Veckans panel 24 april


En dag sent denna vecka men idag får ni läsa panelen och snart är det dags att tillsätta en ny panel så passa på och tävla om din plats. Skicka ett mail till [email protected]


Totally 16 år från Örnsköldsvik

1. Askmolnet som dragit in från Island har ställt till det för flygtrafiken. Har du påverkats av detta?
- Nej, inte alls.

2. Allt fler satsar på att göra webb-tv. Brukar du titta på detta? Någon favorit?
- Jag brukar titta på Bella & Tyra Show och det tycker jag är rätt bra faktiskt.

3. Många ska åka på festival i år. Ska du åka på någon? Isåfall vilken?
- Yes! Peace and Love.

4. Hockey-finalen är fullgång likaså Allsvenskan i fotboll. Vilket föredrar du?
- Hockey.

5. Har du under veckan hittat något roligt som du reagerat över i bloggosfären?
- Hmm. Nej, jag tror inte det.

Kalle Nilsson 27 år från Kalmar
1. Askmolnet som dragit in från Island har ställt till det för flygtrafiken. Har du påverkats av detta?
- Min pappa och min systers man drabbades sedan dom fastnat i Milano. Dom var dock ute snabbt och delade taxi med 6 st andra till Göteborg. Dom som var ute i god tid gjord, trots att det låter galet, ett ganska bra beslut då hotellkostnader hade skjutit i höjden, samt att man hamnat långt bak i kösystem med bussar och liknande. 38 000 är otroligt mycket pengar för företaget som fick betala tjänsteresan, men utslaget på 8 personer blev det bra mycket lägre än för dom som fick fler hotellnätter, speciellt då priserna nästan dubblades. Sedan får man nog tänka på att flygbiljetterna gick tillbaka.

2. Allt fler satsar på att göra webb-tv. Brukar du titta på detta? Någon favorit?
- Jag gillar Laul Calling och Ekwall vs. Lundh, sen är så klart Slipsens jäkla trevligt. Sedan går det inte jämföra proffs med amatörer, men Slipsens står sig nog outstanding som blogg-tv! Schulman känns däremot trist.


3. Många ska åka på festival i år. Ska du åka på någon? Isåfall vilken?
- Jag är sugen på en liiiten tvådagarsfestival i Oskarshamn, med bland annat Erik Hassle, Fibes oh Fibes och Hoffmaestro. Sedan har jag nog växt ifrån större festivaler med dreggkulturen, man blir för fin när man blir gammal haha!

4. Hockey-finalen är fullgång likaså Allsvenskan i fotboll. Vilket föredrar du?
- Just nu är man inte så stolt över Kalmar FF, den som spelar mot Kalmar i några veckor kan säkert bli rik. Hockeyn har jag aldrig varit så förtjust i. Så i dagsläget är jag ganska dåligt intresserad av båda, däremot är man smålänning och gläds åt HV.

5. Har du under veckan hittat något roligt som du reagerat över i bloggosfären?

- Jag blir sämre och sämre på att läsa bloggar, jag hinner knappt med. Jag letar fortfarande efter bra svenska bloggar med inredning och manliga modebloggare. Jag tar med glädje emot flera tips!
Emmas svar kommer senare...


Veckans bonusmedlem Emelie från Norrköping

1. Askmolnet som dragit in från Island har ställt till det för flygtrafiken. Har du påverkats av detta?
- Nej, jag har faktiskt inte blivit drabbad alls, men tycker däreomot väldigt synd om dom som har det, allt med bokade resor och ledigt från jobbet och allt. Det måste vara väldigt jobbigt.

2. Allt fler satsar på att göra webb-tv. Brukar du titta på detta? Någon favorit?

- Njaa Webb-tv, neej, eller alltså,,följer ju LHC interjuver på deras Webb-tv, kan ju inte påstå att jag har något favorit jag tittar på så.. Slipsens-live är ju en slags Webb-tv väl ? den följer jag så fort jag kan och så :)

3. Många ska åka på festival i år. Ska du åka på någon? Isåfall vilken?

- Nej, jag har faktiskt inte planerat en ända, blev lite konstigt nu med behandlingar och så eftersom man inte vet om man är frisk eller så under sommaren får det nog vara lite öppet. Annars hade jag gärna åkt på festivaler i sommar, det är ju trots allt studenten och sen är man ju lit fast i jobb (om man nu kan få tag i något)

4. Hockey-finalen är fullgång likaså Allsvenskan i fotboll. Vilket föredrar du?
- Jag föredrar faktiskt Hockeyn, konstigt nog, hejar dock inte på Varken DIF eller Hv71, men ändå är jag glad när det är så lika i matcher. Det är lite spännande och jag tror att båda lagen kan gå väldigt långt.

5. Har du under veckan hittat något roligt som du reagerat över i bloggosfären?
- Njaa, många flera läsare har jag fått och många som kommenterar om min sjukdom och hejar på mig, det är trevligt att folk förstår att man mår lite som man gör efter omständigheterna och jag uppskattar verkligen att folk bryr sig. det stärker inte bara mig utan andra som kämpar för samma sak. Tack till er alla, väldigt roligt att få kommentarer och så =)




Postat av: Mathilda

naaaw gulligt !

DATUM: 2010-04-24 | TID: 16:13:12
HEMSIDA: http://mathildatyyne.blogg.se/
Postat av: Louise

Vill du bli veckans blogg?! anmäl dig då under inlägget veckans blogg:) Du har till imon (söndag) klockan 20.00 på dig om du vill va med :)

DATUM: 2010-04-24 | TID: 17:06:15
HEMSIDA: http://anythingbutsimple.blogg.se/
Postat av: tove

aha :)!så vad sak du göra ikväll då?

DATUM: 2010-04-24 | TID: 18:28:06
HEMSIDA: http://prinsessantove.blogg.se/
Postat av: Ella

Spännande med panel! Jag vill också vara med!



Sv: Yes det är jag. Rådhuset på header in my <3 liksom! Du är från Vikbolandet ser jag? Skoj. Där har jag aldrig varit under de 10 år jag bott här, hahah :)

DATUM: 2010-04-25 | TID: 14:50:27
HEMSIDA: http://ellabellaswe.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0