Panelen fredag 17 juni




Michaela Elfgren, 27 år från Stockholm, men bor nu i Skåne för studier.


1. Bröllop imorgon(läs: lördag)är det något du kommer följa?
- Jag hade verkligen velat det, faktiskt, tycker att det är lite intressant om jag ska vara ärlig, men idag så åker jag och ett stort tjejgäng till Jönköping där vi har hyrt en stuga i ett par dagar men det kommer nog gå i repris ett X antal gånger.

2. Vad har du annars för åsikt om kungahuset?
- Jag har nog ingen direkt åsikt. Tycker det är intressant att läsa om dom. Följde deras historia som gick på tv för ett tag sedan. Tycker de verkar snälla och gulliga, men egentligen så har man väl ingen riktig koll på vad de egentligen gör. Men nåt bra gör det säkerligen =)


3. Fotbolls-VM är i fullgång har du hunnit kolla någonting så långt?
- Jaha då. Massor. Satt bänkad när Danmark spelade. Resultatet? Det kan vi prata om en annan gång. Men jag har sätt en hel del matcher. Spännande, men tycker att det kunde bli lite mer mål så det blir lite fart.

4. Många artister har släppt nytt material den senaste tiden, något speciellt du har fastnat för kanske? Eller vad lyssnar du på under sommaren?

- Jag är en allätare och lyssnar på nästan allt. Men en som jag fastat för är Rasmus Seebach. Älskar hans låtar.

5. Ny statistik visar att mobbningen ökar i skolan, vad tror du detta beror på?
- Jasså? Det visste jag inte, tycker alltid man läser hemska historier om barn som blitt mobbade. Jag tror att det beror på att lärarna inte har lika mycket koll längre, har själv jobbat i skola och vet att det ofta står och pratar med varandra osv, har ingen koll på vad som händer. Sen tror jag att det beror mycket på livet hemma. Det börjas redan i tidig ålder att jämföra leksaker, dyra kläder, mobiler mm. Alla har inte samma livsstil.

Och så en BONUS! En nyhet där du får svara på "Veckans"


Veckans största händelse?
Tjejtrippen till Jönköping
Veckans bästa låt? Alejandro med Gaga
Veckans missa inte? Kungabröllopet
Veckans sämsta? Det tråkiga vädret, bara vart en fin solig dag, men hoppas på bättre nu. Annars......
Marcus 21 år från Borlänge

1. Bröllop imorgon(läs: lördag)är det något du kommer följa?
- Absolut! Det är mycket intressant tycker jag. Jag gillar stuket med soldater osv.

2. Vad har du annars för åsikt om kungahuset?
- Visst, det är "fint" med ett kungahus, men ibland kan jag haka upp mig på var skattepengarna tar vägen.
Sedan kan väl en viss kritik uppstå när t ex Madeliene har det stormigt.

3. Fotbolls-VM är i fullgång har du hunnit kolla någonting så långt?

- Jo, lite grann bara. Tyskland kommer nog gå långt! :)

4. Många artister har släppt nytt material den senaste tiden, något speciellt du har fastnat för kanske? Eller vad lyssnar du på under sommaren?

- Jag lyssnar inte alls på mycket ny musik. Jag håller mig till det lite mer gamla, men det händer att jag halkar in på topplistor ibland.

5. Ny statistik visar att mobbningen ökar i skolan, vad tror du detta beror på?

- Det beror på att skolan gör fel prioriteringar tror jag. Man måste lägga mer krut på mer pedagogik, och sedan "vårda" de som mobbar.

Och så en BONUS! En nyhet där du får svara på "Veckans"


Veckans största händelse? Det kungliga bröllopet
Veckans bästa låt? Diane Birch – Photograph
Veckans missa inte? Fotbolls-VM...kors i taket!
Veckans sämsta? Dalarnas tidningars kartläggning av Anders Eklunds förflutna..att de ORKAR!?
Nikita 18 år från Linköping

1. Bröllop imorgon(läs: lördag) är det något du kommer följa?
- Nej! Jag är inte royalist på något vis. Det är väl schysst att de hittat varandra och är kära men varför ska jag behöva betala för det? Jag tycker hela kungahuset är en onödig kostnad för Sverige.

