Matilda i veckans intervju

Denna vecka får du möta Matilda i veckans intervju. Vi har kunnat se hennes blogg på listan över mest aktiva under en längre tid nu och snart kanske vi får se henne på mest besökta. När jag intervjuade henne pratade vi om alltifrån hår till mode men även mer personliga saker. Så missa inte chansen att lära känna Matilda bättre här på Slipsens.


Snabbfakta

Namn: Matilda Andersson

Ålder: 17 år

Bor: Malmö


Hur skulle du vilja beskriva dig själv?

- Oj ! Klurig fråga det där . Jag skulle nog vilja beskriva mig själv som en ganska strävande person. Om jag sätter mig in i någonting så vill jag inte göra det annat än till min fulla potential och jag ska göra det till slutet. Jag har alltid haft väldigt hög press på mig själv och tvingat mig att alltid göra mitt bästa i situationer jag känner har hjälpt mig en del. Som till exempel betygen från grundskolan där jag gick ut med alla mvg och inte hade nöjt mig med något annat . Tyvärr är jag också en person som tar åt mig väldigt mycket . En liten kommentar slår mig i magen och lämnar en jobbig känsla under en lång tid. Kommentarer jag får på min blogg som är negativa om det jag gör , slår mig tyvärr hårdare än vad de egentligen borde .Dock är jag också en person som bryr mig väldigt mycket om personerna i min omgivning och vill de endast det bästa . Jag skulle aldrig med mening kunna göra en fluga förnär och jag hoppas att jag aldrig gjort det ;) Slutligen skulle man väl också kunna säga att jag är väldigt positiv av mig. Jag försöker alltid ha en positiv inställning till saker och se det ljusa i situationer .


Har du alltid haft höga krav på dig själv? Var kommer det ifrån?

- Jo, tyvärr så har jag väldigt höga krav på mig själv och vill ofta mer än vad jag klarar av. Jag har alltid haft målet att när jag gör något ska jag göra det till hundra procent, och om resultatet inte blir så bra som jag föreställt mig blir jag oftast besviken, även om jag gjort mitt bästa. Ärligt talat vet jag faktiskt inte var detta kommer ifrån. Jag har alltid varit väldigt målmedveten och kämpat så detta med höga krav är nog något som är väldigt ingjutet i mig.

 

Skulle du kunna berätta lite mer om vad du gör om dagarna?

- Eftersom jag bara är 17 år så går jag i skolan på dagarna . Jag går i ettan och läser internationell ekonomi på Malmö Borgarskola. Eftermiddagarna brukar oftast spenderas en stund i stan och därefter hemma med bloggen och läxor.

 

Har du alltid varit intresserad av ekonomi?

- Jag har alltid tyckt att ekonomi är något som är bra att kunna både för dig som privatperson och i allmänheten. Även om jag kanske inte kommer jobba med detta i framtiden är det bra att kunna för min egen vinning i framtiden och det är bland annat som jag läser ett program med inriktning ekonomi.

Tränar du någonting eller så?

- Sedan jag var ungefär 3 år har jag varit en riktig dansnörd och brinner verkligen för detta ! För några år sedan dansade jag i princip varje dag och var övertygad om att det var dansare jag skulle bli när jag blev stor. Dock kände jag senare att min kropp aldrig skulle klara av en karriär inom dansen och jag valde ett annat spår. Men jag har såklart hållt kvar vid min dans och nu blir det träning tre gånger i veckan med balett , jazz och stepp. Jag dansar nere i Höllviken på en dansstudio som heter Marijazz. Hos denna läraren har jag dansar sedan jag var ungefär sju år.

Det är bara dans som du ägnar dig åt, ingen annan träning?

- Jo jag tränat faktiskt lite annat också. Mest är det såklart dans jag ägnar mig åt men det blir även lite gruppträningar då och då för att få upp konditionen lite. Jag har ganska svår astma så det är oftast svårt för mig att gå ut och springa eller liknande utan jag får träna på lite annat vis.

 

Du jobbar som modell, har du gjort det länge?

- Det är faktiskt inte förren nu på lite senare dagar som jag verkligen tagit tag i modellandet och lagt krut på det. Innan dess har jag bara gjort lite småjobb då och då när jag blivit tillfrågad , men nu har jag en agentur och hoppas därigenom få mer jobb. Jag gjorde mitt första modelljobb för Lexington Clothing hösten 2008 och därefter har det bara rullat på!


Fortsättning följer...





Postat av: Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

Haha ja så kan det gå ;)

DATUM: 2010-05-27 | TID: 13:38:36
HEMSIDA: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

allt är bara bra tack (: själv herr slips?

DATUM: 2010-05-27 | TID: 14:26:30
HEMSIDA: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: MyzaaN

tackar det samma slipsen :D

DATUM: 2010-05-27 | TID: 14:29:39
HEMSIDA: http://myzaans.se
Postat av: LOVISA

Kul intervju!

DATUM: 2010-05-27 | TID: 14:54:59
HEMSIDA: http://tidtid.blogg.se/
Postat av: Claudia

coola bilder och söt tjej! :D

kul med intervjuer också :D

DATUM: 2010-05-27 | TID: 16:47:08
HEMSIDA: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: elin kärlek♥

Det är så kul med interjuver :D kul att läsa om andra. Förresten feting bra blogg ;)

DATUM: 2010-05-27 | TID: 19:37:30
HEMSIDA: http://elinamour.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0