Intervju med Kalle Nilsson

Han har varit med en gång tidigare här i en intervju och ni har kunnat läsa hans åsikter när han varit med i panelen. Kanske är han den kommande kungen av Kalmar eller så blir han den nya ”Plura” med sina fantastiska texter som vi får ta del av på hans blogg. Jag talar självklart om Kalle som många känner som Elviskalmar eller varför inte från Vibb-Kalmar. Numera skriver han på sin nya blogg med namnet Kallenilsson.com enkelt att minnas. Denna vecka har jag pratat mer med Kalle i veckans intervju.

Förra gången jag pratade med dig berättade du att du älskar inredning och har det som yrke. Hur går det för dig med detta?

- Jag jobbar i en stor butik som heter EM Severins och vi firar snart 100-årsjubileum. Butiken startades långt tillbaka i släkten av min gammelfarfar och har idag en butik vardera i Kalmar och Växjö. Det finns två med samma namn i Halmstad och Jönköping också men dessa är inte längre i samma släkt. Så mina dagar går framför allt ut på att sälja, men även ta ansvar och vara delaktig i hur vi ska agera på marknaden, skulle man nog kunna säga. Just nu rullar det på ganska bra, alla behöver ju möbler.


Vem är då Kalle, berätta lite mer om dig själv?

- Hm, en äkta kalmarit med förvånansvärt dålig kalmaritiska som aldrig kom från stan. Jag tror jag hade en viss talang på golfbanan, sen hände något med min kropp och motgångar blev något nytt och trist som gjorde att jag tröttnade. Efter tonåren bytte jag nog drömmar från att bli världselit till att fundera vidare på vilka mina drömmar faktiskt var. Jag vet inte än. Till dess så blir jag en sommarnostaliger, kortväxt och himla trevlig. Det är väl helt ok det också? (hehe)


Du har skrivit om att du har hjärtproblem på din blogg. Hur påverkar det dig i din vardag?

- Fick för tre år sen förmaksflimmer, sedan dess har jag haft perioder när det är sämre. Annars är dom flesta dagarna på året bra och som vilken människas som helst. Man går och grubblar lite under perioderna man får det där technohjärtat och bröstkorgen känns som den ska sprängas, men det hjälper inte att klaga. Jag får väl leva med det till och från. Jag har inte kunnat träna något under sådana här perioder, men nu tränar jag mer än någonsin istället. Och idag känns det helt ok, skönt!


Är Kalmar på väg att vakna upp nu efter en lång vinter?

- Som med alla kuststäder vaknar Kalmar till liv när våren och sommaren kommer. Sommaren här är underbar, Öland därtill, alla turister och båtarna. Hela sundet blir som en ny stadsdel på något vis. Och eftersom jag nästan alltid bott nära vattnet blir det speciellt för en. Men vem gillar inte när världen utanför förvandlas från grå och blöt till grön och blomstrande?


För oss som följer din blogg vet vi att du har musiken varmt om hjärtat och kan mycket om det. Vad ska man lyssna på i vårsolen?

- Jag tror Oskar Linnros debut kommer bli grym. Oskar från Snook alltså. Sentimental förortspop som andas lite Veronica Maggio. Oskar var, förövrigt sambo med henne och han ligger även bakom en del av hennes låtar. Han är okänd för dom flesta men är inblandad i många kända namn som Fibes oh Fibes, Petter och Maskinen som exempel. Sedan kommer MGMT’s nya album som också kommer vara värd alla lyssning. Den är bättre än debuten tycker jag, mycket jämnare.


Fortsättning följer....





Postat av: Sweet Life Style

okej (=

DATUM: 2010-05-06 | TID: 13:34:33
HEMSIDA: http://sweetlifestyle.se
Postat av: Andréa

Sv: Klart man inte måste :P

DATUM: 2010-05-06 | TID: 14:25:39
HEMSIDA: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Jessie James

Absolut i love it :D

DATUM: 2010-05-06 | TID: 14:28:06
HEMSIDA: http://jessiemodell.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0