Sandra och Frida lärde känna varandra via bloggen

Nedan följer samtalet från igår...


Men ni följer många bortamatcher? Finns det några matcher ni inte missar
som har lite derbykaraktär?
Sandra: - Om jag kan men det är svårt att hinna med, vi har ju långt till i princip alla matcherna.
Frida: - Så många som det går, när man får det att gå ihop med jobb, så fort man får en möjlighet och det är ett kul lag så åker jag... försöker att inte missa göteborgsmatchen, förra året var det ju lite fler i och med häcken och öis också men qviding kommer jag inte missa i år... sen ska jag väl försöka att ta mig till Landskrona i höst så man kan passa på att träffa sandra också. men som sagt, det måste passa med jobb, inte ofta det är helgmatcher.
S: - Ska upp till Jönköping, passa på att träffa Frida och se matchen då. Blir inga derbyn direkt. Förra året var det LB07 som var lite "derbyliknande". Men måste säga att macterna mot Mjällby är roligast, dom missar jag inte. Brukar vara bra publiktryck då också så det är nog det mest "derbyliknande" tror jag.
F: - Kul när man har en liten anknytning med ett annat lag, som ni har med mjällby, Sandra. blir lite extra kul då.
S: - Ja, precis. Det blir en lite viktigare match då.. och mer spännande.
F: -  Så är det väl lite "derby" mellan bois och södra då också.
S: - Det tycker jag man kan kalla det, ett blogg-derby.
F: - (haha) ja, perfa. ett riktigt hett blogg-derby.

Hur länge har ni två pratat med varandra? Lärde ni känna varandra via bloggen?
F: - Jadu Sandra hur länge kan det vara? lite mer än ett år? ja vi träffades via bloggarna
S: - Ja precis.. lite mer än ett år, i början av förra säsongen någon gång..
F: - Ja, tänk va tiden gått
S:
- Ja det har det verkligen.
Men ni har träffats fler gånger utanför bloggosfären?
F: - Vi har träffats 2 gånger utanför datorerna

Hur skulle ni beskriva varandra som bloggare?
S: - Tycker Frida är väldigt personlig, rolig och charmig i det hon skriver. Precis som hon är som person.. så ja, personlig.
F: - Sandra är den utlimata bloggerskan - personlig, glad, lagom utlämnande, lagom hemlig, fina bilder och snäll och go.
Ni skriver mycket om fotboll, men vem är egentligen den som är bäst på att tippa?
S: - Jadu.. tippa nog lite mer med hjärta än hjärna ibland
F: - (haha) Ja jag håller med sandra, lite lättare att lyssna på hjärtat än hjärnan.
Kan ju nämna vår panel vi hade inför Superettan...några kommentarer?
F: - (hmm) Ja, mitt tips på skyttekung är ju inte helt fel, och jag tycker ju ändå att J-södra har skrällt lite iår hittills, men i det långa loppet vetjag inte om mina tips håller (haha).
S: - Mjällby verkar ju går bra hittills... och ja, Syrianska har väl överraskat lite smått iaf.
F: - Ja där var du lite hetare än mig (hehe).

När kan jag räkna med er i Norrköping?
F: - 18e oktober, svärfar är stort norrköpingfan så då åker jag och möter dom där.
S: - Får försöka åka upp när BoIS spelar! 
Det hoppas jag verkligen att ni gör. Kommer till Nya Parken.
S: - Det hade varit roligt! Så det ska jag försöka pricka in.
F: - Jadå, ska göra mitt bästa med att fylla upp arenan.

Men ni måste väl bli igenkända av folk på era hemmaläktare från era bloggar?
F: - Någon enstaka gång har det hänt, men tror inte att dom som läser min blogg går så mycket på fotboll.
S: - Jo någon gång ibland men inte så ofta.

Fem val
Sommar eller vinter?
F: Sommar!
S: Sommar!
Utgång eller hemmakväll?
S: Hemmakväll
F: Hemmakväll
Landet eller storstad?
F: Storstad
S: Storstad
Slipsens eller Blondinbella?
F: Slipsens, ingen tvekan!
S: Slipsens!
 
Allsvenskan eller superettan?
F: Superettan
S: Superettan




Postat av: natha

Du har alla möjligheter att bli jonarlist! du skriver jättebra! :)

DATUM: 2009-05-15 | TID: 08:01:04
HEMSIDA: http://nathalielantz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad kul :) Hoppas allt är bra med dig idag? Laddad för Göteborg? Får önska dig lycka till!

DATUM: 2009-05-15 | TID: 08:24:11
HEMSIDA: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Anonym

godmorgon!

s.v jo dte är bra med mej, och med dej? :)

DATUM: 2009-05-15 | TID: 09:39:15
HEMSIDA: http://lindblommalin.blogg.se/
Postat av: Gynning

kul läsning!!

DATUM: 2009-05-15 | TID: 11:00:08
HEMSIDA: http://frokengynning.blogg.se/
Postat av: M - Livet som hockeyfru

Idag blir det lungt, ska försöka ge mig ut på en springtur i solen. Och ikväll ska det bli skönt att bara umgås med sambon eftersom han är iväg så mycket. dudå?

DATUM: 2009-05-15 | TID: 11:00:10
HEMSIDA: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Lisa

idag har jag varit i skolan och ikväll får jag se vad som händer :) självdå?

DATUM: 2009-05-15 | TID: 16:36:05
HEMSIDA: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: pelle

Asch, varför valde de superettan framför allsvenskan? ;D:P

DATUM: 2009-05-15 | TID: 19:03:42
HEMSIDA: http://pellespersonliga.se
Postat av: LIENE

sv: är alltid uppe tidigt:D heh igår var jag på prao, hade det jättekul på slutet och sen när jag kom hem åt jag och bloggade, kollade på ESC också. Idag har jag haft bara prao, annars så ska jag baka paj snart. Vad gör du idag då?

DATUM: 2009-05-15 | TID: 19:11:38
HEMSIDA: http://lienes.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0