Veckans lista

Då var det söndag igen och jag tänkte denna morgon bjuda er på en lista över spännande saker som har hänt. Ni skulle kunna se det som en inne- och utelista men jag har valt att ge det rubriker med M som är mycket bra. Stop som ni säkert kan räkna ut vad det står för. Här kommer veckans lista!


1. Hösten
Många tycker det är oerhört tråkigt att gå in i hösten när mörkret tränger sig på. Ingen glädje alls bara grått och trist med lite sol. Mycket måsten som kommer upp när arbetet startar igen eller skolan. Är inte det ganska skönt kan jag tycka. Kollar ut genom mitt fönster och ser trädens alla olika färger. Passa på och njut av denna tid sen kommer vintern och då blir det verkligen ett mörker, om man inte får snö som lyser upp tillvaron. Men jag tycker denna tid är fantastisk!


2. Blondinbella
Hon har haft det så stressigt på sista tiden att hon idag meddelade om en bloggpaus. Nu får man äntligen se att hon är inte mer än människa. Bella är 17 år men har haft ett schema som inte en vuxenperson skulle klara av utan att gå in i väggen . Men nu kommer bakslaget kommer många säga. Vänta nu. Tror ni verkligen hon kommer försvinna bara för att hon tar sig en paus för att hitta tillbaka till livet? Nej, starkt gjort vill jag säga!


3. Norrköping Dolphins
Storsatsar i år och guldet ska hem igen. Hem till staden där det hör hemma. Ny hall, mängder med nya spelare och en urstark trupp. Dessutom ska man spela i baltiska ligan vilket kan bidra till ännu mer intäkter. Basketen blommar i stan igen och kan man räkna med annat än fullsatt premiären 7 december i Stadium Arena? Knappast.





1. TV4
Jag gillar verkligen inte denna tv kanal. Det har jag försökt dölja under en längre tid men nu bubblar det upp igen. Idol är ett bra program under audition men för mig blir det för mycket! Spelar på det varje år och varje fredag måste man se vecka finalen. Tacka aftonbladet att man ändå får reda på vem som åker ut. Man får all information utan att ha sett programmet. Sedan startar man "Stjärnor på is". Bara namnet får mig att rysa. Ska det bli firmafest igen som i "Let's dance"? Usch!

2. Inviduella människan
Ni som bor i Norrköping har säkerligen träffat dessa personer på stansom snabbt dyker på en om att man ska skänka pengar till barn i Afrika. En god tanke men varför kan dom inte acceptera att folk inte är intresserad. Vill man skänka pengar till något så tror jag inte att man väljer att göra det till vad som helst. Man vet ingenting om denna organisation förutom det försäljarna berättar. Men detta är bara framsidan som visas upp. Lär er ta ett nej, tack.




Postat av: Lovisa

jag tror blondinbella behöver sin bloggpaus!

DATUM: 2008-10-12 | TID: 17:28:48
HEMSIDA: http://lovisafontana.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0