Du, min vän.

Det sägs att tiden hinner ikapp en när man väl tror att man gått förbi den, eller när man tror att allting är bra. Verkligheten har också samma förmåga att jaga och jaga för att sedan komma upp framför ögonen på en. Jag lyckades fly allt detta om bara för några få dagar, men det var en underbar känsla. Kanske var det för att glömma, gå vidare och skapa någonting nytt. Eller så var det för att inte behöva tänka så mycket som jag gör. Det är något jag gjort extremt mycket den senaste tiden, tänkt och tänkt, men egentligen inte kommit fram till något vettigt. Nu gjorde jag något spontant och oerhört roligt istället vilket nu i efterhand var värt att göra. Lite avkoppling och något som verkligen inte faller in i mitt vardagliga mönster.

 

Jag tog bilen upp till Stockholm, staden alla unga människor drömmer om att bo i så även jag, och jag blev verkligen förälskad. Bodde på öster med närhet till centrum, helt underbart och fantastiskt. Att jag lyckades lämna allt var också skönt, det där tråkiga och jobbiga lämnade jag kvar här hemma för att bara njuta över att få vara. Bara få vara mig själv och gör det jag vill göra. Även om det bara var några dagar gav det mig nya krafter till att återigen möta verkligheten.

 

Tiden gick väldigt fort, den bästa tiden på veckor. Inte månader för när jag hade dig tidigare var allting så underbart och enkelt. Det är historia nu och det känns faktiskt riktigt bra just nu. Jag vill be om ursäkt för att jag varit så konstig den senaste tiden mot dig. Förlåt. Vi försökte tillsammans att fly tiden men den hann ikapp oss. Denna tiden gav mig mycket nytt och du har lärt mig mängder med nya saker som jag vill tacka för.

 

Att ta en spontanresa som jag gjorde nu gav mig mycket gott och nu känner jag äntligen att jag vet vad jag ska göra. Den verklighet som kommer efter mig nu kan jag hantera och fånga upp på mitt sätt. Denna gång är jag starkare än att bryta ihop, nu kan jag stå upp med rak rygg och ta emot. Utan att behöva tänka allt för mycket och från detta ska jag ta mig tillbaka.

 

Men du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Det vet du.





Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Hej! Var med och tävla om att bli intervjuad på min blogg! Du behöver bara skriva att du är med samt mail så att jag kan kontakta dig! :D

Vinnare dras slumpmässigt ikväll.

Kramar från Molly

DATUM: 2010-07-16 | TID: 13:45:01
HEMSIDA: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Viktoria

sV: yes, it was! :)

DATUM: 2010-07-16 | TID: 19:43:54
HEMSIDA: http://vickanss.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Attans jag missade när du var i mitt älskade sthlm! Du får komma fler ggr i sommar :)

Vi har haft det riktigt bra, men skönt att vara hemma nu :)

kram

DATUM: 2010-07-16 | TID: 20:30:41
HEMSIDA: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack tack!

DATUM: 2010-07-17 | TID: 10:42:47
HEMSIDA: http://sandraevaldsson.se
Postat av: simone

Så otroligt vackert :D

DATUM: 2010-07-18 | TID: 11:32:45
HEMSIDA: http://fattybom.se
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Fint skrivet Marcus!

DATUM: 2010-07-19 | TID: 16:42:31
HEMSIDA: http://emeliesplace.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0