Terrorhot, barndomsminnen och mycket annat i Veckans Panel



Ida 19 år från Oxelösund
1. Terrorhoten skrivs det mycket om just nu. Vad har du för känslor kring det ökade terrorhotet?

- Jag har läst det och jag skräms faktiskt av det. Om det kommer att ske någon attack vet vi inte, men jag tycker verkligen att människor ska ta det på allvar och vara försiktiga enligt de direktiv som ges. Men jag tycker dock inte att man ska gå runt och vara rädd för det, så det gäller att inte direkt tänka på det men ändå vara försiktig.

 

2. Det har uppdagats att Göteborg är en stad full av korruption. Är du chockad över att detta förekommer i Sverige?

- Det är jag inte så insatt i, men jag är väl inte så förvånad. Jag tror att det förekommer överallt.

 

3. I måndags var det kanelbullensdag. Hann du fira detta?

- Nej, tyvärr. Men som kompensation så tog jag mig en vaniljbulle på Pressbyrån i tisdags. Jag föredrar vaniljbullar före kanelbullar... det är mycket godare!


4. Snart drar jakten på en plats till fotbolls-EM igång igen när Sverige spelar mot Holland på tisdag. Vad tror du om chanserna?

- Ja äntligen!!!! Som jag har längtat... Jag tror att matchen kan bli tuff, men anser att Sverige har stora chanser att vinna. Vi har många bra spelare. Hmm, det blir nog en jämn match helt enkelt.


5. Har man lyssnat mycket på program som Sommar i P1 får man höra mycket barndomsminnen. Vad kommer du ihåg från din barndom?

- Oj, jag har många minnen från min barndom. Vad som är starkast vet jag inte riktigt, men tiderna hos dagmamman från jag va 4 år till jag va ungefär 11 år är oförglömliga. Jösses vilka bus jag hittade på där. :)

 


 

Pernilla 26 år från Kristianstad
1. Terrorhoten skrivs det mycket om just nu. Vad har du för känslor kring det ökade terrorhotet?

- Det känns såklart läskigt och skrämmande att terrorhoten har ökat. Jag är dock inte så insatt i detta då jag är ganska så usel att läsa och se på nyheter.

 

2. Det har uppdagats att Göteborg är en stad full av korruption. Är du chockad över att detta förekommer i Sverige?

- Som jag nämnde i förra inlägget är jag inte så uppdaterad om nyheter så har faktiskt inte hört talas om detta. Det låter ju inte bra att det förekommer och att det får tillåtas, men jag tror att det förekommer i hela landet och inte bara i Göteborg.

 

3. I måndags var det kanelbullensdag. Hann du fira detta?

- Hann faktiskt inte fira det, jobbade hela dagen och tänkte inte på att köpa några med mig hem. Men vi köpte hem och fikade på det häromdagen istället.


4. Snart drar jakten på en plats till fotbolls-EM igång igen när Sverige spelar mot Holland på tisdag. Vad tror du om chanserna?

- Jag är inte ett dugg sportintresserad men jag tycker ju ändå att det hade varit roligt om de hade kommit vidare. Får hoppas på det bästa.

 

5. Har man lyssnat mycket på program som Sommar i P1 får man höra mycket barndomsminnen. Vad kommer du ihåg från din barndom?

- Oj, det finns ju en hel del barndomsminnen som man kommer ihåg. Några av mina starkaste är ändå alla sensommar kvällar hemma på landet. Där man sprang runt och lekte barfota med sina kompisar, man hade så roligt och hade sådan fantasi så det kändes som tiden stod stilla. Man hade så roligt och man kan sakna dem där kvällarna ibland...


 

Therese 36 år från Kristinehamn
1. Terrorhoten skrivs det mycket om just nu. Vad har du för känslor kring det ökade terrorhotet?

- Ja va ska man säga? Första tanken va att Sverige givetvis måste tro att vi oxå är i riskzonen men sedan inser man ju att med den inblandning man har i Afganistan så är vi lika hotade som något annat land troligtvis även om det känns enormt främmande. Kanske inser man nu oxå vidden av att ha ett försvar. Det tar dock år att bygga upp igen så ja de är ju hemskt. Men sedan är de ju som sagt inte sagt att något händer.

 

2. Det har uppdagats att Göteborg är en stad full av korruption. Är du chockad över att detta förekommer i Sverige?

- Detta har jag dock missat. Så jag kan inte ha en åsikt. Dåligt påläst.

 

3. I måndags var det kanelbullensdag. Hann du fira detta?

- Ja de va ju de och nej sånt firar inte jag. Är väldigt emot allt sånt här jippo som säljarna hittar på för att tjäna extra pengar. Jag är helt emot sånt så här firar vi inget sådant utan vill man äta bulle så gör man de vilken dag som helt på året... samma med vänliga veckan eller positiva dagen.. vi ska alltid vara vänliga och positiva.

 

4. Snart drar jakten på en plats till fotbolls-EM igång igen när Sverige spelar mot Holland på tisdag. Vad tror du om chanserna?

- Fotboll är nog det mest ointressanta i sportväg som finns tror ja... så nej jag har inte en susning.

 

5. Har man lyssnat mycket på program som Sommar i P1 får man höra mycket barndomsminnen. Vad kommer du ihåg från din barndom?

