Panelen vecka 29



Veckans frågor till Panelen
1. Finns många sätt att fira att det är sommar, hur firar du?
2. I veckan hade Harry Potter haft premiär, en film du kommer se?
3. Trenden är tydlig, allt fler tjejer börjar ändra sin syn på stora bröst och rustar ner för en mindre hylla. Varför tror du det är så?
4. Varit på någon festival under sommaren? Kanske inte någon utav dom stora men finns ju alltid trevliga små evenemang under sommaren.
5. Om någon ska besöka din hemstad vad ska man inte missa?


Nathalie , 21 år från Lund
1. Jag firar nog i så fall lite varje dag. Kanske inte alltid med något speciellt men ibland blir det fest eller så blir det en tidning i solen. Det finns många olika sätt att fira på.

2. Förmodligen inte på bio men kanske på film hemma i soffan. Jag gillar Harry Potter filmerna men är inget jättefan!

3. Jag tror det beror på dagens mode där kläderna inte riktigt är anpassade för dem med större bröst, vilket jag tycker är fel. Det borde finnas kläder för alla sorters bröst, stora som små. Idag är många kläder gjorda för att passa och hänga fint på kvinnor med mindre bröst. Det är helt enkelt inne med att ha lite mindre bröst just nu. Det går ju trender i allt. Lite tråkigt att det ska gå trender i kroppsstorlekar bara!

4. Nej jag har tyvärr inte det. Har aldrig varit på en av dem större festivalerna. Det blir ju en och annan sväng på Malmöfestivalen om någon bra artist spelar.

5. Ja, alltså jag är ju född och uppvuxen i Lund men bor ju numera i Malmö. Och jag känner ganska mycket för båda städerna så jag kör på båda
.
Lund: Jag tycker nog att det första man ska göra är att strosa runt inne i Lund, på alla små gator och sätta sig på en av alla fiken vi har. Och kanske spana in domkyrkan! Sen har ju lundaborna turen att få tillgång till en Topshop butik (finns i Lund, Göteborg och Stockholm). För att ta sig den tar man sig till köpcentrumet Nova Lund som ligger vid Gunnesbo där jag är uppvuxen. Vi har även en butik som heter Pavement och om jag inte har helt fel så finns den tydligen inte någon annanstans, eller i väldigt få städer iaf. Om man skulle lyckas pricka in att fira Valborg i Lund så är ju detta verkligen en upplevelse. Vi lundabor, även vi som lämnat staden för en period är helt tokiga i valborg, precis som alla studenter vi har i staden. Då samlas alla i stadsparken för fest från morgon till kväll. Även riktiga utomhus fester anordnas denna dag och det finns nog inget som slår detta.
Malmö: Här tycker jag nog att man ska spana in Möllan som vi säger här nere. Här trängs uteserveringar, resturanger och caféer och det är nog den delen av Malmö som aldrig eller sällan sover. På dagarna säljs det frukt och grönsaker till bättre priser och man får känslan av att man är utomlands, både dagtid och nattetid. Här kan man hitta mycket exotiskt! Sen kan det vara värt att ta en tripp till fina Västra hamnen också där ståtliga Turning torso finns och en massa nya fina hus och lägenheter, precis vid havet. Och sist men inte minst kanske jag får tipsa om Malmö festivalen. God mat och en hel del bra artister. Jag är inget jättefan då man oftast får trängas och då det lullar runt en massa fulla människor. Men bortsett från detta kan det vara mycket trevligt med rätt sällskap. Jag har sett Timbuktu ett flertal gånger och förra sommaren såg jag en av mina favoriter Veronica Maggio.



Matej, 23 år från Bratislava (Slovakien)

1. Jag firar inte sommaren faktiskt, eftersom att jag är inte so
mmar älskare. Ni ska förstå att jag inte bor i sverige, utan i Slovakien där det är mycket varmt under sommaren. Nu är det runt 33 grader o sånt är inte skont. Om jag bodde i sverige, da kanske jag skulle tycka om sommaren.

2. Nej, jag gar inte på bio så ofta. O om jag gar, alltif med nan tjej. O nu har jag faktisk ingen tjej att gå på bio med. Så svaret är inte nu!

