IFK - vi är hemma!

Så börjar kritiken mot IFK Norrköping att rasa in. I dagens NT (läs Norrköpings Tidningar) publiceras 3 brev som upprörda supportrar har skickat in. Det är kanske dag för mig att också gå in i denna debatt då mitt hjärta slår hårt för stadens lag i fotboll. Året som gått har varit allt annat än lyckat. Sista i tabellen hela vägen från första omgången till sista, inte säkert men högst troligt vi lär inte gå om Sundsvall heller. De gånger jag har varit på Parken i år har jag varje gång blivit besviken över vad jag har fått se. Flera matcher har varit helt döda efter 10 minuters spel då gästande lag tagit ledningen med 1-0,2-0 och ibland till och med 3-0! Det får inte hända i Allsvenskan då har man inget där att göra. Minns ni första matchen i år mot Djurgården? Som blev ett publikkaos enligt många då matchen tvingades senare läggas till följd av att delar av publiken var tvungen att flyttas. Den uppladdning laget fått göra innan försvann direkt i inledningen och kanske är det här hela säsongen tog en konstig vändning?

Tänk er själva att en hel stad har väntat på att ditt lag ska göra comeback i fotbollens finrum och sedan när du är laddad till max så blir du tillbaka visad in i omklädningsrummet. Är det så lätt att ladda om?

Jag utesluter inte att det var här det började gå fel sedan fortsatte det bara. Förlust match efter match. Nu är hoppet ute att hänga kvar efter matchen hemma mot GAIS försvann alla chanser till att hålla sig kvar. Vad var orsaken till att man förlora årets viktigaste match hemma? Jo, man hade inte orken enligt tränare Jingblad. Men hallå är inte alla spelare i laget heltids anställda? Ska inte alla spelare då också leva upp till högt ställda förväntningar och vara tränade där efter? Det tycker jag är skamligt och pinsamt! Jag skäms över hela klubben! Det är ett stort skämt!





KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0