Söndags lyssning

Lördagar brukar jag ägna åt att skaffa ny musik vilket det också blev igår. Då har man en vecka på sig att lyssna igenom den nya musiken och sedan kommer en ny lördag med ny musik. Igår hade jag inriktning på svensk musik och då en blandning av lite olika musikstilar.
Igår blev det rätt mycket men 3 utav många nya blev....


Det blev det senaste från Hello Safride som har Säkert! som svenskt artistnamn när hon sjunger på svenska. Här har hon gått tillbaka till att skriva engelska texter vilket är underbart att lyssna på. Ni har säkerligen hört Anna på radion ett antal gånger men albumet erbjuder så många andra bra låtar. Perfekt att lyssna till när man ska göra någonting annat samtidigt som att skriva.


Det andra som jag ladda ner var Vapnet som jag har hört mycket om från vänner och bekanta. Ska vara mycket bra musik lite softare musik här också. Svenskt band med 6 medlemmar som ni ser på bilden ovan. Kommer inte på någon hit på rak arm men ni kanske vet någon känd låt från Vapnet?

Sist laddade jag ner Kleerup som nylingen blev utsedd till sveriges bäst klädda. På detta album har han tagit hjälp av fler kända kvinnliga artister. Ni har säkert hört hitarna med Robyn och Marit Bergman. Mycket bra album här är det lite mer fart perfekt att lyssna på när man ska tagga till på träningar och tävlingar. Jag tycker Kleerup verkar vara så jävla skön alltså. Kika in på Cafe.se och kika in klippet med honom från den stora modefesten.

Mycket bra musik att lyssna igenom för mig.




Postat av: MANGO

Vapnet har jag aldrig lyssnat på :O men de har nån låt som heter kalla mig tror jag? nått sånt, det är iaf nån hit haaha. Kleerup är jättejättenaaaaaaajs, älskar hans skiva, fast det är typ två låtar jag inte gillar o det är den med marit bergman osen med nån annan tjej.



Puss!

DATUM: 2008-10-26 | TID: 09:30:55
HEMSIDA: http://mango.blogg.se/
Postat av: MANGO

sv: jag är jämt norrköping, har sett dig massa gånger haha. :)

DATUM: 2008-10-26 | TID: 13:38:55
HEMSIDA: http://mango.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0