Självmord

Precis en dag sedan jag skrev igår. Har haft fullt upp hela dagen. Mycket nytt att ta in när det gäller skolan och allting som hör till så som plugg. Mycket annat har också hunnits med.
Jag tänkte jag skulle blogga lite nu men har egentligen ingen vettigt att blogga om när jag tänker efter. Jo, en sak har jag att ta upp. Är inte vi människor idag väldigt mycket egen kära? Jag pratade igår med en tjej som ville ta livet av sig när jag var inne på en chatt. Försökte att prata med henne på bättre tankar. Vilket var ett omöjligt uppdrag. Allt var planerat in i minsta detalj och idag skulle hon göra det. Vilket hon antagligen också gjort eftersom att det inte går att få tag på henne. Lite ångest har jag idag över att jag inte kunde hindra henne. Anledningen till att hon inte ville leva längre var att ingen
älskade henne. Klart hennes föräldrar gör det och alla hennes vänner. Det tänker man inte på och ibland eller allt för ofta är man dålig på att visa sin uppskattning för andra människor. Först fram och skit i alla andra är ett vanligt förekommande motiv inom arbete och så även inom mycket annat.

"De flesta människor behöver mer kärlek än de förtjänar"
- Marie von Ebner-Eschenbach



Borde vi inte tänka på detta oftare i våra liv än att bara tänka på oss själva?

Denna helg har jag:
- Tränat
- Pluggat
- Träffa kompisar
- Varit hemma
- Funderat över hur grymt livet kan vara 




Postat av: Prinzezzan

Hej!



Jag läste vad du skrev om ditt samtal med en tjej som talade om att hon skulle begå självmord.



För det första: den största heder till dig, som försökte få henne att tänka om! Du gjorde det du kunde göra, kom ihåg det om du nu har ångest för att du inte kunde hindra henne (men du vet inte säkert att det är så heller!).



För det andra: OM hon nu tog sitt liv, så kanske hon hade ditt samtal med sig och kanske kände hon att det fanns någon som brydde sig i alla fall. Du gav henne något bra och fint - tid och uppmärksamhet och uppmuntran. Hon kanske hade den fina tanken med sig!



Försök att tänka på det du gjorde för henne, om du nu inte får tag på henne något mer, inte på vad du inte kunde göra.



//Prinzezzan

DATUM: 2008-10-08 | TID: 19:04:27

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0