SOM VANLIGT

Efter förra veckans höjdpunkt, Marcus födelsedag, är nu allting ”som vanligt” igen. I väntan på nästa kalas: Lisa, Petter och Gubben. Men de tar vi när de kommer, ”som vanligt”.

 

Som jag berättat förut, har jag varit ute på sjukvik några gånger senaste veckorna på ett företag i Norrköping. Ett liknande jobb som mitt gamla. Alltså ”som vanligt”. Nu ska jag på rekryteringsmöte på AF ang. semestervik på ett annat företag, också i N-g. Ska bli spännande att se hur det går. Förmodligen ”som vanligt”. Tack för visat intresse, platsen är tillsatt av annan sökande. På hur många ställen kan man förresten vara vikarie samtidigt, och få det att fungera? Det gäller att folk blir sjuka enligt ett visst schema. Jaja, en sak i taget…

 

Förresten, jag kom på en sak. När jag blev arbetslös lovade jag att inte klippa håret förrän jag fick ett nytt jobb. Nu är det långt, oftast i flätor. Men hur gör jag om jag får ett tillfälligt jobb? Långt på ena sidan och kort på den andra? Knivigt… Kanske blir kortklippt med permanent och färgat? Eller ”som vanligt” att jag tar fram saxen och klipper det till lagom längd själv. Nu ÄR det spännande…

 

Hur många av er har bil? Till de av er som tänker köpa en, snart eller i framtiden, tänk på att bilar idag är väldigt sociala. De vill inte gärna vara ensamma, vill bli ompysslade och älskade. Annars hittar de på något själva, så de får lite uppmärksamhet. T.ex. som min lilla Pigge gjort nu, igen.  En strålkastarlampa behöver bytas, men tro inte att HAN nöjer sig med bara mig. Nej då, in till sitt gamla hem i stan måste HAN. ”Som vanligt”. Där finns det folk med så smala flinka fingrar att de klarar av att byta den där ..humhum.. lampan.  Det är klart, inte bara Pigge utan även jag kommer ju ut bland folk på så sätt. Så HAN kanske bara är omtänksam, vad vet jag.

 

Märker ni förresten att jag kallar Pigge för HAN, det gör jag alltid med maskiner. Varför? Jo, för de är så oberäkneliga och svåra att få att göra som man vill bl.a. Vi hade ofta en diskussion om det på gamla jobbet, maskinställarna (killar) höll inte med mig. Men man ska stå för vad man tycker, så jag gav mig inte. (Har jag stuckit ut hakan för mycket nu, ”som vanligt”)?

 

En annan sak; Jag har blivit uppgraderad från Gästbloggare till Faster Gunhild har ordet. Det är ”som vanligt” med stora nyheter: man får dem via media. Men det gör inget Marcus. Jag är så tacksam för förtroendet!!

 

Ibland kan jag känna att vad gör jag här. Inte för att jag inte trivs med situationen, utan mera känslan av att vara en katt bland hermelinerna. Jag är gammal (nåja, lite i alla fall), har ingen anknytning till ungdomslivet, lite halvtråkig, ingen utemänniska som kan delge en massa spännande händelser från mitt vardagliga liv. Men så kom jag på; det kanske är just det som är poängen! Behövs det inte alltid en viss motvikt mot allt det som är ”som vanligt”? Och i så fall fyller jag min funktion fullt ut och lite till!!!

För ett tag sen pratade jag och en närstående person om just det här. Jag undrade lite vad mamma – Marcus farmor – skulle sagt om att jag skriver hos Marcus på hans blogg. Jag tror hon skulle vara stolt (?”som vanligt”?): både över Marcus sociala empati och mitt engagemang. Han, min närstående, sa att hon sitter nog uppe på ett moln och Hejar på och är nöjd. Vad tror du Marcus? Och ni andra?

 

Vet ni vad som händer nu? Jo, min sida börjar bli fullskriven (vilket ord) ”som vanligt” när det är roligt och orden bara trillar fram. Men om en vecka är det dags för nya tag, hoppas ni får en lika omväxlande vecka som min ser ut att bli. Tills dess: Ta vara på er och njut av våren!!!


Hälsar Faster Gunhild

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Postat av: Becka

Nu är jag ju inte så bra på geografin i mellansverige och har inte full koll på hur långt det är mellan Norrköping och Västerås. 20-30 mil? Är jag helt ute och cyklar?

DATUM: 2010-04-24 | TID: 18:57:35
HEMSIDA: http://beckasinnet.blogg.se/
Postat av: Beatrice

heej heej :D hur äre ? :)

DATUM: 2010-04-24 | TID: 19:11:26
HEMSIDA: http://beahedvind.blogg.se/
Postat av: ida

hej..allt bra med mig. sj då?? händer i helgen då??

DATUM: 2010-04-24 | TID: 20:06:32
HEMSIDA: http://icetox.blogg.se/
Postat av: pauline ♥

hur äre idag?(:

DATUM: 2010-04-24 | TID: 20:10:15
HEMSIDA: http://paulinesjogrensdiary.blogg.se/
Postat av: LOVISA SAND

SV: Haha ja precis, veckorna går så snabbt nu ju :) Vi får hoppas att den här helgen blir lika bra (eller bättre) som den förra! :)

DATUM: 2010-04-24 | TID: 20:50:54
HEMSIDA: http://lovisasand.blogg.se/
Postat av: agnesa

SV; haha nej det gör jag inte :) är bara där när det är någonting speciellt.. alltså ifall det är till exempel disco, eller ifall det är rappare som kommer och uppträder och sådär :)

DATUM: 2010-04-24 | TID: 23:18:59
HEMSIDA: http://agneesas.blogg.se/
Postat av: K L A R A

sv: nej det har jag inte:)

KRAM

DATUM: 2010-04-24 | TID: 23:24:23
HEMSIDA: http://klaradaun.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0