Ingen bok här inte

Vilken dag. Har haft fullt upp hela tiden. Verkligen. Känns hur bra som helst just nu allt börjar äntligen rulla min väg och det går bra just nu. Projektgruppen i skolan är kanon. Bloggen är igång igen. Jag kan träna, äntligen.
Mycket går bra just nu kan man konstatera. En sak som gick lite emot mig idag var på biblioteket. Följande uppstod, jag ville låna en bok men har inte bibliotekskortet med mig:



Jag: - Jag har ett kort hemma, men det går väl lösa ändå om du får mitt personnummer?

Mannen i disken: - Nej, då får du åka hem och hämta ditt kort.

Jag: -Jaha, då köper jag ett nytt då, vad kostar det?

Mannen i disken: -Det blir 20 kr.

Jag: (tar fram kortet och ska betala)

Mannen i disken: -Vi tar enbart kontanter.

Jag: -Jaha, då får jag hoppa denna gången.



Så jag fick blygsamt smyga ut från biblioteket utan någon bok. Samtidigt vet jag inte hur många kort jag har köpt, man glömmer det alltid!




Postat av: GM

Okej :) Det komemr nog bli jätte kul, ser fram emot det.



Ha det bra.

DATUM: 2008-09-15 | TID: 18:45:06
HEMSIDA: http://garbomannen.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS: (publiceras ej)

HEMSIDA/BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0