Midsommarpanelen



Marcus 21 år från Borlänge
1. Midsommar idag och hur ska du fira? Har du några traditioner kring denna högtid?
- Jag brukar vara vid klassiska "Gropen" i Leksand, men eftersom jag sedan något år har flyttat till Borlänge så ska jag nog ta det lilla lugna. Jag är ganska mätt på midsommarfirandet. Men det är för härligt att besöka "Gropen" en midsommar. Det är typ högtidens Mecka då. Ungefär 30 000 samlas för att resa Sveriges längsta midsommarstång, som är cirka 25 m.

2. Slipsens-live är ett program som sänds här på slipsens och nu börjar fler sända live på samma sätt. Har du sett detta någon gång?
- Som du vet så är jag ett troget fan av ditt program, så har sett det ett ex antal gånger. Det är lika spännande och intressant varenda gång. Keep sänding! Haha! ;) Det ska bli kul och se de andra med.

3. Vad är dina krav för den perfekta sommaren?
- Lagomt varmt. Inte som det var för någon sommar sedan. Då var det Afrikas klonade öken här i Sverige tyckte jag. Då var dagarna ett enda ork. Men blandat med lite regn och åska så blir det perfekt. Jag vill gärna käka glass, sitta ute och grilla för att ta ett exempel. På sommaren så är det ju festivaler över hela Sverige. Jag har hunnit med två hittills, och det är Seasidefestivalen som äger rum i slutet av maj i Falun. Sedan är det ytterligare en festival i Falun som heter Rockstad: Falun. Jag kom på nu också att jag har varit på en tredje sak i Dalarnas residensstad nämligen Falukalaset.

4. Sommar med Ernst, Sommar i P1, Allsång på Skansen och mycket annat i radio ch tv under sommaren. Vad kollar du på nu under sommaren?
- Sommar med Ernst kan jag inte med alls. Jag tycker att han är lite smått fjollig faktiskt. Allsång på Skansen är däremot ett bra program. Det kanske har spårat ut lite väl nu när Anders Lundin har blivit programledare. Det var mycket bättre förr då Lasse Berghagen höll i taktpinnen. Om jag nu ska nämna ett radioprogram så är jag en trogen lyssnare av Karlavagnen som går i P4 varje vardagkväll. Det är verkligen rogivande och bra på alla sätt och vis. Det är klart att man upptäcker något nytt också under sommaren.

5. Har du hunnit titta någonting på fotbolls-VM så långt. Vilka tror du tar hem hela turneringen?
- Ska jag vara ärlig så har jag noll koll. Såg senast igår att Frankrike åkte ur turneringen, vilket är ett fiasko?

Och så bonusfrågorna...

Veckans största händelse? Peace & Love här i Borlänge. Helt klart!!
Veckans bästa låt? Sabaton - Ghost Division
Veckans missa inte? Midsommar i Leksand. Om ni har vägarna förbi så kan jag verkligen rekommendera det ultimata midsommarfirandet :)
Veckans sämsta? Dagarna då man känner sig rejält nere. Jag har upplevt sådana den här veckan.
Nikita 18 år från Linköping (Läs mer om Nikita i intervjun med henne)
1. Midsommar idag och hur ska du fira? Har du några traditioner kring denna högtid?
- Haha, jag firar nog inga högtider! Dissar både jul, påsk och midsommar. Om inte denna galna alkoholkonsumtion räknas som tradition? För den har jag också gått ifrån, men det kan nog bli ett par kalla i skuggan tillsammans med pojkvän och valp ikväll!

2. Slipsens-live är ett program som sänds här på slipsens och nu börjar fler sända live på samma sätt. Har du sett detta någon gång?
- Nej! Men jag hade tänkt titta, faktiskt!

3. Vad är dina krav för den perfekta sommaren?
- Inte för mycket värme, lagom regn (så gräset inte blir torrt och gult) och varma nätter. Mm..

