Snälla, hitta någon ny

Godmorgon!
Sitter här nu och har ätit en välsmakad frukost. Efter en godnatts sömn så är jag nu pigg och glad igen. Det är dags för skolan idag igen. Endast utvärdering men sedan gäller det ekonomi med Mikaela, det är ju inte långt kvar till det är dags för tenta och jag ligger inte så bra till.... Det är bara att jobba på!

Igår kollade jag på Kvällsöppet på tv4 och jag blev så upprörd. Inte över själva ämnet som diskuterades, manlig fåfänga, som var intressant. Men vad är egentligen fåfänga? Är jag fåfäng om jag tar 15 minuter framför spegeln eller är jag det när jag stått där i mer än 15 minuter. Det är väldigt otydligt vad som är fåfänga enligt mig. Att det är en bra utveckling kan jag också hålla med om, det är kul att det finns så många modetidningar för män. Vi måste ju också få bry oss om vad vi har på oss, hur vi ska se ut etc. Helt rätt i min mening. Sen finns det ju självklart alltid baksidor med det, men de var inne på en väldigt bra sak och det är att hitta balans i det inre och det ytre. Att vara i balans gör att man mår bra har man hört tidigare, och det stämmer ju. Detta kanske är taget lite från idrottsvärlden, eller allt är ju likadnat. Det som gjorde mig upprörd var att Isabella Lowngrip aka Blondinbella var med i studion men varför? Hon ska sitta med och säga hur hon ser på utveckling och om hon tycker detta är bra eller dåligt. Vänta nu... Hon är 18 år och ska bestämma om det är rätt eller fel?! Något som gör mig orolig för framtiden. Enligt mig så får det nu räcka med detta att hon alltid ska vara med ÖVERALLT! Kan det inte dyka upp någon ny nu, jag stör mig verkligen på allt hon gör, det har blivit för mycket. Det är ju bara hoppas på att "bubblan" spricker någon gång och vi får fram någon vettig som har jobbat sig upp från grunden och inte fått backup från en stenrik farsa. Oj, vad duktig hon har varit nu ska vi ha med henne överallt för hon vet vad som är bra och dåligt för ungdomar idag. Usch! Vad upprörd jag blir nu!





Postat av: pelle

Blondinbella är en jävla pest ibland faktiskt. Alltså som ofta jävligt smart, men ändå lika korkad.

DATUM: 2008-11-20 | TID: 17:28:21
HEMSIDA: http://pellespersonliga.se

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0