Vakna för fan!

Hej på dig! Nu sitter jag här hemma igen och kom på att jag skulle lägga ut veckans matlåda idag. Det blir inget med det eftersom att jag inte gjort något om det. Tanken är att jag ska lägga ut 3 bilder från veckans matlådor. Det får helt enkelt bli nästa vecka. Lite roligt att se vad jag gör för mat för er kanske sedan får ni rösta på er favorit!
Nu över till lite mer allvarliga saker.

Ni minns säkert att jag skrev om en tjej som jag pratade med och hon ville ta självmord. Jag försökte att övertala henne att inte göra det. Vilket var omöjligt att göra. Har man bestämt sig så har man gjort det. Då finns det ingen som kan ändra på det! Jag försökte iallafall och det kommer jag ta med mig. Idag fick jag även lite respons på detta inlägg jag skrev. Känns skönt att det finns någon där ute som håller med mig, samtidigt tycker jag det är konstigt att inte fler gör det. Jag tolkar det så att om ni skulle prata med någon som vill begå självmord så skulle ni uppmuntra till detta eller helt enkelt skita i det. Är detta rätt tolkning av det jag ser? Jag är ingen blogg med många läsare men jag tycker ändå att några fler än en ensam person tycker detta är fruktansvärt och skulle försöka övertala! Det är ju ännu ett tecken på att vi lever i ett tufft och hårt samhäll i Sverige. Jag har varit inne på det lite tidigare och dessutom fått medhåll från Matej som bodde i Sverige under 1 år. Vi svenskar är överlag väldigt egoistiska. Detta är fan skrämmande att se. Detta upprör mig!

Detta är kanske inte rätt forum för att ta upp sådana typer av frågor, men detta är mitt sätt att uttrycka det jag känner inför denna fråga. Ni måste väl också ha en åsikt?!




Postat av: Ida Björck

svar: okej jag får kolla in det senare :) kram

DATUM: 2008-10-08 | TID: 21:04:26
HEMSIDA: http://idahbjork.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0