Grammis, Jerring-pris och stress bland unga i veckans panel


Julias svar

 

1. I måndags fick Therese Alshammar ta emot Jerring-priset. Var hon värd detta?

- Jag måste säga att jag har ingen aning om vem hon är tyvärr, och inte heller vad det är för pris hon vunnit.

 

2. På Grammisgalan i början av veckan blev Robyn den som tog hem flest priser, rätt eller fel?

- Jag kollade inte på galan och vet inte vilka hon vann över så har inte så mycket att säga på den frågan heller faktiskt.

3. Andra veckan i panelen, lite varm i kläderna?

- Nja känns inget speciellt, jag har inte tänkt riktigt på det sättet. Tycker det är en kul grej och bryr mig inte så mycket om hur bra det blir, det jag skriver är ju jag så varför känna sig obekväm?!

 

4. Jag publicerade en artikel om att unga tjejer mår allt sämre. Tror du bloggarnas intåg har påverkat unga tjejer till att må ännu sämre och känna sig stressade?

- Det kan mycket väl vara så att dagens ungdomar påverkas av bloggar och känner sig stressade. Många bloggar är väldigt utseendefixerade och får unga tjejer att tro att skönhet är att vara smal, ha stora bröst och en liten voffsing. Förstår inte grejen och jag tycker det är väldigt synd att det är så, jag hoppas det är många som har vett i skallen och står emot trycket!

 

5. Många har kört igång med sina nyårslöften. Har du kommit igång med dina? Eller har du inga nyårslöften?

- Man märker att det är mycket mer folk på gymmet och man många runt omkring mig kör med soppdieter, godislöften osv. Får se hur långt det räcker! Mitt nyårslöfte är att få magrutor till sommaren men jag går inte in särskilt mycket för det, jag har en helt okej bas och tänker inte sluta äta göttigheter för det. Tränar när jag har tid och lust och får se om jag lyckas.

 

6. Är det någon nyhet under veckan som gjort dig upprörd?

- Nja, nyhet och nyhet. Min mobil har gått sönder, det gjorde mig sur. Men det kanske inte räknas, haha ;)

 


 

Cecilias svar

1. I måndags fick Therese Alshammar ta emot Jerring-priset. Var hon värd detta?

- Vem är Therese Alshammar och vad är Jerring-priset? Kollar som sagt inte på tv. (Gissar att det är något som sänts på tv).

 

2. På Grammisgalan i början av veckan blev Robyn den som tog hem flest priser, rätt eller fel?

- Haha ja samma svar här, kollar inte på tv och är inte helt hundra på vad Grammisgalan innebär heller men Robyn (sångaren väl?) gillar jag inte så nej, det var fel ;)

 

3. Andra veckan i panelen, lite varm i kläderna?

- Min vecka har gått galet snabbt med galet fullproppad kalender för var och enskild dag så har inte tänkt så mycket på det måste jag erkänna.

 

4. Jag publicerade en artikel om att unga tjejer mår allt sämre. Tror du bloggarnas intåg har påverkat unga tjejer till att må ännu sämre och känna sig stressade?

- Just stressen vet jag inte men vad gäller utseende ja. Jag läser Kissies blogg ibland, ENDAST för att den är så sjuk och jag tycker det är synd att så många drabbas negativt utav det (för det gissar jag att massor av småtjejer gör) när Kissie inte är Kissie utan en helt annan person i verkligheten, alltså drabbas hon inte själv utan endast tjänar pengar på det. Jag tycker det är jättetråkigt att unga tjejer ska bli så pass påverkade och ta till sig allt skit hon skriver då hon antagligen (som sagt) inte alls ens lever så själv som hon uppger, ex. bantning på tea osv vilket är helt orealistiskt och absurt. I situationer som dessa är det ju verkligen tur att vi har en åldersgräns på 18 år för vissa saker ex. operationer för vad hade hänt annars liksom. INGEN vet vad man vill i en 12-18 års ålder. Nej gud, vissa männiksor vill man bara skaka liv i haha (syftar på läsarna som inte fattar bättre)!

 

5. Många har kört igång med sina nyårslöften. Har du kommit igång med dina? Eller har du inga nyårslöften?

- Jag har inga nyårslöften, är rätt nöjd över hur mitt liv ser ut eller hur jag ska säga så känner inte att det är något jag behöver sätta upp något löfte för.

 

6. Är det någon nyhet under veckan som gjort dig upprörd?

- Skulle jag hängt med om vad som har hänt den senaste veckan skulle jag säkert varit det, nu har jag inte alls gjort det så kan inte svara på frågan tyvärr.

 


 

Emmas svar

 

1. I måndags fick Therese Alshammar ta emot Jerring-priset. Var hon värd detta?

- Ärligt talat så har jag ingen aning. Jag är inte så insatt.

 

2. På Grammisgalan i början av veckan blev Robyn den som tog hem flest priser, rätt eller fel?

- Jag hinner sällan lyssna på musik (tyvärr!!) så jag har ingen aning om detta heller. Gillade dock Robyn väldigt mycket när jag var mindre, så vi säger rätt ;}

 

3. Andra veckan i panelen, lite varm i kläderna?

- Njaa, nästa vecka så! ;} Fast jag tycker det är väldigt roligt att vara med i panelen :} Det är roliga frågor att svara på och sedan är det väldigt roligt att läsa de andra tjejernas svar i slutet av veckan!

 

4. Jag publicerade en artikel om att unga tjejer mår allt sämre. Tror du bloggarnas intåg har påverkat unga tjejer till att må ännu sämre och känna sig stressade?