- Oj... jag har nog ganska många minnen. Allt från att jag var pappas flicka...och alla turer med husvagnen speciellt på sommaren då vi åkte till Melbystrand,,, Öland.... samt alla fisketurer. Hur mamma satt kvar i vagnen och stickade och vi satt på någon brygga vid någon sjö,,, man kikade på flötet väntade på napp och ristade sitt namn med kniven i bryggan. Inga mobiler elelr spel utan bara lugnet och friden.... vidare minns jag även alla vintrar uppe i Hoffjället där vi hade vagnen... på helgen åkte man upp... å så åkte vi skidor hela dagen, varm choklad å mackor och när man kom tillbaka så frös man om fötterna och mamma värmde maten... sånt som köttbullar å potatis å sås och färska frallor till. Ja minns va liten vagn vi hade å var tre barn och två vuxna plus en stor schäferhund men aldrig klagade vi utan bara njöt av att vara där. Spelade man kort å yatzi. Detta är nog mina bästa minnen även om jag har många många mer, men just de där som ligger en varmt om hjärtat är detta och alla låååånga goa sommarlov.





Postat av: Paparazzibecka

Sv: yes, det är den. :) do it!

DATUM: 2010-10-08 | TID: 17:29:10
HEMSIDA: http://paparazzibecka.blogg.se/
Postat av: Sanra

Idag har jag spenderat dagen i skolan med fysik och matte. Vad händer ikväll då?

Kram

DATUM: 2010-10-08 | TID: 17:58:23
Postat av: TOVE♥

nja inte så mycket själv då?:D

DATUM: 2010-10-08 | TID: 18:07:46
HEMSIDA: http://tovesegnablogg.blogg.se/
Postat av: Micaela

SV: Nej jag blev helt plöstligt yr och illamående så det blev inget :( Men fick allt gjort idag istället!

DATUM: 2010-10-08 | TID: 18:58:10
HEMSIDA: http://micaelabergne.blogg.se/
Postat av: Johanna i Nice

haaha du kan få komma ner nu o skriva alla min midterms åt mig =)

DATUM: 2010-10-08 | TID: 19:21:49
HEMSIDA: http://johannasstil.webblogg.se/
Postat av: tess

jag har inga direkta planer inför helgen.. ska vara ledig från jobb iaf, så det känns bra :)



har du nå planer?

DATUM: 2010-10-08 | TID: 20:24:05
HEMSIDA: http://latess.blogg.se/
Postat av: My Beauty Secrets

jotack de är bra men jag är trött, har jobat 5 dagar nu och har två dagar kvar. Bara att stå ut ! hur är de själv?

DATUM: 2010-10-08 | TID: 21:15:50
HEMSIDA: http://mybeautysecrets.blogg.se/
Postat av: Hannah

SV: tack ! jodå jag mår bättre :)

DATUM: 2010-10-08 | TID: 21:20:57
HEMSIDA: http://hannahforsman.devote.se
Postat av: Johanna

Jag åkte hem från sthlm idag :)

DATUM: 2010-10-08 | TID: 21:57:41
HEMSIDA: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Mimmi

svar. haha ja, jag förstår att det är många modeintresserade tjejer som läser. hela bloggvärlden är ju full av dem ;)



jaa, jjuste! men din intervju gick ju bra så det var ju skoj :) med mig är det fint, hade ju också intervjun idag och den gick verkligen hur bra som helst. så där hoppas jag :D

DATUM: 2010-10-08 | TID: 22:27:36
HEMSIDA: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Fridah

**



JAA! Dbrand är verkligen sjukt bra :D Älskar deras märke !

DATUM: 2010-10-08 | TID: 23:10:57
HEMSIDA: http://Fridahs.se
Postat av: PEETRA

Sv; okej ;D Idag har jag varit i skolan sen åkt hem till mamma i kilafors, själv?:)

DATUM: 2010-10-08 | TID: 23:40:07
HEMSIDA: http://petralovisaeriksson.blogg.se/
Postat av: cornelia

sv: ja de trodde jag med, men jag fick ont i fötterna istället :P jag ska ge dem en chans till i morgon :)

DATUM: 2010-10-08 | TID: 23:59:26
HEMSIDA: http://corneliasrum.blogg.se/
Postat av: Lanah

Sv: Haha, ok.

Jodå, allt är fint! Med dig? :)

DATUM: 2010-10-09 | TID: 00:09:50
HEMSIDA: http://lanahs.blogg.se/
Postat av: Andréa

Tycker också att det är skrämmande med dom här terrorhoten :(

DATUM: 2010-10-09 | TID: 00:27:17
HEMSIDA: http://makeupartisten.nu
Postat av: M I N I I Z Z A

okej, låter bra de:)

DATUM: 2010-10-09 | TID: 08:08:31
HEMSIDA: http://miniizza.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv; har letat hur länge som helst!

DATUM: 2010-10-09 | TID: 09:30:51
HEMSIDA: http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: Deniesé

Nej, det var inte igår det!

Just nu lider jag av feber och tråkig förskylning, annars är det bra. hur är det själv?

DATUM: 2010-10-09 | TID: 09:44:26
HEMSIDA: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Evelina King

Guud, kände mig helt lost när jag läste detta.. terrorhoten läst jag om i tidningen en morgon klockan 06 och fattade ingenting (jag fattar INGENTING den tiden på dygnet). Korruption vet jag inte ens vad det betyder.. P1 har jag aldrig lyssnat på och fotboll är nog den tråkigaste sporten som finns.. Men kanelbullens dag, den hade jag minsann koll på! Peace out

DATUM: 2010-10-13 | TID: 18:11:26
HEMSIDA: http://dinmammaluktarcurry.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0