Garbomannen om mode och kultur

Denna vecka ser fredags intervjun lite annorlunda ut jämfört med hur det brukar se ut. Anledningen är att jag vill testa en ny form och se lite vad ni tycker bäst om så ni får mer än gärna lämna er åsikt om vilken stil ni föredrar.

Som jag skrev om redan förra vecka så är det denna vecka Johan eller Garbomannen som vi känner honom som berättar om sin klädvanor och hur han ser på mode. Som ni säkert har märkt ni som läser Johans blogg så brinner han väldigt mycket för mode och kläder precis som många andra. Inte i någon negativ mening utan jag tycker personligen att det är intressant att det äntligen finns killar som skriver om sådant som tidigare enbart tjejer skrev om.

En glad Johan.

Vilket är ditt senaste inköp?Jag köpte några tröjor ifrån H&M i förrgår men annars är det mest småsaker som frukt och en Lindt Lindor påse med choklad.

Vad är det dyraste plagget du har köpt?Det har jag faktiskt ingen koll på tyvärr.

Kanske vet inte Johan eller annars vill han helt enkelt inte avslöja sig hur mycket han är beredd att ge för ett par schyssta jeans och en soft t-shirt. Även på nästa fråga får jag ett lite otydligt svar. Han verkar vara lite hemlighetsfull.

Hur mycket pengar lägger du på kläder varje månad?Oj den hoppar vi över va?! Haha nejdå skoja bara men jag vet faktiskt inte, är faktiskt inte så fasligt mycket.

Som ni ser Johan försöker slingra sig ur dessa frågor när det handlar om pengar. Han är verkligen inte någon som stolt berättar om att han lägger flera tusen på kläder. Har det någonsin blivit några riktigt dåliga inköp eller kanske något som han är riktigt nöjd med, så kallade fynd till lågt pris.


Något köp du ångrar?Jag ångrar att jag köpte ett metallarmband för några veckor sedan för drygt 400 kronor...



Här ser vi armbandet som han ångrar att han köpte.

Vilka fynd är du mest nöjd med?Alltså något billigt som du är riktigt nöjd med. Jag köpte ett par vagabond skor på rean den här vintern och dom känner jag mig nöjd med.


Tre skor som är favoriterna.


Har Johan då några personliga favoriter i märkes väg, något han kanske inte många vill erkänna men ibland är det ju så att man köper kanske ett visst par skor bara för att man gillar just det märket. Ni förstår säker hur jag menar. Tänk er själva ni ska välja ett ni inte tycker om i designen etc.


Har du några märken som du föredrar framför andra?Jag är helt såld när det gäller Fred Perry och Vagabond.



Fred Perry tillhör favoriten.

Inför hösten har Johan några tips till oss andra som inte alls har koll på vad vi ska klä på oss i höstmörkret. Är det något speciellt man ska tänka på. Kanske även accessoarer har ju blivit väldigt populärt för killar.

Har du några modetips inför hösten?Använd mycket färgat som piggar upp den tråkiga hösten.

Använder du dig av några accessoarer i din outfit?Jag brukar använda mig av halsduk många gånger, något armband eller om det är sommar STORA solglasögon.



Halsduk är standard.

Vi leker med tanken och säger att du ska ikväll iväg på dejt. Vad tar du på dig för någonting?Jag skulle ta en vit skjorta, se till att jag är mörk i ansiktet oh ta ett par snygga jeans. Till det, matcha med ett par snygga vagabond.
 

Till sist kommer jag fram till den stora frågan som jag själv och säkert många av er läsare har funderat på. Kultur är att skapa och att vara kreativ. Inom mode handlar det mycket om att vara kreativ, skapa sin egen stil. Mode kanske trotsallt är en kultur?

Tycker du mode är kultur och varför?Mode formar och är med och skapar kulturen, helt klart. Och mycket av dagens och världens kulturer tror jag på något sätt härstammar eller har sin början eller anknytning till olika kläder, mode.

4 snabba.....

Slips/Fluga? Slips

Chinos/Jeans? Jeans

Skjorta/T-shirt? T-shirt men börjar falla mer och mer för skjorta.

Finskor/Träningsskor? Helt klart finskor.

Då får jag tacka Johan för att han ville ställa upp på intervju här hos slipsens!


Hör gärna av er till mig angående dessa intervjuer som jag gör. Vem skulle ni vilja läsa mer om? Mejla mig på [email protected]



 





Postat av: Rebecca & Emelie

Du har inte glömt att kolla in våran fotoblogg va?

DATUM: 2008-10-31 | TID: 16:11:21
HEMSIDA: http://overallt.blogg.se/
Postat av: GM

Det är ju jätte bra Marcus! Vad duktig du är! =)



Bästa hälsningar

DATUM: 2008-10-31 | TID: 17:29:03
HEMSIDA: http://garbomannen.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

svar: nej tyvärr, hinner inte det imorgon :/

DATUM: 2008-10-31 | TID: 19:33:20
HEMSIDA: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Rebecca & Emelie

SVAR: joo det är norrköping :)

DATUM: 2008-11-01 | TID: 01:40:25
HEMSIDA: http://overallt.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0