Svar till Annika...

Annika har väldigt rätt i att många killar inte tänker speciellt mycket men i många fall kan det också vara så att även vi tänker alldeles för mycket, precis som tjejer. Skillnaden är den att vi vägrar erkänna det för andra för att inte framstå som fåniga och larviga. Jag kan ju utgå ifrån mig själv som exempel, jag tänker alldeles för mycket, och det får jag höra rätt ofta också. Det har alltid varit så att jag har varit en person som bär på mycket tankar men på senare tid har jag börjat prata med folk om vad jag tänker på. Tidigare har jag stängt det inom mig. Och jag börjar faktiskt märka att det är fler killar som är precis som jag.

 

Väldigt intressant att Annika tar upp det där exemplet med att gå och shoppa vilket väldigt många killar avskyr att göra, och gör man det får man en stämpel av att vara homosexuell. Jag vet det kan vara lite generaliseringar här i mina åsikter, det får ni ta.  Precis det som hon skriver om känner jag igen så väl från att man går med tjejkompisar på stan eller när jag gått med flickvännen. En standardfråga är, ”Ser jag för tjock ut i den här” och vad ska man svara på den frågan? Det är ett stort mysterium för där finns inga bra svar egentligen. Svarar man att ”ja, det gör du” blir hon ledsen, eller svarar man ”nej, den sitter bra” tror hon att man säger det bara för att man vill gå vidare. Det där är ett stort dilemma som vi killar bär på mot tjejer. Men vi är nog likadana också, tror jag. Att få bekräftelse från en tjej är något som gör en glad och lycklig. Och vem vill inte vara det?

 

Samtidigt tycker jag inte att man ska vara som alla dessa ideal för det är faktiskt ingen tjej som är som dem, alla är unika på sitt sätt och det gillar jag. Vet att andra gör det också. Sedan tycker jag inte att man ska spela något spel mot den andre perso nen utan bara vara ärlig hela tiden för det kommer man långt på.


Sedan vill jag slänga iväg en fråga till Annika. Hur tar man det där första steget till att börja dejta en tjej?





Postat av: Elin

Va härligt!.

Jo med mig är de bra :)

DATUM: 2010-12-28 | TID: 16:25:41
HEMSIDA: http://elinmargaretas.blogg.se/
Postat av: matilda rosqviist

har frågestund i bloggen, fråga vad du vill och jag svarar på allt! kram :)

DATUM: 2010-12-28 | TID: 16:45:24
HEMSIDA: http://matildays.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv. det är bra:) sj?

DATUM: 2010-12-28 | TID: 16:56:58
HEMSIDA: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: idag har jag tränat, vart på stan och solat :D

DATUM: 2010-12-28 | TID: 17:17:47
HEMSIDA: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Bybelle.se - mode och fotoblogg.

skulle inte våga, plus att när man låter det växa ut igen ser det hemskt konstigt ut :s

DATUM: 2010-12-28 | TID: 17:21:08
HEMSIDA: http://bybelle.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0