Gruppträning, ja eller nej?

Emma som försöker att få minst tre till fyra timmars träning varje vecka ägnar sig mycket åt gruppträning och spinning. Något många ställer sig kritiska till att det inte ger lika mycket som att träna själv, men det finns även de som tycker som Emma. Två läger finns men att gruppträning skulle vara dåligt kan du glömma.

 

Vad är det för träning du kör?

- Det är huvudsakligen spinning som jag är helt frälst i men funderar på att prova på mtb (läs: Mountainbike) och kanske landsväg.

Du kör inget annat än spinning?

- Jo, jag försöker att kompensera lite med att köra något boxpass i veckan.


 

Vi kommer direkt in på frågan om gruppträning skulle vara bra eller inte, det märks direkt att hon kan sin sak när det gäller denna fråga. Hon plockar direkt fram flera argument som pekar på gruppträningens fördelar. Men hon har också förståelse för de som är kritiska. Eller vad säger ni själva när Emma ger mig detta svar.

- Kort sagt skulle jag kunna säga gruppdynamik. Att man gör det tillsammans gör att man blir taggad av att följa de andra och tempot. Jag kan förstå att folk är kritiska eftersom gruppdynamik kan vara både positivt och negativt.

Något som hon förtydligare är hur viktigt det är att träna efter sin egen förmåga.

- Det är otroligt viktigt att hela tiden träna efter sin egen förmåga under gruppträning och även välja pass som ligger på ens egen nivå. Jag skrev en uppsats om detta för några månader sedan.

 

Här är det många aspekter som kommer upp som man kanske ska fundera över innan man ger sin åsikt i denna fråga kring gruppträning eller inte. Hör av dig till Emma så kan hon ge dig alla fördelar och nackdelar från sin uppsats.

 

Jag bestämmer mig för att lämna träningen för att ta reda på lite mer om vad hon gör om dagarna annars när hon inte tränar. Och det är en tjej som pluggar på folkhögskola just nu där hon läser de grundläggande gymnasiekurserna för att få kompetens till att söka vidare.

Vad drömmer du om att jobba med?

- Jag vill jobba med handel, butiker, mode huvudsakligen. Drömmen är väl att jobba med en butikskedja och organisera och så vidare, om vi tar det kort.

Var kommer detta intresse ifrån?

- Jag har alltid var intresserad av att jobba med att sälja och jag har praktiserat i olika butiker i perioder under min gymnasietid när jag inte jobbade men nu vill jag upp på en högre nivå än som säljare. Men det är där jag naturligtvis har börjat och fått mitt intresse.

Mitt möte med Emma börjar lida sig mot sitt slut och det som kom att börja med ett samtal om träning övergick till att prata om hennes framtid där säljaren i henne kom fram. Naturligtvis kan jag inte släppa detta spår, utan jag frågar henne om framtiden och hur hon ser på den.

 

Om jag ringer om 5 år, hur ser ditt liv ut då?

- Om fem år. Om jag vara realistisk så pluggar jag antagligen, jobbar kanske extra i någon butik och filar på mina idéer om ett perfekt butikskoncept. Kanske är jag spinninginstruktör som också är en lite mindre dröm. Dessutom har jag troligen en fransk bulldog.


 

5 val

Sommar eller vinter

Morgon eller kväll

Spontan eller planering

Hemmakväll eller utekväll

SMS eller Prata





Postat av: Matilda

haha nepp , för jag har inte din hotmail ;)

DATUM: 2010-03-04 | TID: 18:10:43
HEMSIDA: http://lbm.blogg.se/
Postat av: Dina

Hejsan snygging tänkte bara tipsa dig och du tycker om snygga kläder & att fynda bör du kolla in denna sidan:)Puss

DATUM: 2010-03-04 | TID: 18:12:35
HEMSIDA: http://fashionsells.blogg.se/
Postat av: Katrin

Iag slappar jag framför tvn, sj? :D <3

DATUM: 2010-03-04 | TID: 18:17:59
HEMSIDA: http://kakatrin.blogg.se/
Postat av: Matilda Korjoula

så, kom igen nu tjejer!

vem har egentligen roligast?

Blondiner eller brunetter,checka in tävlingen!:*

DATUM: 2010-03-04 | TID: 19:10:17
HEMSIDA: http://matildakorjoula.blogg.se/
Postat av: Kicki

JODÅ allt är bara bra. sj?

DATUM: 2010-03-04 | TID: 19:40:49
HEMSIDA: http://loeria.blogg.se/
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, Lågkolhydratkost, Träning & Positiv energi! Nu även Bloggjoggen-skåne

Jag älskar både gruppträning och träning för mig själv! :) Att kombinera både och är ju inte fel!

DATUM: 2010-03-04 | TID: 20:30:52
HEMSIDA: http://wellbeingofme.blogg.se/
Postat av: pauline

men vad bra du :D

allt är bara bra :D

hur äre själv ?(:

DATUM: 2010-03-04 | TID: 22:52:26
HEMSIDA: http://paulinesjogrensdiary.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0