Junipanelen gör debut!



Marcus 21 år från Borlänge

1. Hur känns det nu att sitta i panelen hos slipsens?
- Det känns himla bra. Efter ett tag i utlottningsmomentet så blev jag dragen. Jag ser
framemot en intressant period här på Slipsens.

2. Snart dags för många att ta studenten, vad har du för känslor?
Tänk att i sommar så är det tre år sedan jag stod där med studentmössan i högsta hugg. Men jag kan när som helst trycka på "studentknappen" och känna känslan komma. Det är en otrolig dag för alla, och ska jag vara ärlig så längtar jag tillbaka dit en aning. Jag får helt enkelt vara glad för andras skull :)

3. Finns det någon nyhet du reagerat mycket över under veckan som gått?
- Ja, en sak som gör mig förgrymmad! Det var när israeliska soldater bordade båtarna från "Ship to Gaza", och dödade helt oskyldiga människor. Israel försöker att hitta på många sätt att snirkla sig ur att de gjorde helt rätt. Men
jag är inte född igår. För det första så sköt de helt oskyldiga människor. För det andra så attackerade de båtarna på internationellt vatten. För det tredje så hindrade de humanitär hjälp till befolkningen i Gaza. Visst, aktivisterna på båtarna slog soldaterna med olika slags tillhyggen, men vem hade inte gjort det? Det utbröt ju en hemsk panik ombord. Det finns säkert hundra olika versioner om det här. Men jag är så himla trött på den där blockaden som Israel har gjort mot Gaza. Just nu är Gaza en humanitär katastrof. Det är dags för världens länder att sätta ner foten, och det REJÄLT! Vad är det för värld vi lever i egentligen?!

4. Hur skulle du vilja beskriva dig själv för läsarna nu när du har chansen?
- Jag är en person som älskar att skriva. Det spelar ingen roll vad jag ska skriva om. Det flyter på som en vattenkran. Men som person är jag social, positiv och noggrann.

5. Har du några planer för helgen?
5. Jag har inte hunnit så långt än. Är en rätt spontan person också så man vet aldrig vad man hittar på. Men som det ser ut nu så blir det en lugn helg.

Nikita 18 år från Linköping

1. Hur känns det nu att sitta i panelen hos slipsens?

- Det känns väl bra! Eller borde det inte det? Jo det borde det, så det känns skitbra!

2. Snart dags för många att ta studenten, vad har du för känslor?
- Inga alls. Jag känner däremot "Men du, det är typ millioner andra som tagit studenten innan dig. Du är inte sååå speciell som du vill få det till. Lägg av att gapa. Och du? Din studentklänning, jo.. Den får dig VISST att se tjock ut"
ungefär.

3. Finns det någon nyhet du reagerat mycket över under veckan som gått?
- Ja, Jacks berättelse på Facebook och hos Djurens jurister. Jack rev en man i ansiktet och det fallet blir jämtfört med en Rottweiler som nästan bet ihjäl ett barn! Det reagerar jag starkt på, alla nyheter och fall där djur (främst hundar) fart illa pga dålig hantering hos myndigheter får jag spatt och spel på. Det är dags att göra något åt det sk djurskyddet vi har i Sverige! För det FINNS INGET!

4. Hur skulle du vilja beskriva dig själv för läsarna nu när du har chansen?
- Äsch, jag skulle nog inte beskriva mig själv alls. Jag är sådär tråkig så jag faktiskt måste upplevas, haha. Men jag känner aldrig lagom om något, är väldigt crazy och kan inte sitta still.

5. Har du några planer för helgen?

- I helgen ska jag jobba! Ut i det förhoppningsvis fina vädret med hundarna, jag har ett litet hunddagis i hemmiljö. Och så ska jag söka utbildningar osv för att kunna arbeta aktivt inom djurskyddet!

Michaela Elfgren, 27 år från Stockholm, men bor nu i Skåne för studier.

1. Hur känns det nu att sitta i panelen hos slipsens?

- Jag tycker att det känns väldigt roligt, eftersom jag är en trogen läsare och bloggen är toppen, så är det en ära att få vara med.

2. Snart dags för många att ta studenten, vad har du för känslor?
- Jag känner bara glädje, jag får rysningar i hela kroppen när jag ser alla glada studenter på sina flak. Jag tänker alltid tillbaka till när jag tog studenten och vilken mäktigt känsla det var. Jag skulle kunna göra om det igen.

3. Finns det någon nyhet du reagerat mycket över under veckan som gått?

- Jag reagerar ganska mycket på nyheterna, för det händer så mycket hela tiden. Men en av de stora nyheterna denna vecka måste vara dels den 2 åring som röker 40 cigaretter om dagen och hålet i Centralamerika, det tyckte jag var väldigt läskigt, att ett stort hyreshus bara försvinner ner i marken, och efterlämnar ett perfekt runt hål, och att de säger att de kan inte bara vara av naturen.

4. Hur skulle du vilja beskriva dig själv för läsarna nu när du har chansen?
- Jag är en väldigt glad och positiv tjej som njuter av livet. Jag älskar att umgås med mina vänner och har alltid folk runt omkring mig, jag är nog ganska sällskapssjuk och tycker inte om att vara ensam. Jag skrattar väldigt mycket och har en ganska barnslig humor. Det jag älskar mest är att få vara ute på sommrarna, hitta på en massa saker och bara umgås och njuta i glada vänners lag.

5. Har du några planer för helgen?

- I dag (fredag) kommer min älskade lillebror ner hit till Skåne från Stockholm för att hälsa på mig. Vilket jag har längtat efter så otroligt länge. Det kommer att bli en massa grillning och utflykter. Få visa honom hur jag har det här nere. Och självklart en massa solandes i trädgården.




Postat av: Josse

bara bra,sj? :D

DATUM: 2010-06-04 | TID: 17:50:25
HEMSIDA: http://josefinesoderberg.devote.se
Postat av: your dream closet

händer i helgen då?

DATUM: 2010-06-04 | TID: 18:04:24
HEMSIDA: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Postat av: MATILDA

ja det var jättebra intervjuer ! :D

DATUM: 2010-06-04 | TID: 18:15:15
HEMSIDA: http://lbm.blogg.se/
Postat av: your dream closet

jag ör faktisk ledig i helgen så jag ska ut på landet imorn :)

DATUM: 2010-06-04 | TID: 20:13:18
HEMSIDA: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Postat av: silveria

Jaha okej hoppas du haft en bra dag :)

DATUM: 2010-06-04 | TID: 21:30:38
HEMSIDA: http://silveria.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack Marcus :)

DATUM: 2010-06-05 | TID: 00:05:54
HEMSIDA: http://emmabroman.blogg.se/
Postat av: Claudia

tack så mycket!! :D :D

DATUM: 2010-06-05 | TID: 13:00:02
HEMSIDA: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: Jessica - Du vet att du vill kolla!

Just nu är jag såååå ut tråkad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Men sen efter maten vid 18 tiden så ska jag och min sambo gå upp till sjön och fiska och njuta av solen. Brukar du fiska?

DATUM: 2010-06-05 | TID: 14:05:36
HEMSIDA: http://jessicalillsmeds.se

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0