Första spelaren ut

Så har första spelare lämnat IFK Norrköping till nästa säsong. Det är mittfältaren Richard Spong som har bestämt sig för att skriva på för GAIS till nästa säsong. Inte speciellt chockande då han har varit en av få spelare som har presterat och krigat på under en tuff säsong för Norrköping. Tråkigt för oss supportrar att han lämnar men vi kommer ha ljusa minnen från hans tid i klubben. Jag kan förstå att han inte vill följa med ner i Superettan igen. Får önska honom lycka till i sin nya klubbadress.

Frågan är nu vilka som mer kommer att lämna klubben.
Idag kunde man läsa om att Amuneke vill lämna och att Bamberg har fått kontraktförslag från andra Allsvenska klubbar. Vilket också var väntat. Amuneke har inte passat in i IFK:s spel under säsongen men personligen tycker jag det vore tråkigt att släppa iväg honom. Ha kvar honom och bygg spelet runt honom. Det är absolut inte omöjligt, speciellt inte nu när det ska satsas på unga. Ge honom chansen och erbjud honom mycket speltid samt att bygga spelet på att rulla boll inte slå långa bollar. Han har i år, som han säger själv, inte kunnat skapa någonting utan har bara blivit frustrerad och arg. Mitt förslag är att ha honom kvar och satsa på unga runt honom.

Några som är påväg in är Niklas Moberg som varit skyttekung i Carlstad United. Att utläsa av dagens uttryck så tror jag inte på honom till nästa säsong. Känns som en typsik IFK-värvning, citat av Moberg "Jag har fortfarande känning i baklåret och vill känna mig hel". Detta svarar han på frågan om varför han inte tränar med klubben denna vecka. Känns det igen från många andra nyförvärv. Jag har själv erfarenhet av baklår och det är inget du blir av med på några veckor, så nej IFK värva inte honom.






KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0