17:08:38
HEMSIDA: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: E.

Mycket riktigt. Tack! Det spelar nog mindre roll egentligen, huvudsaken är insikten jag fick.

DATUM: 2010-06-11 | TID: 17:15:09
HEMSIDA: http://petite.nu
Postat av: Michan

Så fint det blev, eller så är det bara personerna ;)

DATUM: 2010-06-11 | TID: 18:37:14
HEMSIDA: http://michanelfgren.blogg.se/
Postat av: HELL'S BITCHES

SV: självklart :D

DATUM: 2010-06-11 | TID: 18:43:52
HEMSIDA: http://hellsbitches.se
Postat av: ida

sv: joo bara bra tack, själv då?

DATUM: 2010-06-12 | TID: 00:00:36
HEMSIDA: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag mår bara bra!

Har varit och shoppat så humöret är på topp!

Hur är det med dig?

kram:D

DATUM: 2010-06-12 | TID: 00:14:40
HEMSIDA: http://silveria.blogg.se/
Postat av: Michaela | foto, bloggdesign & vardagsliv

svar/

Hejsan!

Det blev tyst på bloggen ett litet tag nu märkte jag. Tog studenten idag och har haft mycket att fixa i sista sekunden då varken skor eller kläder passade och kom försenat {skickade efter..} haha, men som tur så löste det sig!



Hoppas att du har haft en kanon fredag!

Kram

DATUM: 2010-06-12 | TID: 00:53:40
HEMSIDA: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Clara

svar: varför inte. bara att skicka ett mail!

DATUM: 2010-06-12 | TID: 05:33:25
HEMSIDA: http://collman.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0