Mediadag på flygeln

Hallå på er!
Igår blev det att gå på NewMediaMeeting i flygeln här i Norrköping. Vi såg på Simon Gärdenfors om ni vet vem det är. En utav delarna i Las Palmas. Om ni nu vet vilka det är också. Mycket svårt att förklara men ni får helt enkelt leta reda på det själva. Först var det Simon sedan Maskinen som det blev mest röj på till "Våltäksman". Då dansade alla där uppe på dansgolvet. Riktigt bra drag blev det till slut efter att det hade fyllts på och framåt småtimmarna. Runt halv 1 klev Slagsmålsklubben upp på stora scenen ner i flygeln. Vilken besvikelse. För det första 30 minuter försenade. För det andra 4 av 6 låtar helt playback. För det tredje de lyckades få rundgång trots att det var playback. För det fjärde det var det sämsta jag har sett. De trodde själva att de var kungar av Norrköping. Men det där hade man kunnat göra hemma, alltså få en livespelning. Bara vrida upp volymen på datorn och dansa lite, det hade varit likadant.
Nu kanske jag låter tråkig men så är det. Jag skämdes lite över att de är från Norrköping och ska vara stoltheten. Det lät också som att många var besvikna på detta. Kvällens höjdpunkt blev inte kvällens höjdpunkt.
Nu ska jag kila iväg och se på fotboll i Kättinge, vad ska ni hitta på idag?

 





KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0