"Hoten är det tråkiga"

Att Joakim brinner för sitt bloggande och att självförtroende är på topp märks tydligt när jag pratar med honom. När han ska beskriva sig själv med enbart tre ord visar han sin ödmjuka sida och svarar.

- Snäll, humor och charmig är tre ord som beskriver mig bäst skulle jag säga.

 

Egenskaper som lär passa väldigt bra för det jobb han har som assisten. Ett jobb som han hoppas lämna för studier redan till hösten, om allt går vägen. Vad är det du ska plugga?

- Tanken är att plugga modé i Stockholm. Det hoppas jag verkligen på!

Vi får hålla tummarna för att det blir som han vill också. Jag ber honom berätta om en typisk dag och hur det ser ut för honom. Men det visar sig vara väldigt svårt att svara på när varje dag ser olika ut även om det finns vissa saker som är likadana dagligen. Kanske förstår ni vad jag syftar på när hans bloggnamn avslöjar en sak. Just det diabetes.

- Jag tar alltid mina sprutor, sedan startar jag alltid dagen med en kaffe. Så lite är ju samma sak varje dag kanske, hehe.

Utöver jobb och blogg blir det en hel del annat som Joakim hinner med. Vänner, träning, fester, shopping, fotografering är några av de saker som står med på Joakims agenda. Fullt upp kanske. Men vad är det han tränar?

- Det blir väldigt mycket tennis och styrka just nu men under vintern spelar jag också innebandy.

Du gillar också att fotografera och fotograferas. Var trivs du då bäst, framför eller bakom kameran?

- Helt klart är det framför som jag trivs allra bäst!

 

Återigen kommer vi in på det som gjorde att vi två började prata med varandra. Och det som gjorde att Joakim är med i denna intervju, bloggande såklart. Något som vi inte kan lämna bara sådär, för när man bloggar som han gör blir man också en offentligperson. Något som medför vissa problem i form av hot som man kan få motta, och det har även inträffat för Joakim. Baksidan så som mänga ser det och pratat mycket om runt om i media. Även om det är en hel del positiv respons som också strömmar inte, som vi inte bör glömma bort.

Har du blivit hotad många gånger?

- Ja, en hel del faktiskt. Varannan dag så får jag kommentarer som jag uppfattar som hot. Vilket är väldigt tråkigt!

Hot är någonting som vi inte tycker om och hoppas verkligen att folk slutar med detta omgående. Men så länge får han helt enkelt leva med detta, för det kommer ändå inte stopp honom i vägen fram till sitt mål. Innan vi avslutar vårat möte måste jag bara fråga vilka bloggar han själv läser.

- Jag följer två bloggar dagligen i form av Tobias och Cimon som jag tycker är riktigt bra. Sen många fler men dem två följer jag dagligen.

 

Jag tackar Joakim för att han ville vara med i en intervju hos mig och kanske får vi i framtiden se honom uppe på toppen av listorna. Då när det inträffar får ni inte glömma bort var ni läste om honom först!






Postat av: Anna

Gör en intervju med miiiig! Den kommer bli fet.

DATUM: 2010-07-15 | TID: 23:20:40
HEMSIDA: http://annanas.devote.se
Postat av: Anonym

Najs mannen! Den blev fan bra.. thanks!

DATUM: 2010-07-16 | TID: 00:03:57
HEMSIDA: http://diabetesmannen.blogg.se/
Postat av: Tobias

Jockes blogg äger :D

DATUM: 2010-07-19 | TID: 19:51:52
HEMSIDA: http://grymtroligperson.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0