Lyssna på ditt inre

Den senaste tiden har jag haft svårt att motivera mig till att skriva överhuvudtaget anledningen är väldigt enkel. Jag ställer mig väldigt skeptisk vissa dagar till att fortsätta med detta jag ägnar mycket tid på. Att ha en blogg är roligt på alla sätt men i vissa stunder tar det emot på något sätt, den där glädje till att utvecklas och underhålla är som bortblåst.

Ibland glömmer jag varför jag lägger ner mycket tid på att skriva inlägg, redigera bilder, lägga upp planering i vardagen för att ha kvar mitt ego som vuxit sig större, slipsen brinner i mig. Känns som att jag glömmer av vilken anledning jag kom hit till portalen och öppnade upp mig för er som läsare. Varje liten detalj ni kan se var ni än befinner er är väldigt genomtänkt ingenting lämnas åt slumpen vilket tar lite på krafterna. Sedan kommer vi till det här med andra bloggare som är stora i dagens samhälle där finner ni anledningen till att jag ställer mig skeptisk till det hela.

Kolla på topplistorna var du än vänder dig på vilken portal som helst dock främst på den jag cirkulerar på. Det går att vrida och vända på frågan om de menar allvar med allt de skriver eller är det ett spel de ägnar sig åt där det hela går ut på att göra sig själva till clownen allt för att underhålla. En helt oviktig fråga i den stora världen men den är väldigt avgörande i mitt dagliga liv när skrivandet och allt som kommer därtill i mitt arbete med bloggen, ska jag skratta eller gråta över hur verkligheten i den oändliga bloggvärlden ser ut. Svaret går inte finna idag utan kommer vissa sig när vi ser framåt kanske fem eller tio år. Kanske har dessa tjejer vuxit upp till något vettigt då, eller så kanske de fortsätter med sitt spel eller ärlighet. För vad ägnar de sig åt?

Åter till min inledande fråga över att motivera sig till att fortsätta lägga ner tid på detta och jag finner ett svar långt in i mitt inre som säger att de positiva delarna över vinner de negativa. Håller jag mig till det jag brinner för och har som mitt mål kommer gnistan tändas igen. Precis som det står här uppe när ni besöker, var dig själv i varje läge, det tänker jag fortsätta med.

Där har vi det. Elden brinner i mig och den säger jag borde göra vad mitt inre säger till mig. Borde följa mitt hjärta.





Postat av: Sessie

Hur har helgen varit??

DATUM: 2009-08-29 | TID: 23:23:18
HEMSIDA: http://www.metrobloggen.se/anorexiasize
Postat av: ida

Måste först säga förlåt för ett väldigt sent svar. Men ja, jag hade det bra i skolan, och som du skrev så är det skönt att komma igång. Jag har ju den berömda och omtalade studenten framför mig ;) Så jag har verkligen något att kämpa mot i år. Jag har precis läst ditt mail, och ska svara på det nu.



Kram

DATUM: 2009-08-30 | TID: 09:30:27
HEMSIDA: http://josefsssson.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0