Prestera på topp varje dag

Vad jag är taggad på att skriva av mig lite. Satt och läste lite på Stina-Lee en blogg jag sällan läser men det är ju en av de största i Sverige. Anledning till att jag egentligen gick in där var för att Anna hade länkat in dit med tanke på det inlägget som ni kommer in på Jag är INTE skyldig er...... En intressant rubrik i sig nu när man skriver ut den och den återknyter verkligen till det hon skriver sedan i innehållet. Antar att hon har fått någon kommentar som hon även tar upp i inledning från någon läsare där ute.

Ni får själva läsa och sätta er in i det hon skriver men jag skulle vilja lägga mig i denna debatten. Många av de stora bloggarna tjänar pengar på att blogga. Det skulle man inte själv tacka nej till. Sedan har dom mage att skriva att de inte är skyldiga läsarna någonting. Jag förstår att man inte vill ge ut sitt privatliv i sin blogg. Det är inte det jag blir arg över. Utan hur man kan säga så. De är största bloggerskorna i Sverige och säger att de inte är skyldiga att ge bra inlägg etc. Vilket dom ibland inte gör heller. De kan egentligen gå in och skriva "bla, bla, bla, bla och bla" folk kommer ändå in och läser det eftersom att de har "ett namn" hos folket. Med folket menar jag tjejer i 14-20 års åldern. Inget illa mot er nu men det är ofta ni som läser dessa bloggar.

Att säga att man inte är skyldiga läsare någonting är en sak, men man får faktiskt betalt för att prestera bra. Skulle du vara anställd och säga till din arbetsgivare, "Jag tänker inte prestera mitt bästa här", skulle du då få behålla ditt jobb? Jag tror inte det. Självklart kan man ju inte prestera på topp varje dag, men att säga att man inte är skyldig läsarna något är ju att ljuga för sig själv. Det är ju trots allt ni som läser som gör att man kan haden förmånen att tjäna pengar på att blogga. Att ha en storblogg har vissa baksidor och det får då fan ta och kämpa vidare.

Tänk på alla småbloggare
som lägger ner sin själ i sin blogg och har kanske på sin höjd 100 läsare. Det kallar jag för riktigt hjärta. Man lägger ner sin tid på att underhålla andra surfare som glider in på olika bloggar. Alla har vi i våra drömmar, nu generaliserar jag lite, att en dag ha 1000-tals läsare och kanske någon dag tjäna pengar på det man gör om dagarna. Bekräftelse är det man söker genom att blogga. Annars skulle man ju inte göra det, och då måste man skriva om något underhållande. Inte om man redan har dessa 1000-tals läsare förstås. Då kan man ju skriva om lite annat som ingen bryr sig om egentligen men alla ska vara det.

Med detta sagt så vill jag avsluta med en sak. Jag har verkligen ingenting emot Stina-Lee utan tycker att hon gör ett bra jobb med sin blogg. I detta inlägg vill jag inte heller verka så negativ men vill ifrågasätta lite varför just vissa bloggar är så stor och andra inte är det. Det är ju vi småbloggare som gör att dessa stora överlever precis som i det verkliga livet. Det är de rika som tjänar på det vi i medelklassen gör, eller har jag fel?




Postat av: Natalie

Svar: Jaha, vad kul :) Jo, jag är grymt trött jag också! Kom som sagt hem halv fem inatt och skulle, envis som jag är, upp i tid endå! Och hur har det gått med pluggandet då? Ehrm... ;) Har inte ens öppnat böckerna, uscha!

DATUM: 2008-11-16 | TID: 17:26:40
HEMSIDA: http://freakindoktorer.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0