2. Vad har du annars för åsikt om kungahuset?

- Ja, som sagt. Hela kungahuset kostar onödigt mycket pengar. Gör om drottningholm till ett jourhem för de hemlösa eller något! Haga också... Så görs det något nyttigt :)

3. Fotbolls-VM är i fullgång har du hunnit kolla någonting så långt?

- Nej, jag har faktiskt inte tittat något alls nästan. Däremot håller jag mig uppdaterad genom min sambo. ;)

4. Många artister har släppt nytt material den senaste tiden, något speciellt du har fastnat för kanske? Eller vad lyssnar du på under sommaren?

- Jag lyssnar på sommarglad musik! Nästan all reagge skriker sommar för mig, så mycket Kapten Röd, K'naan och mycket hiphop från 90-talet. Den riktiga hiphopen.

5. Ny statistik visar att mobbningen ökar i skolan, vad tror du detta beror på?
- För dåligt konsekvenstänkande. Man får inte lära sig sådant längre! Och det verkar som att ju längre man lever, desto mindre civilkurage har man. Både som civil person och t.ex lärare.


Och så en BONUS! En nyhet där du får svara på "Veckans"

Veckans största händelse?
Veckans bästa låt? Måste vara K'naan - Waving flag som också är VM-låten! Annars rekomenderar jag varmt Bang bang som han gjort tillsammans med Adam Levine. :)  Och.. Missa inte att äta en piggelin. Kladdig blir man i värmen, men ack så barnsligt gott!
Veckans missa inte?
Veckans sämsta?




Postat av: emelie

svar: hehe suveränt ;D

DATUM: 2010-06-18 | TID: 17:10:52
HEMSIDA: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: jch

Jag tror Spanien vinner VM. Vilka tror du vinner?

DATUM: 2010-06-18 | TID: 17:16:39
HEMSIDA: http://musikochfotboll.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv; härligt å höra, det är bra medmig oxå :)

DATUM: 2010-06-18 | TID: 17:26:08
HEMSIDA: http://baracaroliine.devote.se
Postat av: emelie

haha nja har du någe förslag? :D

haha vad ska du göra ikväll då?

DATUM: 2010-06-18 | TID: 17:38:15
HEMSIDA: http://emelieastemoo.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Ok va skoj! Idag blir det jobb och sen en lugn hemmakväll :)

Ha det gott!

Kram

DATUM: 2010-06-18 | TID: 17:46:15
HEMSIDA: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha jaa :) Ikväll är jag hemma hos mamma och pappa och grillar. Imorgon blir det nog party. Dock jobbar jag hela helgen men det gör inget :) SJäv då?

DATUM: 2010-06-18 | TID: 18:09:13
HEMSIDA: http://pemme.blogg.se/
Postat av: Kitty

DATUM: 2010-06-18 | TID: 20:41:30
HEMSIDA: http://kittyland.blogg.se/
Postat av: kattis

Har spenderat dagen med mina underbara vänner. Själv då?

Kram<3

DATUM: 2010-06-18 | TID: 21:20:28
HEMSIDA: http://silveria.blogg.se/
Postat av: Sanna

SV: Det låter bra att du haft en bra dag hittils, hoppas resterande av dagen blev bra den också. Min dag har varit bra den också med en hel del shopping (mest till min dotter), men ett plagg till mig själv hittade jag i alla fall.



Nästa gång hoppas jag det blir lite mer till mig, har en lång lista på saker som behövs när det gäller kläder, gäller bara att få pengar att räcka till och för mig att inse att jag måste prioritera mig själv ibland och inte bara min dotter hela tiden, haha.

DATUM: 2010-06-18 | TID: 22:28:19
HEMSIDA: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Sv: jo tack! det är bara fint här :)



trevlig kväll!

DATUM: 2010-06-18 | TID: 22:54:51
HEMSIDA: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: tess

nämen titta, en pojk från borlänge ;)

DATUM: 2010-06-18 | TID: 23:01:18
HEMSIDA: http://latess.blogg.se/
Postat av: Kalle

tänk när man kan spela in bröllopet å se det 20 år senare, ren nostlgi haha, eller nä, fy tusan, hur orkar folk intressera sig?

DATUM: 2010-06-18 | TID: 23:54:46
HEMSIDA: http://kallenilsson.com

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0