Vägen till Göteborg dag 1

Vägen är lång att vandra. Vägen är lång att ta sig. Vägen är inte lätt. Vägen till Göteborg ska jag klara av. Jag har redan nu ställt in mitt sikte på nästa år i Maj. Först har jag delmål som jag kommer presentera för er. Huvudmålet är att genomföra Göteborgsvarvet. Tanken bakom att jag ska göra det är att pappa fyller 50 nästa år och då ska han och jag gemensamt genomföra detta. Inte för att vi kommer ligga i samma tempo precis då jag är elit och han är motionär. Huvudsaken är att vi är där och gör det tillsammans sen kan man må bra efteråt!

Jag ska alltså inte ta mig från Norrköping till Göteborg för där tänker jag åka bil men sedan blir det 21 km på Göteborgsvarvet. Det kommer bli ett stort äventyr. Jag är som sagt van vid att träna på elitnivå så det ska inte vara några problem, utan problemet ligger i att jag kämpar mot ett knä. Jag måste hela tiden känna mig fram på vad som känns bra och inte kliva över gränsen. Vilket är riktigt tufft, det är en hårfin gräns. Ännu har jag inte kommit igång med löpträning utomhus utan träningen består i detta....

....Löpband. Visst låter det väl underbart?! Idag har jag genomfört 40 minuter på denna underbara maskin och det gick riktigt bra. Nästa pass är på torsdag och det innebär en ökning med 5 minuter alltså 45 minuter löpband.

Kan man genomföra en halvmara på ett gym?




Postat av: Jennew [Jenny Sellsve]

Vill du få din blogg uppmärksammad?

Kolla:

http://www.sellsve.nu/?p=323

Och tipsa mig.:)

DATUM: 2008-10-07 | TID: 20:30:20
HEMSIDA: http://sellsve.nu
Postat av: Lia

jaha vad jobbigt

lycka till med bildspelet då ;D

DATUM: 2008-10-07 | TID: 21:03:41
HEMSIDA: http://bebbo.webblogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0