- Ja, säkert en aning, och det är förståeligt på ett sätt, men samtidigt så anser jag att varje människa har ansvar för sitt eget liv. Om man känner att man påverkas så mycket av en person att livet blir jobbigt så bör man pausa från den personen ett tag och se efter vad som verkligen är viktigt och betyder någonting på riktigt. Jag tycker det är en svår fråga att svara på, för jag påverkas själv inte så lätt av sådana här saker och känner själv ingen stress eller press när det kommer till bloggvärlden. Kan dock tänka mig att många drömmer om att bli som Blondinbella, Kenza, Kissie, Foki och alla dem, och ett mål som det blir lätt svårt att uppnå då konkurrensen idag är riktigt hård. Man måste tänka på att många av de här tjejerna slog igenom med sina bloggar INNAN bloggen var så stor i Sverige, och därför var det enklare än vad det är idag!

 

5. Många har kört igång med sina nyårslöften. Har du kommit igång med dina? Eller har du inga nyårslöften?

- Jag har en del nyårslöften, ja, men det går väl sådär med dem... Var riktigt taggad precis dagen innan nyår, men sedan blir det alltid mycket svårare än vad man trott att hålla fast vid sina löften och verkligen fullfölja dem! Varför är det så!? Viljan finns där och målet är tydligt - varför är det ändå så förbaskat svårt!?

6. Är det någon nyhet under veckan som gjort dig upprörd?

- Nja, jag vet inte om det var denna vecka eller förra veckan eller någonting sånt, men "Aftonbladet granskar" hade ju någon slags undersökning kring oupptäckta cancerfall och tumörer, och det upprör mig en hel del eftersom att det på sätt och vis rör mig också. Blir riktigt irriterad över sådant här och hur svensk sjukvård fungerar! Tycker inte att det är ok och jag blir väldigt ledsen när jag läser att folk faktiskt dött på grund av brister i den svenska sjukvården. Sedan gillar jag inte riktigt sättet som Aftonbladet (inte helt oväntat) gottar sig i andras olycka och sjukdomshistorier bara för att få en bra story. Tycker de är respektlösa (inte heller helt oväntat).





Postat av: Nathalie's notebook

Det var min klasskompis Lovisa ;) haha ingen kille allstå ;)

DATUM: 2011-01-21 | TID: 17:56:38
HEMSIDA: http://nathaliepetersson.se
Postat av: Lisa

sv. Jo, allt är bara bra med mig :)

Hur har du haft det idag?



Kram!

DATUM: 2011-01-21 | TID: 17:56:54
HEMSIDA: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Nathalie's notebook

Yes det är här jag håller hus hela helgen :D

DATUM: 2011-01-21 | TID: 18:02:52
HEMSIDA: http://nathaliepetersson.se
Postat av: Linnéa

Åh, jag tycker att alla musikgalor är bäst... och sen oscars-galan.. alla kändisars vackra kläder <3



Det är bara bra med mig, fredag och allt :)

DATUM: 2011-01-21 | TID: 18:09:08
HEMSIDA: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Yasmine

fina tjejer :)

DATUM: 2011-01-21 | TID: 18:46:09
HEMSIDA: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: SABINA JUHLIN

härligt! , och tack! :)



Idag ska jag baaara ta det lungt efter en massa jobbande. sköönt :) vad hittar du själv på?

DATUM: 2011-01-21 | TID: 19:39:58
HEMSIDA: http://saaabinas.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Oj Therese Alshammar som är så stor! Kul att hon vann :D



Tack, kul att du tycker det!

DATUM: 2011-01-21 | TID: 19:41:01
HEMSIDA: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Linnea

fin blogg :)

DATUM: 2011-01-21 | TID: 20:11:19
HEMSIDA: http://borntoloveme.blogg.se/
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Lika bra inslag som vanligt! =)

DATUM: 2011-01-21 | TID: 20:18:38
HEMSIDA: http://adaras.se
Postat av: pramita

du syftar nog på texten va? tack för att du frågar men det e bara bra här!! =) älskar bara o skriva texter.

vad ska du hitta på under helgen då?

DATUM: 2011-01-21 | TID: 20:23:02
HEMSIDA: http://byhappiness.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack :)

DATUM: 2011-01-21 | TID: 21:13:00
HEMSIDA: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: Helena

Sv: Åh men tack :)

Annars så pluggar jag till tentor, du själv?

DATUM: 2011-01-21 | TID: 21:41:44
HEMSIDA: http://helenaengstrom.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Haha underbart att ingen utav oss visste något om den första frågan! ;)

DATUM: 2011-01-21 | TID: 21:48:11
HEMSIDA: http://nogg.se/cissilia
Postat av: tess

haha, ja jag tänkte bli mångmiljonär =)

DATUM: 2011-01-21 | TID: 22:49:53
HEMSIDA: http://latess.blogg.se/
Postat av: jenny - ROSEETTENS ♥

kul med panelen!

DATUM: 2011-01-21 | TID: 22:52:09
HEMSIDA: http://roseettens.blogg.se/
Postat av: M I N I I Z Z A

med mej äre toppen, själv då .) ?

DATUM: 2011-01-22 | TID: 00:20:39
HEMSIDA: http://miniizza.blogg.se/
Postat av: julia

haha tur att ingen kunde svara vettigt på dom två första frågorna, så jag inte var ensam om det ;)

DATUM: 2011-01-22 | TID: 09:26:56
HEMSIDA: http://jamp.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Svar: Alltid ;)

DATUM: 2011-01-22 | TID: 09:44:29
HEMSIDA: http://lifebyeleonore.blogg.se/
Postat av: marie

att de hade så dålig koll på de första två frågorna.

igår var jag på middag på stan, mycket trevligt. idag har jag mest sovit. då du?

DATUM: 2011-01-22 | TID: 17:36:04
HEMSIDA: http://imfreetobeme.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0