M.M.M.

Ja, vad kan det betyda…?

 

Hej igen, förresten!

 

Nu har ”gamla faster” vilat lite från ” berömmelsen”, andats ut och tagit nya tag. Live-sändningen hos Marcus tillsammans med Jan var ju häftigt.

40 år och en halv meter mellan oss, men vad gör det. Det är ju lite som verkligheten ser ut. Alla är vi olika men har sin plats och behövs för varandra av olika skäl.

 

3 x M skrev jag, vad är det undrar ni nog. Inte Mandom, Mod och Morske män; det var t.o.m. före min tid. Nej, min definition just nu är: Marcus, Mod och Moral.

*Marcus; utan Marcus -  ingen slipsens blogg.

*Mod; mitt första (sista?) framträdande.

*Moral; är väl det Marcus läser om nu om jag fattat rätt - och vad min nästa tanke lite grann berör.

 

Jag tänkte fira premiären med lite varm glögg till kvällen, men det blev julmust. Låter förmodligen jättetråkigt, men sån är jag. Ibland är det inte helt fel att omvärdera sitt firandebehov. Alternativen är ju rätt många med tanke på hur mycket som finns att inhandla. Moralen, var kommer den in här? Jo, firande har ju ofta en bieffekt och där kan moral spela en jättestor roll. För hur många gånger tänker man efter först? Till och med jag vet att det inte är tillräckligt ofta. Håll med om att det inte är så kul att bli påmind efteråt om eventuella dumheter man gjort, som inte finns med i ens eget minne. Eller, hemska tanke, kvickna till i fyllecellen – helt onödigt. (Har dock inte hänt mig – än). Och det är ju ändå ganska lindriga saker mot vad som kan hända. Så fram för mera JULMUST !!!

 

Förresten; är det moral? Kanske mera respekt, men de två är kusiner och hör ihop så jag vill kalla det moral. Annars spricker ju min 3M-tanke, och jag får börja om ….

 

Känner att jag börjar bli för tråkig och överförmyndaraktig; förlåt Marcus . Och alla andra unga, lev era liv som ni vill men tänk gärna på mig en sekund också. Man kan bli gammal, även om man verkar ha ett tråkigt liv. Ha kul är så olika mellan olika individer, och bör respekteras. (Titta, där kom det ordet.)

 

Lycka till med dina Media/Moral-studier Marcus! Vill du ha några tråkiga tips får du höra av dig.

 

OM jag får en chans till, tredje gången gillt kanske, återstår ju att se. Känner att jag utmanar för mycket, men nå´n spänning måste ju även jag få ha, eller hur. Ha det bra!!!


Önskar faster Gunhild

 

 





Postat av: Simone

Vad fint skrivet :D

DATUM: 2009-12-06 | TID: 13:53:25
HEMSIDA: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: caroline anette

svar - ja, jag brukar ha över hundra per dag :p men det har legat strax under det dom senaste dagarna då jag inte uppdaterat alls :( buhu. självdå?

DATUM: 2009-12-06 | TID: 15:20:19
HEMSIDA: http://carolineanette.blogg.se/
Postat av: Stoneriver

Kul med någon mer mogen gästbloggare än övertecknad! Keep up the good work! Och ta ner ungtupparna på jorden...;-)

DATUM: 2009-12-06 | TID: 21:55:46
Postat av: jennifer

Anmäl dig gärna till veckans blogg :D

DATUM: 2009-12-09 | TID: 18:29:06
HEMSIDA: http://ruckis.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0