4. Sommar med Ernst, Sommar i P1, Allsång på Skansen och mycket annat i radio ch tv under sommaren. Vad kollar du på nu under sommaren?
- Ingenting alls! Jag har faktiskt bara 4an i mitt lägenhetshus, och jag tittar nästan aldrig på tv. Förutom på natten, kriminalserier och gamla godingar som Arkiv-X går då, haha! Där emot LYSSNAR jag gärna på webradio :)

5. Har du hunnit titta någonting på fotbolls-VM så långt. Vilka tror du tar hem hela turneringen?
- Jag vet inte... England verkar nog vara ganska vassa, men har som sagt inte kunnat hålla mig så uppdaterad. Jag har ju fått hem akutvalp, så jag håller fortfarande på Brassarna. (Om de fortfarande är med, dvs. ;) )

Och så bonusfrågorna...

Veckans största händelse? Hänger inte med i media alls, men David James har varit blond! Skitfult!
Veckans bästa låt? Det blir K'naan igen.. Fast denna gången "Fire i Freetown"
Veckans missa inte? Att sova! Man vet inte hur mycket det betyder, försen man verkligen får jobba för att sova!
Veckans sämsta? Dåliga hundägare! Folk som skaffar hund men inte har en aning om vad de är dem har i kopplet! Och KROSSA INGET GLAS!!! Det är SVINDYRT att plocka ur glas ur hundtassar!

Michaela Elfgren, 27 år från Stockholm, men bor nu i Skåne för studier.
1. Midsommar idag och hur ska du fira? Har du några traditioner kring denna högtid?
- Detta är första året jag firar utan mina föräldrar så det känns lite konstigt, brukar alltid vara i skärgården under midsommar. Men nu blir det en dag med svärföräldrarna i stället. Med god mat och en massa annat mys. Annars är traditionerna ute på landet, alla möts och dukar upp långbord, sen blir det lekar och tävlingar hela dagen lång. Kvällen avslutas att alla möts nere vid stranden och grillar och dricker lite.

2. Slipsens-live är ett program som sänds här på slipsens och nu börjar fler sända live på samma sätt. Har du sett detta någon gång?

- Nej det har jag inte sett ännu. Men det ska jag kika på =)

3. Vad är dina krav för den perfekta sommaren?

- Sol och värme i första hand, sen många härliga utflykter, bad, grillning och en massa drinkar.

4. Sommar med Ernst, Sommar i P1, Allsång på Skansen och mycket annat i radio ch tv under sommaren. Vad kollar du på nu under sommaren?
- Jag brukar kolla på Allsång på Skansen när jag har tid, tänkte att jag skulle försöka se något avsnitt av Lotta på Liseberg också, men man är inte hemma så ofta om det är fint väder, sen är det ju fotbolls VM också.

5. Har du hunnit titta någonting på fotbolls-VM så långt. Vilka tror du tar hem hela turneringen?
- Jag har faktiskt tittat en hel del. Spännande värre tycker jag, har vart många bra matcher. Jag hoppas ju verkligen på att Danmark tar hem hela s****n!

Och så bonusfrågorna...

Veckans största händelse? Tjejhelgen i Jönköping samt Danmarks vinst i lördags
Veckans bästa låt? Fågeldansen (minne ifrån helgen)
Veckans missa inte? Danmark spelar
Veckans sämsta? Att min älskade hund Fanny som omkom i en olycka i januari inte får vara ute i det underbara vädret och springa runt som hon älskade mest i världen.
Slutligen önskar jag er alla en TREVLIG MIDSOMMAR!




Postat av: Paulin

Glad midsommar! :)

DATUM: 2010-06-25 | TID: 14:56:00
HEMSIDA: http://puussgurkan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att läsa panelen!



Visst hade jag det fint på semestern! Var ju på Mauritius ju ;D



Allt bra med dig då? Full rulle på midsommar?

DATUM: 2010-06-25 | TID: 18:07:04
Postat av: Elin

Fin blogg!

DATUM: 2010-06-26 | TID: 11:12:17
HEMSIDA: http://fashionbyelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så roligt på Liseberg. :)

DATUM: 2010-06-28 | TID: 00:46:03
HEMSIDA: http://tvminnen.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0