Ha en bra fredag!

Jippi det är fredag!! Jag firar min fredag med att gå upp tidigt på morgonen, för man måste ju ta vara på dygnets alla timmar. Klockan 5:45 ringde vi väckarklocka och då är man inte speciellt sugen på att kliva upp ur sängen. Helst av allt vill man bara stänga av klockan och sova vidare. Låg säkert och drog mig fram till 6:00 då jag var tvungen att kliva upp för att inte missa bussen. Käkade en god frukost och lyssnade lite på P3 som är lite av morgonens räddning. Utan radion på morgonen skulle jag nog gå under. Jag skojar inte nu utan detta är allvar. När jag så sitter där och äter och lyssnar på radion så kommer alltid pappa och för lite liv så man inte hör. Det gör mig lite småarg men jag vill inte visa det. Har tydligen blivit så att jag är morgontrött nu förtiden. Vilket jag inte var för. kunde jag hoppa upp vid 5,30 och vara hur pigg och glad som helst men nu är det helt annorlunda. Får dra mig upp. Anstränga mig för att verka glad. Anstränga mig för att inte visa att jag bli lite småarg på pappa när han för sånt liv.

Nog om mina frukostvanor. Vidare ut till bussen och dagen till ära fick jag skjuts ut till hållplatsen som ligger 2 km från vårat hus. Tänk på det nästa gång ni stadsbor när ni gnäller om att det är långt till bussen! Denna sträcka brukar jag antingen gå eller cykla varje morgon. Självklart så lyckades jag ta fel handskar när vi åkte hemifrån. Fick med mig ett par skinnhandskar som var hur kalla som helst. Värmde gjorde dom inte. Mycket bra funktion. Efter att ha väntat på bussen i 10 minuter så kom den så äntligen. 4 mil och 45 minuter senare var jag så framme i Norrköping, Söder Tull.

En promenad upp till universitet för att vänta på en föreläsning som börjar klockan 9. Ja, där har ni min morgon. Har ni klivit upp än ur era sängar? Sovit gott?

Jag önskar er ett riktigt fin fredag och idag lovar jag er riktigt bra läsning i den avslutade delen i intervjun med Emma Malmlöf.

Så länge kan ni ju läsa förra veckans intervju här







Postat av: Karin svarar

Jag bloggar för dom, ja.. :)

DATUM: 2009-01-16 | TID: 08:47:08
HEMSIDA: http://jointhenation.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv. nää, usch! men jag har faktist blivit bättre idag :) så idag ska jag först till skolan, sen träna och sne vara med älkslingen :) och du?

DATUM: 2009-01-16 | TID: 10:15:47
HEMSIDA: http://lindblommalin.blogg.se/
Postat av: Nina

det är bara bra med mig, det är ju fredag! :)



själv?

kramar

DATUM: 2009-01-16 | TID: 11:33:20
HEMSIDA: http://totalflopp.blogg.se.
Postat av: Mikael

Oj, jag måste också lära mig att gå upp på morgonen. Har blivit dålig på det senaste tiden.

DATUM: 2009-01-16 | TID: 13:52:16
HEMSIDA: http://mikaelandersson.nu

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0