Jag räknar dagar

Börjar verkligen närma sig helg nu och då bär det av till Göteborg. Folk brukar ju kalla det för Sveriges framsida, själv är jag nog på deras sida också. Tycker personligen att det är en väldigt trevlig och mysig stad. Dessutom kallas ju min hemstad, Norrköping, för lilla Göteborg så det kanske är därför. Men i detta syfte som jag åker ner denna gång är extra festligt när det gäller ett av Europas största halvmaraton. Göteborgsvarvet. Visst tänkte jag när jag anmälde mig att det skulle bli en lätt match och att jag skulle lätt få starta långt fram efter mina fina resultat på 10 km, men inte blev det så.
Istället blir det start i sista. Vad gör väl det. Ingen press på mig utan bara glädje.

Några har även frågat mig om varför jag ska springa till Göteborg? Men så är inte fallet utan jag ska springa i Göteborg, bara så att ni vet.

Vet ju med mig att det finns en del läsare där nere och jag hoppas att ni kommer ut och hejar på mig. Kanske skulle vi kunna ta en tur på Liseberg under fredagen? Isåfall kan ni ju höra av er till mig.

Nog om detta. Hur är min form inför loppet? Det känns riktigt bra om jag ska vara helt ärlig, men det finns några orosmoment som ligger där och spökar. Dels har jag lite problem med baklåret vilket jag haft länge. Vilket leder till att jag får ont i knäet. Detta vet jag inte hur jag ska lösa men i skrivandets stund känns det riktigt bra. Men nu får man också tänka på att det är 21 km asfalt och det kan göra saken värre. Däremot försöker jag att inte se på det med denna negativa syn utan förväntar mig att det kommer gå hur bra som helst. Har ju trotsallt sprungit hyfsat mycket på underlaget den senaste månaden och sprungit bra. Ett annat problem är allt folk som kommer starta innan mig. 53 000 löpare som ska springa och jag startar i sista. Kommer bli en del sick-sack-löpning. Men det ger nog positva tankar skulle jag tro.

Ett stort plus är att hundratals med människor kommer finnas runt om på banan. Kommer göra det mycket lättare att springa. Längtar verkligen!




Postat av: martina

sv: min helg var bra. Lite hektisk på lördagen men helt lugn på söndagen.

Mkt i veckan eller?

DATUM: 2009-05-13 | TID: 17:30:53
HEMSIDA: http://mtinam.blogg.se/
Postat av: Karolin

Massa lycka till:)

DATUM: 2009-05-13 | TID: 18:20:38
HEMSIDA: http://bubblaren.blogg.se/
Postat av: Kalle

jag förstår inte hur du orkar ta ut dig så med att springa när man kan åka bil. eller det finns tom spårvagn i göteborg haha ;)



nej jag vill åxå va så bra tränad. just nu bara en dröm...

DATUM: 2009-05-13 | TID: 19:38:59
HEMSIDA: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist/perfektion

jag kommer sitta på en uteservering och kika :)

DATUM: 2009-05-13 | TID: 21:43:10
HEMSIDA: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: pelle

du ska se att du vinner, marcus! ;D

DATUM: 2009-05-13 | TID: 22:14:33
HEMSIDA: http://pellespersonliga.se
Postat av: Stoneriver

Vill inte vara nån trist pessimist, men du lär nog få ett litet h-e om du vill springa på när du startar i sista ledet. 50.000+ löpare är några stycken. Varav många "feta Greta". Inte lätt att komma förbi! Men lycka till i alla fall!!

DATUM: 2009-05-13 | TID: 22:43:52
Postat av: ida

sv: TACK ! new york var underbart och nu är jag hemma igen..



taggad for gbg varv?

DATUM: 2009-05-13 | TID: 23:12:41
HEMSIDA: http://idapida.blogg.se/
Postat av: LIENE

förstår att du längtar och jag ska hålla tummarna för allt allt går bra med låret och knäet:)

DATUM: 2009-05-14 | TID: 06:22:21
HEMSIDA: http://lienes.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0