Hjälp mig!

Det är väldigt roligt det här med att folk börjar upptäcka min blogg och det arbete jag lägger ner på den men jag gör faktiskt mycket annat. Just för stunden håller vi på att starta upp en webbtidning på KSM som jag läser i Norrköping. Och vilken glädje och energi jag känner för att göra detta. Alla dessa idéer som jag burit på bara strömmar ut på en och samma gång vilket känns väldigt bra. Jag pratar runt med folk för att höra mig för lite om de skulle vilja att vi kom till dem för att göra något till tidningen. Alla verkar vara väldigt positiva till att ställa upp vilket känns väldigt roligt. Men ett problem som har varit tidigare är att ingen har tagit tag i det hela och det är här jag ska hylla mig själv.

 

Det går väldigt bra för mig att jobba med dessa och jag älskar det. Här kan det vara ett framtida jobb som jag ägnar mig åt om 10 år för det är ju en stor dröm jag har att göra det.


Men det är ett problem.

 

Utåt sätt är jag alldeles för feg att tala gott om mig själv och lyft fram alla små projekt som jag ägnar mig åt. Ofta brukar de rinna ut i sanden men denna gång verkar det gå vägen helt enkelt, även det känns underbart bra. Tänk efter själv hur många gånger man drar igång någonting som sedan rinner ut i tomma intet för att bara försvinna iväg. Något som jag märkt är väldigt viktigt är det där med planering och vad som ska göras varje gång vi träffas för visst blir det många möten som inte ger ett skit ärligt talat. Speciellt när de som håller i mötet inte har någon agenda överhuvudtaget utan kör på spontanitet vilket inte går speciellt bra. Tänk vad lite planering kan göra.

 

Det där med planering har jag börjat använda mig av i bloggen där jag strukturerar upp allt som ska hända i framtiden. Ta till exempel nu så har jag fem intervjuer som väntas på att publiceras på bloggen men egentligen borde jag skicka dessa till någon tidning också, där är mitt problem.

 

Hur tar man detta steg att skicka in?

Har du kanske tagit steget? Tips?





Postat av: JULIA

allt bra idag. Själv?

DATUM: 2009-12-02 | TID: 19:08:19
HEMSIDA: http://juliaalinddblad.blogg.se/
Postat av: ida myrin ♥

sv: inte så mycket :)

själv då?

DATUM: 2009-12-02 | TID: 19:38:04
HEMSIDA: http://myrins.blogg.se/
Postat av: Freja

Oj Marcus! Jag har faktiskt inget tips alls. Tyvärr! Men du vet att OM jag hade det, så hade jag ju självklart delat med mig!

DATUM: 2009-12-02 | TID: 20:34:11
HEMSIDA: http://stockholmsfreja.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Sv: Trevlig, trevligt :)

DATUM: 2009-12-02 | TID: 21:35:38
HEMSIDA: http://stockholmsflickans.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0