Diabetesmannen siktar högt


En trend som vi börjar se mer av är att allt fler killar tar tag i det här med att blogga och vi får fler manliga bloggare. En av de stora just nu är Alex Schulman, men även Paradise Hotel-deltagaren Cimon är också oerhört populär. Kanske blir det en ändrig på detta i framtiden, denna vecka har jag träffat en kille som siktar högt. Att bli Sveriges största manliga bloggare. Lär känna Joakim i veckans intervju.




Att allt fler killar börjar blogga är en oerhört positiv utveckling så som jag ser det, när det annars en bloggosfär fylld av mängder utav tjejer. Därför är det roligt att fler killar också börjar blogga. En av dessa är Joakim från Uppsala, hans bloggnamn avslöjar vilken sjukdom han har, diabetes. Jag träffar honom för att fråga lite om bloggandet och vem som döljer sig bakom bloggen. Jag ber honom beskriva sin blogg med en mening, och det är ett självsäkert svar jag får.

- Jag älskar mig själv!

Anledningen till att det är väldigt få killar som bloggar kommer vi också in på. Varför är det så enligt Joakim?

- hm.. Svår fråga! Från början kan man tycka att det är tjejgrej liksom.

 

Han själv har haft sin blogg sen december 2008, så snart firar han 2 år som bloggare. Och kanske blir det att fira för på senaste tiden har också framgångarna börjat komma när han idag når ut till allt fler läsare. Dessutom har Joakim fått mycket beröm från andra för det arbete han lägger ner. Anledningen till att allting började finns i jakten till uppmärksamhet.

- Då ville jag få någon sorts uppmärksamhet av polarna. Låter fult men jag har varit väldigt oseriös i mitt bloggande. Förut alltså, säger han.

När jag pratar med honom lyser hans goda självförtroende igenom, speciellt märks det extra tydligt när jag frågar om vilka förebilder han har när det gäller bloggande.

- Är det kaxigt att inte säga någon alls?! Kenza är min bloggfavorit faktiskt.


Många som bloggar idag har egentligen inget speciellt mål med sitt bloggande, men här skiljer sig Joakim. Han har ett tydligt mål som han siktar på att uppnå och det är inget litet mål. Med tanke på storbloggare som dels Alex Schulman och kanske Cimon har han ett mål. Att bli störst helt enkelt. Inga konstigheter här inte, eller vad säger hans svar?

- Mitt mål är självklart att bli den största manliga bloggaren i Sverige!

 

Fortsättning följer…






KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0