Superettan koll - IFK Norrköping

Som avslutning är det jag som får gå in och prata lite om mitt lag IFK Norrköping. Tidigare under veckan har ni kunnat läsa om Hammarby IF och Jönköping Södra när jag haft med "experterna" på respektive lag. Visst passar det också bra att ha detta just nu när mitt lag går som tåget i tabellen och är i ledning. Bra tajming. Men över till mina frågor och svar nu.

IFK Norrköping har fått en fin start på säsongen, något som var väntat?
- Nej, långt ifrån faktiskt även om jag sa rätt tidigt att jag trodde denna säsongen kunde bli väldigt rolig. IFK har äntligen hittat ett bra grundspel som fungerar mot de flesta lagen, sedan har de haft marginalerna på sin sida i vissa matcher. Ta till exempel Syrianska hemma när man lyckas vända i slutminuterna från 1-2 till 3-2 seger. När hände det senast?

Finns det något som överraskar dig i årets superetta?
- Ja, faktiskt är jag väldigt imponerad över Landskrona som har smugit upp på en tredje plats i tabellen. Inte många som pratar om dom men nu märks det hur mycket som kanske Henrik Larsson har tillfört i truppen. Om vi ska se det negativa tycker jag Hammarby överrraskar med att spela så dåligt. Men jag är inte chockad.

Har du varit på många matcher på Nya Parken så långt in i säsongen?
- Självklart har jag varit på plats i princip alla matcher med undantag för Syrianska nu senast eftersom jag jobbade då men följde den såklart på internet. När det gäller bortamatcher har det inte blivit någon ännu.

Varför så lite folk på hemmaplan när det går så bra?
- En mycket bra fråga som jag inte har något riktigt bra svar på heller. Jag förstår inte varför folk stannar hemma istället för att få se lite underhållande fotboll, för i år är det faktsikt underhållande spel. Nästa hemmamatch har jag sett att IFK satsar på att få mycket folk på läktarna så vi får hoppas på det.

Vad tror du om nästa match borta mot Landskrona?
- Det kan bli en tuff match eller det är en tuff match speciellt nu när Landskrona går bra. Men självklart är jag optimist och tror på en seger för bortalaget men om man "bara" lyckas få med sig 1 poäng är jag nöjd också. Sen krossar vi Örgryte hemma istället.





KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0