Slipsen på strålande humör!

Idag är man uppe tidigt, eller skapligt, igen trots att jag inte börjar förens 13. Har lite att stå innan jag ska iväg till skolan. Ska bland annat skriva klart mitt manus till nästa veckas redovisning som vi ska ha där vi ska presentera vårat projekt för alla andra i klass. Det går ut lite på att övriga klassen ska agera sponsorer och vi ska sälja in vårat projekt till dem. Kommer bli mycket kul att göra. Men det gäller att få det bra, både säljande och informationsrikt. Få med allt helt enkelt. Eller nej, helt enkelt är det ju inte.

Nog om skolan. Jag känner ett enormt sug av att blogga idag ska jag säga er. Och då ska jag åka snart och kommer hem sent i eftermiddag. Varför?! Idag vill jag ha en sådan dag när jag är hemma kikar på tv, pluggar lite och bloggar när jag får lust. Omöjligt uppdrag idag. Vet ni att jag har en viktig och rolig sak att berätta om. Det börjar hända massa nytt här ute på landet, här där jag trodde det var helt dött.

1. Kareoke kväll
Ja, det är sant. I lördags var jag iväg på kareokekväll här ute på landet men det blev kanske itne riktigt som jag hade tänkt mig det hela. Jag räknade kallt med att alla skulle vara lite upplädda så jag hacka på trenden, trodde jag. Tog på mig skjorta, slips och ett par jeans. Kanske inte världens mest uppklädda, men mer uppklätt än slappt. Kommer dit så är det bara t-shirt som gäller, vanliga kläder. Stort misslyckande. Kvällen i övrigt var trevlig och det såldes låter där förstapriset var kort och gott Svensk Vodka.

2. Skjuts av grannarna
Igår när jag klev av bussen för att sätta mig på bussen hem så frågar än av våra grannar (man har en del grannar på landet) om jag vill åka med dom. Eftersom att det var kolsvart så säger man ju inte nej till det. Jag som alltid har trott att bönder är så instängda i sig själva och bryr sig inte om några andra. Så är nog inte fallet tror jag, jag har såna fördomar när det gäller sånt här. Eller det mesta faktiskt. Mycket trevligt att lära känna lite nytt folk här ute.

3. Bussrutin
Ja, nu har jag kommit in i rutinen med att åka buss och hittat min plats på bussen. Jag är en av dom som åker buss varje dag som många gör här ute. Miljövänligt och bra det tycker jag fler borde ta för vana att åka buss. Så jobbigt är det inte som folk säger. Ganska skönt. Du kan göra vad du vill, läsa, sova eller sitta och prata med någon kär vän. Så jag slår ett slag för landsbygdsbussarna.

Som ni märker så är jag igång idag. Pigg och glad! Det är så skönt att äntligen var det efter att ha varit lite trött hela veckan såhär långt. Nu är slipsen tillbaka i det gamla vanliga skicket igen!

Dags för frukost och manusskrivning om medieflödet....


Här ser ni hur man gör en slipsknut, se och lär!




Postat av: anna

härligt med en sån dag :)



är ledig från skolan idag fast måste skriva ett PM. senblir det tvätta och städa. mycket roligt :P

DATUM: 2008-11-13 | TID: 10:13:02
HEMSIDA: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Karin

ah ok vad bra:) jo en del.. sprang många "långlopp" sådär

DATUM: 2008-11-13 | TID: 10:23:50
HEMSIDA: http://karinolofsson.se
Postat av: Najnaah

Haha självklart! Om man bortser från att jag svimmar av för hög värme och blir full jädrigt lätt så;) Embrace the finnish culture säger jag bara^^

DATUM: 2008-11-13 | TID: 10:51:43
HEMSIDA: http://najnaah.blogg.se/
Postat av: JOANNA

sv: antingen samhell elelr frisör:)

DATUM: 2008-11-13 | TID: 11:00:51
HEMSIDA: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: GM

Jag har vunnit en tävling för några veckor sedan där vinsten är bloggcoaching av ett stort företag, ny design, .SE adress, sponsring samt hjälp och få ut bloggen i media. Visst låter det kul! :D



DATUM: 2008-11-13 | TID: 12:56:19
HEMSIDA: http://garbomannen.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0