Veckans Panel


Veckans frågor
1. Om du genom att döda en person skulle rädda ditt egna liv skulle du då välja att döda en annan person? Utveckla gärna ditt svar..
2. Har du något i ditt liv som du ångrar att du aldrig gjorde?
3. Finns det något som inträffat i ditt liv som fick dig att tänka annorlunda eller se nya banor?
4. Varför tror du att de flesta som går in i djupa diskussioner kan upplevas som svarta eller dystra?


Marcus 21 år från Stockholm
1. Det beror lite på vilken situation man befinner sig i. Vi ska ju alla ändå dö någon gång så egentligen spelar det ju ingen större roll.

2. Haha det finns många saker jag ångrar, men samtidigt har alla misstag lett till den person jag är idag så på sätt och vis ångrar jag ingenting.

3. Att flytta hemifrån var ett stort steg för mig, och det kom också väldigt plötsligt vilket gjorde att jag aldrig hann förbereda mig mentalt. Helt plötsligt stog man där på egna ben vilket också gjort att jag inte tar allting för givet längre.

4. Eftersom jag själv aldrig går in i några djupare diskussioner så känner jag bara "orka hålla på" - lägg kraften på något annat i stället.
Elin 18 från Stockholm

1. Jag är jordens största ego, men inte ens så långt skulle jag gå. Vad är det för fråga, Marcus? Haha. Att döda någon annan, för ens eget liv är nog det konstigaste jag har hört. Nog för att min livsfilosofi alltid har varit "jag lever på jorden för mig själv, inte för någon annan", men jag har ju fortfarande medmänniskor runt omkring mig som jag hyser stor respekt för och som jag självklart tar hand om. Jag skulle aldrig någonsin kunna ta någon annans liv, oavsett hur mycket jag älskar mitt eget liv. Så mycket människa är jag, i alla fall.

2. Ingenting jag kommer ihåg. Jag har oftast gjort de "stora" sakerna i livet, som kanske inte har varit det jag tänkt från början och blivit lycklig av det. Jag har tagit de stegen i livet som kanske hade blivit sådana stunder jag hade ångrat att jag inte hade tagit det steget, så jag har inte så mycket att ångra!

3. Finns väl mycket som fått mig att växa som person och som fått mig att utvecklas och så vidare. Både små och stora ting. Tror att det är så för alla!

4. Förstod inte riktigt saken i detta. Det handlar väl mest om vem man är som person. Jag kan diskutera djupa saker, men upplevs inte därför som svart eller dyster av andra människor, för de vet att jag kan skratta och le också. Så det handlar väl om vilket personlighet man har - inte vad man diskuterar.
Rebecca 19 år från Göteborg
1. Oj. Jäkligt svår fråga.. Det beror nog på vem det är jag måste döda och vilken situation jag är i just då. Jag antar att man tänker annorlunda när man väl är i situationen, eller kan tänka överhuvudtaget-. För just nu kan jag varken döda någon annan för att överleva eller dö själv.

2. Det finns många småsaker som jag ångrar att jag aldrig gjorde. Typ ta vara på studentdagen mer, leva i nuet. För ärligt talat så saknar jag den dagen hur mycket som helst och önskar att jag hade tagit vara på dagen mer. En grej jag ångrar är att jag inte tog steget  iväg till USA för att bli au pair. Det hade varit en upplevelse i sig, men jag var inte tillräckligt redo antar jag!

3. Ja, jag bytte perspektiv när min farmor dog. Jag insåg hur snabb ett liv till en som står dig nära kan försvinna och hur mycket jag måste ta vara på dem jag har kvar. Nu tar jag mer till vara på min mormor, morfar, farfar och deras respektive. Jag vill spendera mer tid med de äldre nu och verkligen visa de hur mycket jag faktiskt älskar dem.

4. Min uppfattning om vissa människor är att så fort någon kan diskutera ett ämne som är lite mer dystert och lite mer svart så är man dyster som person. "För om man kan prata om det så måste det ju ha hänt eller händer än själv?!" Folk vill inte prata om depression eller självmord eller annat dystert. Folk vill inte riktigt prata om sånt när man ska vara glad för att vi lever i Sverige och inte i Afrika. För det finns ju faktiskt folk som har det så mycket värre än vi, men när det händer någonting så ska det helst vara tabu-belagt.





Postat av: Mimmi

Svar; jo med mig är det fint, rätt trött bara! :) Själv då?

DATUM: 2009-11-20 | TID: 18:52:57
HEMSIDA: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Nikolina

det känns bra :)

DATUM: 2009-11-20 | TID: 19:02:04
HEMSIDA: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: Madde

sv: det är braa :D sj?

DATUM: 2009-11-20 | TID: 20:33:29
HEMSIDA: http://maddesmode.webblogg.se/
Postat av: MATILDA

Haha svår förstafråga där!



sv. Tack! Jaa jag såg det, förstår det. Vilka spelar fbk mot imorn? ;)

DATUM: 2009-11-20 | TID: 21:16:25
HEMSIDA: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Mandy - En Masjävel

tjoho! Jo det gick bra hos tandis, fick lagat direkt så nu är det bra igen men lkänns lite skumt inne på tanden nått är där som inte va dör "innan"... va händer hos dig?

DATUM: 2009-11-21 | TID: 00:39:44
HEMSIDA: http://mandyego.blogg.se/
Postat av: Angelica - MakeupArtist

oj vilka frågor haha

DATUM: 2009-11-21 | TID: 01:21:35
HEMSIDA: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Det är bra, lite förkyld bara, själv då?



Intressanta frågor det där.. ;p

DATUM: 2009-11-21 | TID: 01:33:21
HEMSIDA: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Malle - Hockeyfru

bara fint med mig! läget med dig?

haha första frågan va rolig :D

DATUM: 2009-11-21 | TID: 11:44:45
HEMSIDA: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: MADDE

Sv: jadå allt är toppen :D hur är de själv? :)



kram!

DATUM: 2009-11-21 | TID: 11:46:07
HEMSIDA: http://mjaaaow.blogg.se/
Postat av: Louise - Ur mitt eget perspektiv

Älskar dom här inläggen! :D



Idag jobbar jag. Inte så mkt annat tyvärr. :/

Vad gör du då?

DATUM: 2009-11-21 | TID: 15:19:42
HEMSIDA: http://lowice.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0