3. Sånt har jag inte märkt här. Men tjejerna är alltid såna att dom vill se mycket bra ut. Dom tycker att alla killar är såna att dom bara vill ha finaste bruden. Det e inte sa, några killar kollar också hur tjejen är!

4. Japp, varit i slutet av Juni på den första festivalen som jag nästan alltid brukar gå på
. det är en liten festivalen men trevlig när man träffar många kamrater o ocska nya (tjejer mest :)

5. Oj, jag bor i en by med 1 300 invanare. Men sant man ska inte missa är varan pub Capas, väldigt känd :) Några svenskar har också varit där, dom var mycket nojda :) O sen ocksa vårat disko Espresso, som är väldigt unik!

Sofia , 20 år från Helsingborg
1. Denna sommaren firar jag med jobb. Har fått en massa timmar varje vecka och det är skönt att man tjänar pengar! Självklart firar jag även sommaren tillsammans med mina vänner på diverse uteställen här i Helsingborg. Jobb, sol, bad och fester det är min sommar detta året.

2. Nej det filmen kommer jag nog inte att se. Jag kommer
iaf inte att se den på biografen. Visas den på tvn någon gång i framtiden kommer jag säkert att se den där.

3. Antagligen eftersom många kändisar har valt att ta ur sina inlägg gör även andra tjejer det. Jag tror att både killar och tjejer tycker att en naturlig byst är snyggast och man slipper alla problem med ryggen. Sen är det enklare att upptäcka bröstcancer om man inte har några inlägg i bysten.

4. Jag kommer säkert besöka Helsingborg- och Malmöfestivalen i år. Dock ser jag mer framemot att åka ner till Malmö och deras festival, lite större utbud och lite annat folk. Kan vara rätt tråkigt att träffa samma personer i sin egen stad varje dag.

5. Besöker man Helsingborg tycker jag faktiskt inte att man ska missa Kärnan.
Även Sofieros slott är mysigt att gå och titta på. Och givetvis tar man en shoppingtur i stan, gå längs med hela Kullagatan och bara mysa.




Postat av: M E T T E W I I K

skulle bara kika in och säga att jag lever!

är inte helt tillbaka på banan ännu, men snart så!



glöm inte frågestunden som pågår nu i min blogg.

svarar på exakt allt du vill veta!



ha det underbart!

kram

DATUM: 2009-07-17 | TID: 17:57:39
HEMSIDA: http://mettews.blogg.se/
Postat av: angelica

faktskt så har jag jobabt hela dagen så det blir lugnt ikväll har just slutat

DATUM: 2009-07-17 | TID: 22:40:12
HEMSIDA: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag ska på bio :D

DATUM: 2009-07-18 | TID: 09:10:06
HEMSIDA: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: MATILDA

Stämmer bra! :D Har lagt ut lite bilder på den tjejen från igår !

DATUM: 2009-07-18 | TID: 09:18:15
HEMSIDA: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Jessica Limont

Svar; härligt att höra! :)

i veckan har jag jobbat som vanligt.. Men även shoppat lite! Har lång-helgs-ledigt denna vecka, är och hälsar på i trollhättan.. så kul att träffa alla vänner igen! :)

DATUM: 2009-07-18 | TID: 09:22:22
HEMSIDA: http://www.MrMrs.se
Postat av: ROXY

ja, jag är ledig i helgen, tacka gudarna för det för jag har fått magkatarr :<

DATUM: 2009-07-18 | TID: 09:22:28
HEMSIDA: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: J.

SV: HAHA! Nu tog du det fel. Jag menar att jag som thailändare hör mycket hur jag borde och bör vara. Så som att jag är lätt att få i säng, en av fördommarna med thailänadare.. Mitt utseende lockar väl mer killar att försöka. Så jag får mycket erbjudande. Men, njaa inte så lätt kan jag väl inte påstå. Kräsen med killar..

DATUM: 2009-07-18 | TID: 09:24:01
HEMSIDA: http://alwaysthai.blogg.se/
Postat av: Caroline Andersson

taackar ska göra mitt bästa :D

DATUM: 2009-07-18 | TID: 10:57:32
HEMSIDA: http://lovelyc.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0