I huvudet på en gammal tant

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag, men så kom jag på nåt …

Ta ett foto, helst ett med positiv betydelse för dig, och skriv vad som kommer upp i ditt huvud för tillfället – om just det fotot.  Hänger ni med??

Vi provar.

 

Vad jag först och främst ser är ju en fågel. En ”vippstjärt” som vi kallar den här hemma, en Sädesärla, naturligtvis. (Men nog vippar den på stjärten alltid, så den får skylla sig själv att den fått det öknamnet).

För mig – och många till – är den VÅR!!!  Alltså den bästa årstiden på året. Då när allt börjar få liv igen, och solen börjar värma upp en frusen själ.

 

Vad ser jag mer? Jo en stolpe som den sitter på, med härlig ådring och en vacker kvist mitt i sågkanten. Brädan ser lite snedsågad ut, nästan som om den vore avhyvlad i toppen.

 

På björkgrenarna i bakgrunden ser man att det är tidig vår, inte ett löv i sikte. Kanske, om man kollar riktigt noga, man kan se att skotten börjar svälla lite som att nåt är på gång.

 

Den rödfärgade väggen är vår gamla lagård. Vet inte när den är bygd, men vore den gjord de senaste åren skulle det nog inte varit mönstersågat på det sättet. Tyvärr vet jag att den behöver rödfärgas igen, så vi kan väl hoppas på en bra sommar. Med målarväder och mycket energi. Inget av det är nån självklarhet, så vi får väl ta det som det kommer.

 

Färger ja, det är ju inte som en regnbåge precis. Men grått och svart är faktiskt rätt snyggt, och praktiskt. Inte minst i garderoben, passar både på fest och till vardagsbekymmer. Förr (nu pratar jag om länge sen) skulle det alltid finnas en svart klänning/dräkt i garderoben ifall att… Och en svart kostym för herrarna…  Och konstigt nog, den grundtanken har hållit i sig genom tiderna . Den lilla svarta, ni vet…

 

Om vi bortser från att det är vitt ute och mitten av januari nu; visst är väl våren härlig. Men jobbig!

Har läst på flera ställen, nu i veckan, om nödvändigheten att komma i baddräkten till sommaren. Och att kunna gå smal och rakryggad på stranden och vänta på att den bruna färgen ska fastna på skinnet.

Känn ingen press; det finns flera storlekar och solen är inte alltid snäll mot skinnet. Det avgörandet kan bara ligga hos dig själv, vad du vill/inte vill.

Hälsar Faster Gunhild





Postat av: Anna med A

Jo, rätt så :(

DATUM: 2011-01-15 | TID: 19:00:03
HEMSIDA: http://annaavs.blogg.se/
Postat av: carmen

hahaha det la klart du får



lärande i förskola på högskolan i borås

vad gör du för någe

DATUM: 2011-01-15 | TID: 19:44:37
HEMSIDA: http://carmendeleaumelby.blogg.se/
Postat av: angelica

sv skulle åkt nu i januari, men vi åker i mars-april eftersom att vårkläderna kommer in då och bikinisarna :)

DATUM: 2011-01-15 | TID: 19:50:09
HEMSIDA: http://angelicacarlsson.blogg.se/
Postat av: Paparazzibecka

sv. Jodå, det är bra här förutom att jag inte kan få igång min dator med alla bilder i. :'(

DATUM: 2011-01-15 | TID: 20:01:17
HEMSIDA: http://paparazzibecka.blogg.se/
Postat av: STYLE CRUSH

sv: nja, inte världens största fan kanske? :)

DATUM: 2011-01-15 | TID: 20:31:20
HEMSIDA: http://malinronnquist.se
Postat av: Mathias

sv: okej :), kom precis hem från en polare, ska väl kolla på film med tjejen nu :)!

DATUM: 2011-01-15 | TID: 21:35:48
HEMSIDA: http://mattejaaz.blogg.se/
Postat av: jenny - ROSEETTENS ♥

bra inlägg

DATUM: 2011-01-16 | TID: 00:18:39
HEMSIDA: http://roseettens.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0